Wilma's Sedannetje

Alles over de 2- en 4-deurs Sedan.

Moderator: JvV

Wilma
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 5:29 pm

Wilma's Sedannetje

Bericht door Wilma »

Begin juni van dit jaar heb ik mij, na een heerlijk weekend op jullie treffen in Sevenum, hier voorgesteld
Het c-kadett virus was flink aan het groeien, maar helaas...
Wilma schreef: Helaas hebben we zelf nog geen C-Kadett op de oprit staan...
.....
Het burburry interieur van de rode Aero vond ik prachtig, en de 'fun'factor van de Shaggy spreekt mij enorm aan
Ergens daar tussen zullen we dus wel uit gaan komen :mrgreen:
Gelukkig heb ik lieve vrienden die het nodig vonden mijn voorliefde voor de kadett nog verder aan te wakkeren :mrgreen:
Wilma schreef:In augustus heb ik 3 weken mogen rijden in de Hopper van Oscar en Elly.
Ben daarbij onder andere mee naar Borculo en Sevenum geweest.
Heb er echt enorm van genoten :D
En heb goed kennis kunnen maken met het verschil tussen een Astra H en een Kadett C :mrgreen:
Geert coupe gte schreef:Maak je geen zorgen, binnenkort rij jij ook c kadett.
Dit gaat sneller zijn dan ik in juni verwachtte...
Volgend jaar kom ik in mijn eigen Kadett naar jullie treffen in Sevenum :D
Wat ik hier nog niet gemeld heb, is dat ik tijdens Borculo een kadett-c bekeken heb :D
Tijdens Sevenum is vervolgens de knoop doorgehakt en zijn de 1e afspraken gemaakt :mrgreen:

Hieronder een paar foto's van hoe de kadett er op dat moment bij stond:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nav de blauwe details in het interieur heb ik ervoor gekozen om de auto blauw te laten en niet Limoengroen te maken zoals ik eerst wilde.

De afgelopen periode heb ik gebruikt om te dromen, plannen te maken (en erachter te komen dat sommige plannen niet realistisch zijn :lol: )
en een aantal dingen te regelen.
Zo heb ik ondertussen 'nieuwe' buitenspiegels, namelijk Engelmanns, cadeau gekregen van een goede vriend die zijn manta aan het slopen is
en heb ik een nieuwe witte hemel besteld

De komende maanden staat de sedan nog niet hier voor de deur omdat het volgende gedaan gaat worden:
*de auto opnieuw gespoten, zodat hij weer helemaal blauw is
*weer voorzien van een motor :mrgreen: Er komt een 1.2 in
*er komt een andere uitlaat onder
*er komt een andere versnellingsbak onder (1 die bij de 1.2 past)
*de bumpers worden zwart
*de huidige spiegelgaten en de het gaatje van de antenne op de kofferbak worden dichtgelast
*de Engelmanns worden bevestigd
*op het moment dat de ramen eruit gaan voor het spuiten, wordt het nieuwe hemeltje geplaatst
*de motorruimte wordt gespoten
*en nog wat kleine dingetjes
Omdat ik dit allemaal niet kan, wordt dit gelukkig voor mij gedaan.
Hierna ga ik zelf met de binnenkant aan de gang.

Vandaag was het tijd om de spiegels en het hemeltje alvast weg te brengen en weer even te kijken bij mijn dettje.
Nu de droom van het rijden in een eigen kadett-c weer een stap dichterbij gekomen is, vond ik het ook tijd voor een workshop :D

In eerste instantie was ik van plan om zelf nieuwe bekleding voor de dett te gaan ontwerpen en maken
een heel leuk plan, maar wel 1 van de 'niet realistische plannen'
Daarom ben ik rond gaan kijken naar een mooi net interieur wat ik mooier vind dan de huidige stoelen en achterbank.
Deze heb ik afgelopen week gevonden en vandaag besproken.
Het is een set van skai leder die uit een coupe komt.
Binnenkort staat ons dus weer een leuk ritje te wachten...

In de set die ik ga ophalen zitten helaas geen hoofdsteunen.
Is het mogelijk om onderstaande hoofdsteunen over te zetten in het skai leder interieur?
Afbeelding

Zodra ik de auto hier heb staan, wil ik ook de vloerbekleding van de sedan aanpakken.
Deze is smoezelig en beschadigd...voor mij tijd voor vervanging...
Heeft iemand tips over hoe dit aan te pakken?
En is het verstandig om ook bitumen op de bodem te smeren voor de vloerbedekking erover heen gaat?

Als jullie nog tips nav de foto's hebben, dan hoor ik het graag.

Tot zover de start van mijn workshop :D
daddy's ride
C ervaren
Berichten: 313
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door daddy's ride »

Leuk :D Is het terugzetten van een 2 liter niet makkelijker?
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door REDP. »

Nee joh een 1200 tje is veel meer fun :lol:
maar welkom met je Sedan, en we blijven je topicje volgen succes en veel foto's plaatsen :D
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door joel »

Iedereen bouwt van 1200 naar 2liter en hier gebeurt het precies achterom. Ik had persoonlijk er ook een cih in gelaten, dat rijdt toch net wat soepeler. Als je toch echt terug wilt naar 1200 kun je wellicht compleet onderstel met motor enz met iemand ruilen
Kadett C 73
C geïnteresseerd
Berichten: 57
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 9:00 am
Locatie: Laren

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door Kadett C 73 »

Leuke auto, valt zeker iets moois van te maken.

Zelf heb ik C2 stoelen in mijn C1, hier zaten ook geen hoofdsteunen op, maar waren er wel makkelijk op te zetten. Je hebt behalve de steunen wel extra 2 zwarte plastic buisjes per hoofdsteun nodig nodig. Als je aan de bovenzijde het kussen induwt, kun je de bovenkant van de stalen buizen voelen. Je maakt precies hierboven een inkeping en tikt dan de plastic buisjes erin tot ze niet verder kunnen. Daarna de hoofdsteun erin schuiven en klaar.

Succes!
Er is maar 1 C-klasse
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door REDP. »

joel schreef:Iedereen bouwt van 1200 naar 2liter en hier gebeurt het precies achterom. Ik had persoonlijk er ook een cih in gelaten, dat rijdt toch net wat soepeler. Als je toch echt terug wilt naar 1200 kun je wellicht compleet onderstel met motor enz met iemand ruilen
Ben het niet helemaal met je eens vind een 1200 gewoon lekker rijden,
licht makkelijk sturen en je kan er vreselijk mee gooien,
en ook op en afritten kunnen behoorlijk hard worden genomen :D
Juffer1
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 8:58 am

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door Juffer1 »

Er lag bij de aankoop geen 2.0 in maar een 2.4 met een groep A uitlaat en een achteras met volledig sper.

Wilma komt uit een familie waar altijd met automaat gereden wordt en rijdt nu een paar jaar met schakel auto's.
Heel veel rij-ervaring met vermogen heeft ze niet en om dan naar naar een achterwiel aangedreven auto met zo'n setup te gaan leek ons een beetje te veel van het goede.

De motor is overigens al uitgebouwd en in een (rally) auto geplaatst geweest (zeg geweest want de motor is na een wedstrijd al geploft).

De bedoeling van deze auto is puur voor de fun, voor de doeleinden waarvoor zij "hem" gaat gebruiken voldoet een 1.2 prima denken wij.
De auto zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor fun ritjes en korte ritjes naar haar werk. Dat is ook de reden dat de auto voorzien gaat worden van een klein stil motortje een normale uitlaat en een gewone achteras.
Wilma
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 5:29 pm

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door Wilma »

Juffer1 schreef:De bedoeling van deze auto is puur voor de fun, voor de doeleinden waarvoor zij "hem" gaat gebruiken voldoet een 1.2 prima denken wij.
De auto zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor fun ritjes en korte ritjes naar haar werk. Dat is ook de reden dat de auto voorzien gaat worden van een klein stil motortje een normale uitlaat en een gewone achteras.
Ik wil inderdaad gewoon lekker kunnen touren en
genieten van de Dett (rijden, mn eigen ideeën uitproberen, er lekker mee bezig zijn, niet alles moet meteen perfect)
In de kadett waar ik deze zomer reed, lag ook een 1.2 en dat beviel mij goed
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door schrump »

is best wel lekker een 1200 kadett. ik rij dan in een 1200, dan weer 2.0 16V, het hangt van mijn bui af welke ik het liefst rij.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door erny70 »

1200 Powerrrrrrr niks mis mee, komt de wegligging alleen maar ten goede zo'n licht blokkie.
SanguiniusNL
C geïnteresseerd
Berichten: 83
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 9:53 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door SanguiniusNL »

'vind ik leuk!' :)
wel grappig dat je terug gaat naar een 1.2 blokje.
Ik persoonlijk vind alles kleiner dan 2.0 niet echt fijn rijden, maar dat verschilt natuurlijk per persoon :)

succes met al je plannen!
Opel Kadett C Sedan 1979 / 2.2E + R25
Wilma
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 5:29 pm

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door Wilma »

Als de auto straks mijn kant op komt, is de buitenkant klaar...
maar met de binnenkant ga ik zelf aan de gang.
Tegen die tijd heb ik de 'nieuwe' voorstoelen en achterbank goed behandeld met de daarvoor bestemde middelen en klaarstaan om in te bouwen
Het nieuwe hemeltje zit er dan al in
en ook zit er al een 'nieuwe' binnenspiegel en tunnel in.

Waar voor mij het meeste werk in zal gaan zitten is de bodem.
de bekleding (vloerbedekking en de laag eronder) wil ik eraf halen
Daarna wil ik de bodem schoon maken en verfen met hammerite
Vervolgens moet ik de bodem natuurlijk opnieuw bekleden en daar heb ik wat vragen over:

Wat kan ik er het beste als nieuwe onderlaag in leggen?
*Bitumen lijkt me erg lastig en voor zover ik gelezen heb zijn er betere en makkelijkere oplossingen.
*Ondervilt...lijkt me een goede oplossing omdat het makkelijk te verwerken is
*Dynomat...is best aan de prijs en ik las er hier op het forum weinig ervaring mee...klinkt niet als een goede optie voor mij
*Vloerisolatie wat ook onder een laminaatvloer gaat ( is in dit topic volgens mij gebruikt:
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... 8&start=30)

Wat raden jullie mij aan? ik wil het voor geluids- en warmte isolatie gebruiken

Als laatste moet er natuurlijk ook een bovenlaag op.
Zijn hier matten voor te krijgen of moet ik die zelf maken uit vloerbedekking oid?
SanguiniusNL
C geïnteresseerd
Berichten: 83
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 9:53 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door SanguiniusNL »

Ik heb een poosje rubber onder-tapijt ( in matten gesneden ) in de kadett gehad, dit isoleert geweldig! zowel warmte als geluid.
de variant die ik gebruikte was 8mm dik maar is er ook in 6mm en 10mm.

voor de bovenlaag kun je natuurlijk 'gewoon' tapijt gebruiken, maar zal lastig worden om dit een beetje knap in de hoeken te verwerken.
let wel dat je een tapijt kiest die goed slijtvast is. bijv. liever deurmat materiaal (dichte pool) dan 'slaapkamer' tapijt met een open pool. :)
Opel Kadett C Sedan 1979 / 2.2E + R25
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door kadett coupe »

Leuk sedannetje! Heb hem al ff snel bekeken bij rene laatst. Dat word wel weer wat. Leuke voorspoiler trouwens.! 8)
Succes met de werkzaamheden!
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
Wilma
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 5:29 pm

Re: Wilma's Sedannetje

Bericht door Wilma »

Thanks kadett coupé,
Ik vond de onderspoiler bij Melizz ook heel leuk staan en ben daarom blij dat hij er bij mij al onder zat :mrgreen:

@iedereen: Bedankt voor jullie tips en reacties

Binnenkort ga ik me goed verdiepen in de 'bodemaanpak'
Dit weekend was ik eerst druk met een andere update...

Gisteren zijn Arjan en ik 'even' op en neer gereden naar Oostende (3 uur enkele reis) om een interieur op te halen dat er op de foto's netjes uit zag.
De eigenaar vertelde dat dit interieur uit een C-coupé van '79 kwam die hij aan het ombouwen was voor rally's
Deze coupé had nog geen 30.000 km gelopen toen het interieur eruit gehaald is en was hiervoor van de eigenaars die hem nieuw hadden gekocht.

Op de foto's zag het interieur er heel erg netjes uit, maar bij het ophalen bleek hij in nog betere staat te zijn dan verwacht.
Wel was hij erg stoffig, maar dat is te verwachten als een interieur in een schuur heeft gelegen.

Vandaag had ik dus wat schoonmaakwerk te doen :D en kon ik zelf echt lekker bezig voor mn kadett.

Eerst natuurlijk een aantal 'before'foto's:

Het schuim ziet er nog erg netjes uit, daar heb ik dan ook niets aan gedaan:

Afbeelding


Afbeelding

De achterbank:
Afbeelding

Afbeelding

Vlekken en wat stoffig:
Afbeelding

De voorstoelen, beide zijn in dezelfde staat:
Afbeelding

Afbeelding

Dit kaartje vonden we onder de bestuurdersstoel:
Afbeelding

Na het goed bekijken was het tijd voor het reinigen:
Eerst met water en een borsteltje:

Afbeelding

Afbeelding

Daarmee kwam er al aardig wat viezigheid vanaf:
Afbeelding

en het ziet er ook al beter uit:
Afbeelding

Afbeelding

Daarna is de skai gereinigd met Gliptone liquid cleaner:
Afbeelding

Afbeelding

Links behandeld, rechts nog niet:
Afbeelding

De linkerstoel is gereinigd, de rechterstoel nog niet:
Afbeelding

Afbeelding

En dan is dit het resultaat na een middagje bezig zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb gelukkig alle vlekken eruit kunnen krijgen en ben geen gaten/scheuren of andere schades tegengekomen :D
Nu liggen de stoelen te drogen.
Binnenkort ga ik de stoelen voeden met een daarvoor geschikt middel zodat de skai soepel blijft, extra beschermd word en de kleur nog beter naar voren komt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten