Opel OSV 40

Alles over de 2- en 4-deurs Sedan.

Moderator: JvV

Gesloten
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Opel OSV 40

Bericht door rellie kel »

Dit was de test auto van opel waar de nieuwe snufjes op werden getest

Hier een persfoto:
Afbeelding
kadettje
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 6:57 pm
Locatie: Eefde
Contacteer:

Bericht door kadettje »

dikke pontiac neus erop ... :shock:

misschien een idee voor klodder of kladder ... hij is nu toch bezig :D
opelteameefde.com
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Op de 5de ESV Veiligheidsconferentie in London presenteerde Opel de OSV 40.

Het voertuig werd door Charles Chapman ontworpen en is gebaseerd op een vierdeurs Kadett c sedan.

Het diende als proefauto om nieuwe ontwikkelingen in de veiligheid- en ongevallentechniek op uit te vinden

Het front en achterste zijn van kunststof Polyurethaan vervaardig, die een aanrijding van 8 km/h moesten doorstaan. Polyurethaan werd ook in de deuren verwerkt (20 mm dik).

Verder zou de bevestiging van de hoofdsteunen (!) aan het dak de dakvervorming bij een koprol verminderen.

Buiten dat werd de stuurinrichting ook verder geoptimaliseerd.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

ik weet het deze foto staat er al, alleen is deze iets groter en zonder tekst er in verwerkt :D
Afbeelding
Sylvian
C liefhebber
Berichten: 198
Lid geworden op: vr jan 19, 2007 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Sylvian »

die had ik beter tegen de boom kunnen zetten... :roll:
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Bericht door Daigo »

Het is misschien beter als je er geen een tegen een boom aan vouwt :p
is zonde.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Sylvian
C liefhebber
Berichten: 198
Lid geworden op: vr jan 19, 2007 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Sylvian »

Nou..

deze is veiliger, en lelijker!
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

weet iemand waar die lampen voor dienen bij de achterruit ?

nieuwe manier van knipperlichten ofzo?
ex '78 C2 coupé
Groene_Kladder
C gevonden
Berichten: 40
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 11:28 am
Locatie: Leiden

Bericht door Groene_Kladder »

Jigsaw schreef:weet iemand waar die lampen voor dienen bij de achterruit ?

nieuwe manier van knipperlichten ofzo?
waarschijnlijk remlicht
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Opel Kadett OSV 40

Bericht door MartinGTE »

Ook nog wat in kleur van Opel Special Vehicles GmbH (OSV)! Heftige hoofdsteunen wel; inderdaad in het dak bevestigd...

Afbeelding
Experimentalfahrzeug OSV40 auf Basis des Kadett C (Foto: Opel)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


1974 Opel OSV 40

Seriennahe Sicherheitsstudie

Die Außenhaut der Sicherheitsstudie „OSV 40“ ist weitgehend mit der des Kadett C identisch. Unter dem Blech verbessern Verstärkungen den Unfallschutz.

1974 präsentiert Opel das Sicherheitsauto „OSV 40“, einen seriennahen Versuchsträger auf Kadett-Basis mit kompakten Abmessungen und geringem Gewicht. Stabile Längs- und Querprofile sowie verstärkte Türen und Schweller schützen die Passagiere bei Kollisionen oder Überschlägen. Energieverzehrende Kunststoff-Stoßfänger verzeihen Parkrempler bis 5 km/h.

Das Fahrzeug war für einen frontalen Aufprall auf ein festes Hindernis mit einer Geschwindigkeit von 65 km/h ausgelegt. Das entspricht einem Aufprall mit 40 Meilen pro Stunde – daher die Zahl „40“. Opel hat damit gezeigt, dass ein Optimum an passiver Sicherheit nicht nur mit großen und schweren Fahrzeugen zu realisieren ist, sondern auch bei kompakten und leichteren. Das Experimentalfahrzeug blieb mit 960 Kilogramm noch deutlich unter der Marke von einer Tonne.

Erkenntnisse aus Entwicklung und Erprobung des OSV 40 flossen schon wenig später in die Serienfertigung der anstehenden neuen Modelle ein (Ascona und Manta B, 1975). Insgesamt waren alle Experimentalfahrzeuge der siebziger Jahre wichtige Ideenträger für die Arbeit der Automobilingenieure. Darüber hinaus trug ihre relativ hohe Präsenz in der Öffentlichkeit zu einem sich langsam verändernden Bewusstsein der Autofahrer bei. Waren zuvor Sicherheit und Unfallgeschehen als Tabu-Themen weithin ausgeblendet, begannen Autokäufer passive wie aktive Sicherheitselemente verstärkt in ihre Kaufentscheidungen einzubeziehen.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Opel OSV 40

Bericht door rellie kel »

Heb nog wat afbeeldingen gevonden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EN ER IS NOG IEMAND CREATIEF GEWEEST :mrgreen:

Afbeelding

(net een ford capri zo)
Afbeelding
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Opel OSV 40

Bericht door rellie kel »

en hij bestaat nog, kijk maar eens langs die blauwe roadster prototype

Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten