Kadett C1 1976

Alles over de 2- en 4-deurs Sedan.

Moderator: JvV

Gesloten
Niles
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: ma aug 06, 2012 11:27 am

Re: Kadett C1 1976

Bericht door Niles »

Beste opel-vrienden

De Kadett zit "as we speak" voor 99% in elkaar. Heb wel wat problemen of eerder moeilijkheden gehad onderweg. Maar het is toch goed gelukt. Enkele plaatjes bij de praatjes.

Afbeelding
nieuw hemeltje gestoken, niet echt gemakkelijk.

Afbeelding
Nieuwe paneeltjes zagen, oude waren vochtig en stonken naar jaren '70

Afbeelding
opgekuiste achterbank en geplaatste tapijt

Afbeelding

Afbeelding
Oude remmen waren vast geraakt. Dus nieuwe remschijven, remklauwen, wiellagers, remblokjes en uiteraard nieuwe remolie.

Afbeelding
Nieuwe remmerij en nieuwe velgen. (allycat Rallye Special 4*100 6J)

Afbeelding
Koffer afgewerkt met tapijt.

zijn er hier toevallig mensen, die weten hoe de chromé gein/bies in de voorruitrubber gaat ? Met zo een speciaal instrumentje/tool of gaat dit ook op een andere manier ?

Grts Niles
Diesel is the fuel of Satan
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kadett C1 1976

Bericht door Automatic-freak »

Ziet er weer zeer gaaf uit !! TOP !!

Lijstje in de ruitrubbers kun je er soms later ook in drukken zonder gereedschap; maar alleen als je een nieuw (flexibel) rubber hebt.
Eerst een stukje in de binnenrand leggen en dan met rubber en al de lijst zover naar het midden van de ruit drukken zodat je hem in de buitenrand kunt leggen; soms kun je dit ook met een slinger-beweging afwisselend aan de binnen en buitenrand doen. (of even helpen met een stompe platte schroevendraaier).

Anders leg je eerst de lijst in het rubber voordat je de ruit terug monteert, dat werkt het makkelijkst !!
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Niles
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: ma aug 06, 2012 11:27 am

Re: Kadett C1 1976

Bericht door Niles »

Danku :)

die techniek ga ik eens proberen, hopelijk lukt het.

grts Niles
Diesel is the fuel of Satan
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Re: Kadett C1 1976

Bericht door RensR »

Of je gaat naar een autoschadebedrijf en vraagt of je even een pezentrekker van hun mag lenen. Als je de pees er dan in wil trekken, even wat sop of zo in de gleuf leggen, gaat stukken makkelijker.
Niles
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: ma aug 06, 2012 11:27 am

Re: Kadett C1 1976

Bericht door Niles »

Hoi collega's

Na een tijdje hier afwezig te zijn, heb ik niet veel meer gedaan aan de kadett. Afgewerkt waar nodig was en vooral genoten van rondritjes hier in de buurt (waasland - België).

Hier wat foto's

Afbeelding

De LPG-tank is er ook uit gehaald, aangezien deze moest gecontroleerd worden en tamelijk duur is. Rijd er ook niet dagelijks mee, dus het voordeel was voor mij verdwenen.

Afbeelding

Afbeelding

Maar zoals je ziet, staat de auto tamelijk hoog, dit komt waarschijnlijk door het verwijderen van de LPG-tank. Dus zoek ik nu een verlagingssetje. Ik heb al iets gevonden voor een redelijke prijs;

http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/in ... 874_C.html

Maar nu ben ik nog aan het twijfelen tussen -4cm of -6cm. Kan er iemand eens meten van op de grond tot aan de wielkas ?? (met -4cm of -6cm, maakt niet zoveel uit, rekenen kan ik ook nog net :p)

Dat zou me veel verder helpen, danku wel.

grts Niles
Diesel is the fuel of Satan
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Re: Kadett C1 1976

Bericht door Bear79 »

Hi ik heb nog een setje 80/60 liggen :D
Alleen veren.

Mvg,
Bear79
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kadett C1 1976

Bericht door Automatic-freak »

Ik zou hem inderdaad minimaal 60-60 doen, maar beter 80-60 .. lijkt veel, maar met deze bandenmaat blijft er anders alsnog veel ruimte over tussen wielen en wielkast.
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
dark-divx
C liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: di aug 22, 2006 3:06 pm
Locatie: Gent - België

Re: Kadett C1 1976

Bericht door dark-divx »

100-120 :D
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten