motorwissel

Alles over de 2- en 4-deurs Sedan.

Moderator: JvV

Gesloten
Jelle
C gevonden
Berichten: 27
Lid geworden op: di apr 10, 2012 8:44 am
Locatie: baarlo

motorwissel

Bericht door Jelle »

Hallo allemaal,

Het is al een hele tijd geleden dat ik iets gepost heb.
En helaas door Covid-19 is er ook al geen kadett meeting.
Maar afgelopen Mei heeft mijn 1.2S de geest gegeven, Wat al een wonder is dat hij het zolang volgehouden heeft, want ik hou al 8 jaar rekening ermee dat ie elk moment kapot kan gaan. In ieder geval het lijkt erop dat de krukaslagers naar de knoppen zijn aangezien afgelopen jaar de koppakking enkele maanden stuk is geweest. De oude motor dendert als hij hoger in toerental loopt, al kan hij wel nog lopen bij een koudstart.

Ik heb ervoor gekozen een andere 1.2S erin te leggen omdat het reviseren duur is, en tevens is cilinderwand 3 van de oude motor beschadigd, dus het zou sowieso nooit super worden. 8 jaar geleden heb ik een motor op de kop getikt, en deze heb ik erin gelegd.
Ik heb bewust weer een 1.2S erin gelegd, omdat de auto daarmee fijn en licht loopt, en tja harder dan 100 mogen we toch niet meer :shock: .

Hier heb ik een filmpje van gemaakt voor youtube, want dat leek me wel een geinig projectje.
Het filmpje is in het engels, want ik doe alles altijd in t engels.
https://www.youtube.com/watch?v=ERpi0nkAdBw&t=34s

Na het erin leggen van de motor loopt deze eigenlijk vrij goed, al schudt hij nog steeds een beetje.
Wat ook opvalt is dat cilinder 3 bij deze motor niet mee doet als de motor stationair draait, wel als ik gas geef (getest door bougiekabels los te trekken). De compressie is goed, en ook vonkt de bougie goed. Het lijkt alsof ik lucht hoor zuigen via mijn rembekrachtiger. Kan daar eventueel de oorzaak liggen? het inlaatspruitstuk is verder lucht dicht, en de andere 3 cilinders lopen lekker.
als ik mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten