Kosten Kadett 1.2N Special

Alles over de 2- en 4-deurs Sedan.

Moderator: JvV

Gesloten
Platypus
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: za jun 11, 2016 12:28 pm

Kosten Kadett 1.2N Special

Bericht door Platypus »

Beste kadett liefhebbers,

Momenteel ben ik op zoek naar mijn eerste eigen auto (26 jaren jong, 7 jaar rijbewijs). Uiteraard zal ik het liefste een opel kadett GT/E nemen maar daar is de portemonnee momenteel niet naar. Vervolgens is mijn oog gevallen op een op de foto's nette Kadette 1.2N special gevallen. Echter heb ik geen flauw benul wat zo iets me per jaar zal gaan kosten. Daarnaast kan ik ook zelf geen goeie waardeinschatting van de auto maken. Gezien het grote verschil in de kwaliteit van de kadett's aangeboden op het internet kan ik er moeilijk een lijn in vinden.

Mijn vraag is daarom wat is een beetje een gebruikelijk prijs voor een nette, in goede staat verkerende kadett 1.2N special uit 1978.
Wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten per jaar.
Wellicht dat jullie me ook meer kunnen vertellen zoals het gemiddelde verbruik, de verzekeringskosten en alle bijkomende kosten.
Ik hoop uiteindelijk een inschatting te kunnen maken van me jaarlijkse kosten en op basis daarvan een besluit maken of het de koop rechtvaardigt en ik hem niet na het eerste jaar al van de hand moet doen omdat de kosten me te hoog zijn.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp, mocht ik hem uiteindelijk kopen dan zal ik uiteraard wat foto's posten en wellicht op komen dagen bij meetings. Lijkt me erg tof!
joel_koningslust
C gevonden
Berichten: 27
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 9:26 pm

Re: Kosten Kadett 1.2N Special

Bericht door joel_koningslust »

Heb je wat meer fotos en info over de kadett zelf? Eventueel een advertentie ofzo, zo is het moeilijk inschatten namelijk

Qua jaarlijkse kosten, belasting zit bij het niet gebruiken van de kwartregeling rond de 30euro per maand geloof ik. Verbruik en verzekering ligt geheel aan jezelf. Rijdt je veel snelweg ? En qua verzekering, heb je al schadevrije jaren? En qua regio zit er ook nog wel een verschil in. Dat kun je het beste even bekijken op een vergelijkingssite als independer. Qua onderhoud heb je natuurlijk altijd wat meer kosten als met een moderne auto, maar het voordeel van een 1.2 is dat deze zo simpel is qua techniek dat je met een handboek en enig technisch inzicht je vrijwel alles zelf kunt met huis tuin en keukengereedschap
Platypus
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: za jun 11, 2016 12:28 pm

Re: Kosten Kadett 1.2N Special

Bericht door Platypus »

Ik heb hem gekocht. Ik zal binnenkort wanneer ik tijd heb wat foto's etc online zetten. Hij rijdt lekker in ieder geval en ben er erg blij mee :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten