Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
Moderator: JvV
Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
Omdat ik het zelf erg leuk vind om aan kadettjes te sleutelen en ik met veel plezier steeds met ieders verhalen mee lees, maak ook ik hier maar eens een draadje voor mijn kadett City uit 1976.
Eerder al ben ik bezig geweest met een C-dan :
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... gek#p22391
Helaas een beetje doodgebloed topic.
Daarom nu redenen te meer om dit topic zelf ook levend te houden.
Omdat ik vorig jaar een financieel meevallertje heb gehad kon ik het mezelf veroorloven om een sleutel kadettje te kopen.
de eisen waren eigenlijk niet heel erg hoog. Niet al te rot maar ook niet perfect zodat er nog iets te sleutelen over zou zijn.
via speurders kwam ik een zwarte City tegen die ik gekocht heb.
Zoals je ziet ben ik al een beetje bezig geweest er links en rechts wat vanaf te trekken.
zo kwam ik 3 plastic skeletjes tegen etc.
Zoals te verwachten voor een budget kadett was er ook het een en ander mis mee.
zo was de stuurkoppeling versleten en trok de auto naar rechts.
uitlijnen en een nieuwe koppeling van opel-classic-parts brachten de oplossing.
Vlak na aankoop moest de kadett op voor de APK.
Natuurlijk werd ze afgekeurd. op wat kleinigheidjes en op "het te los zitten van de deur links"
Via dit forum ben ik bij Fred en Tijs terecht gekomen. Die me fantastisch geholpen hebben om de scharnierpinnen te verwijderen en te vervangen!
Aan het interieur ontbrak het dakhemeltje en de vloerbedekking.
Via Sjonnie hier van het forum heb ik de kadett voorzien van Vloerbedekking en driepunts-gordels.
Nu weet ik inmiddels weet ik dat de vloerbedekking verwijderd is vanwege een tamelijk ernstige lekkage. ik vermoed dat het van de A stijl afkomt.
En in een vrije middag heb ik ook het dashboard verwijderd om de elektra een beetje te fatsoeneren.
Na een maand of 5 a 6 was ik het helemaal zat dat iedereen mijn kadettje aan het afkraken was. Commentaren als “wat een wrak”, “gooi dat ding toch op de sloop” of “daar wil ik niet in gezien worden” deden me pijn in het hart!
Daarom het radicale besluit de kadett een ander kleurtje te geven.
Nou heb ik eerder mijn sedan gewoon buiten met de roller geverfd en dit is me goed bevallen. Dus de City zou hetzelfde lot ondergaan.
Helemaal strak hoeft de kadett niet te zijn, maar ik heb geprobeerd de auto zo mooi mogelijk te laten zijn.
Alle plekjes heb ik gemarkeerd en gemaakt of geplamuurd.
Ik ben begonnen met het afschuren van de slechte zwarte laag.
Het zwart zat er in dikke en dunne lagen op. Die soms goed en soms heel slecht hechtte aan de ondergrond. Dus SCHUREN. En hoe! Het heeft me heel wat uurtjes gekost om de kadett klaar te krijgen om te schilderen.
De deur aan de passagierskant kon ook nog wel wat aandacht gebruiken daar deze kets en kets verrot was aan de onderkant.
De kadett wilde ik niet onder de carport schilderen dus ben ik met de geschuurde auto naar mijn opa in zuid-limburg gereden om daar in de garage een zo strak mogelijk resultaat te krijgen.
En dat is aardig gelukt!!
Helaas ziet de kadett er in het echt wat minder mooi uit dan op de foto, maar ik ben tevreden met het resultaat.
De deur kostte wat meer moeite om goed strak te krijgen
Natuurlijk zit er nu ook gewoon groen over deze geplamuurde plek!
Er staan nog wel een aantal zaken op het to-do lijstje:
- Lek opsporen en verhelpen.
- Dakhemeltje plaatsen
- Koppeling nazien (pakt erg laat op)
- Motor + carb goed afstellen
- Nieuwe koplamp RE
- En nieuwe klink RE
- Nieuwe raamlikkers LI + RE
Ook ben ik er nog niet helemaal uit wat ik met de binnenkant wil.
Deze is nu nog steeds matzwart. Op zich vind ik de kleur wel prima maar deze is ook weer slecht gespoten en laat los op vele plaatsen.
tot zover,
hopelijk snel meer
Eerder al ben ik bezig geweest met een C-dan :
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... gek#p22391
Helaas een beetje doodgebloed topic.
Daarom nu redenen te meer om dit topic zelf ook levend te houden.
Omdat ik vorig jaar een financieel meevallertje heb gehad kon ik het mezelf veroorloven om een sleutel kadettje te kopen.
de eisen waren eigenlijk niet heel erg hoog. Niet al te rot maar ook niet perfect zodat er nog iets te sleutelen over zou zijn.
via speurders kwam ik een zwarte City tegen die ik gekocht heb.
Zoals je ziet ben ik al een beetje bezig geweest er links en rechts wat vanaf te trekken.
zo kwam ik 3 plastic skeletjes tegen etc.
Zoals te verwachten voor een budget kadett was er ook het een en ander mis mee.
zo was de stuurkoppeling versleten en trok de auto naar rechts.
uitlijnen en een nieuwe koppeling van opel-classic-parts brachten de oplossing.
Vlak na aankoop moest de kadett op voor de APK.
Natuurlijk werd ze afgekeurd. op wat kleinigheidjes en op "het te los zitten van de deur links"
Via dit forum ben ik bij Fred en Tijs terecht gekomen. Die me fantastisch geholpen hebben om de scharnierpinnen te verwijderen en te vervangen!
Aan het interieur ontbrak het dakhemeltje en de vloerbedekking.
Via Sjonnie hier van het forum heb ik de kadett voorzien van Vloerbedekking en driepunts-gordels.
Nu weet ik inmiddels weet ik dat de vloerbedekking verwijderd is vanwege een tamelijk ernstige lekkage. ik vermoed dat het van de A stijl afkomt.
En in een vrije middag heb ik ook het dashboard verwijderd om de elektra een beetje te fatsoeneren.
Na een maand of 5 a 6 was ik het helemaal zat dat iedereen mijn kadettje aan het afkraken was. Commentaren als “wat een wrak”, “gooi dat ding toch op de sloop” of “daar wil ik niet in gezien worden” deden me pijn in het hart!
Daarom het radicale besluit de kadett een ander kleurtje te geven.
Nou heb ik eerder mijn sedan gewoon buiten met de roller geverfd en dit is me goed bevallen. Dus de City zou hetzelfde lot ondergaan.
Helemaal strak hoeft de kadett niet te zijn, maar ik heb geprobeerd de auto zo mooi mogelijk te laten zijn.
Alle plekjes heb ik gemarkeerd en gemaakt of geplamuurd.
Ik ben begonnen met het afschuren van de slechte zwarte laag.
Het zwart zat er in dikke en dunne lagen op. Die soms goed en soms heel slecht hechtte aan de ondergrond. Dus SCHUREN. En hoe! Het heeft me heel wat uurtjes gekost om de kadett klaar te krijgen om te schilderen.
De deur aan de passagierskant kon ook nog wel wat aandacht gebruiken daar deze kets en kets verrot was aan de onderkant.
De kadett wilde ik niet onder de carport schilderen dus ben ik met de geschuurde auto naar mijn opa in zuid-limburg gereden om daar in de garage een zo strak mogelijk resultaat te krijgen.
En dat is aardig gelukt!!
Helaas ziet de kadett er in het echt wat minder mooi uit dan op de foto, maar ik ben tevreden met het resultaat.
De deur kostte wat meer moeite om goed strak te krijgen
Natuurlijk zit er nu ook gewoon groen over deze geplamuurde plek!
Er staan nog wel een aantal zaken op het to-do lijstje:
- Lek opsporen en verhelpen.
- Dakhemeltje plaatsen
- Koppeling nazien (pakt erg laat op)
- Motor + carb goed afstellen
- Nieuwe koplamp RE
- En nieuwe klink RE
- Nieuwe raamlikkers LI + RE
Ook ben ik er nog niet helemaal uit wat ik met de binnenkant wil.
Deze is nu nog steeds matzwart. Op zich vind ik de kleur wel prima maar deze is ook weer slecht gespoten en laat los op vele plaatsen.
tot zover,
hopelijk snel meer
Laatst gewijzigd door Kadettgek op zo mar 27, 2011 5:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
Wow kan aan mij liggen maar als je zou zeggen dattie gespoten is zou ik het meteen geloven, wat een resultaat zeg!
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
Ja mooi gedaan, heb je nog foto's van het rollen zelf ?
-
- C gestoord
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
ERG leuk om te lezen; heb zelf in 't verleden ook wel 's een Kadettje gerold!
Beste inderdaad binnen in wind/tochtvrije ruimte. Vantevoren wat rondspuiten met een plantenspuit scheelt wat extra stofdeeltjes.
In ieder geval ook een Hip kleurtje & zeker geen slechte 'appeltje voor de dorst' investering!!
Beste inderdaad binnen in wind/tochtvrije ruimte. Vantevoren wat rondspuiten met een plantenspuit scheelt wat extra stofdeeltjes.
In ieder geval ook een Hip kleurtje & zeker geen slechte 'appeltje voor de dorst' investering!!
-
- C gestoord
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
- Locatie: Posterholt (L)
- Contacteer:
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
Ziet er inderdaad op de foto mooi uit.
Heb je nog foto's van het klusje zelf, altijd leuk!
Hoe heb je de hoekjes etc. gedaan ?
Het afkraken was toch niet op dit forum of wel ?
Heb je eventueel nog tips voor het rollen van de auto ?
Succes met de city!
Greetz,
Bear
Heb je nog foto's van het klusje zelf, altijd leuk!
Hoe heb je de hoekjes etc. gedaan ?
Het afkraken was toch niet op dit forum of wel ?
Heb je eventueel nog tips voor het rollen van de auto ?
Succes met de city!
Greetz,
Bear
Tex:
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
iedereen bedankt voor de toffe reacties!!
@ REDP.
Nee helaas heb ik geen foto's van het rollen zelf.
Ik moet zelf nog even wennen aan het maken van foto's terwijl ik aan het werk ben.
@Bear79
Met de roller kom je eigenlijk overal bij, je moet wel alles heel goed afplakken.
In de regengoot heb ik met een kwast geschilderd.
Tips:
- alles glad schuren
- roest uitslijpen en stukken inlassen
- deukjes plamuren
- plamuur plekken schuren.
- goed stofvrij maken, ik heb een stuk gereden over de snelweg + borstelen + afspuiten met de compressor + (andere kleren aan doen) een pluisvrije doek met amoniak.
- De garage leegruimen en schoonmaken, tot rust laten komen, dan water op de vloer.
- auto naarbinnen en afplakken.
- dan rollen.
Het rollen zelf.
ik heb praxis verf gebruikt, hoogglans uiteraard.
een praxisroller. (zeker geen goedkopere pakken)
dan eerst stukken met de kwast, en dan zoveel mogelijk met de roller.
ik heb er 3 lagen verf opzitten en ik heb alleen de 2e laklaag voorzichtig met een fijne korrel geschuurd.
dan zo lang mogelijk laten drogen voordat je er mee gaat rijden.
@ REDP.
Nee helaas heb ik geen foto's van het rollen zelf.
Ik moet zelf nog even wennen aan het maken van foto's terwijl ik aan het werk ben.
@Bear79
Met de roller kom je eigenlijk overal bij, je moet wel alles heel goed afplakken.
In de regengoot heb ik met een kwast geschilderd.
Tips:
- alles glad schuren
- roest uitslijpen en stukken inlassen
- deukjes plamuren
- plamuur plekken schuren.
- goed stofvrij maken, ik heb een stuk gereden over de snelweg + borstelen + afspuiten met de compressor + (andere kleren aan doen) een pluisvrije doek met amoniak.
- De garage leegruimen en schoonmaken, tot rust laten komen, dan water op de vloer.
- auto naarbinnen en afplakken.
- dan rollen.
Het rollen zelf.
ik heb praxis verf gebruikt, hoogglans uiteraard.
een praxisroller. (zeker geen goedkopere pakken)
dan eerst stukken met de kwast, en dan zoveel mogelijk met de roller.
ik heb er 3 lagen verf opzitten en ik heb alleen de 2e laklaag voorzichtig met een fijne korrel geschuurd.
dan zo lang mogelijk laten drogen voordat je er mee gaat rijden.
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
als ik je een tip mag geven, ik heb mijn station ook met praxis verf gerollert.
vogelstront moet je echt zo snel mogelijk verwijderen. sommige types stront vreet die verf zo op dat het loslaat
vogelstront moet je echt zo snel mogelijk verwijderen. sommige types stront vreet die verf zo op dat het loslaat
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
Helaas heb ik dit zelf ook al mogen ervaren.
De City staat niet bij me voor de deur dus ik was aan de late kant.
Helaas was de lak al kapot.
eigenlijk dacht ik dit voor te kunnen zijn, door er blanke lak uit een spuitbus over heen te spuiten.
alleen was het groen nog niet helemaal droog en reageerde met de blanke lak.
vandaar dat ik dit nog even niet gedaan had.
De City staat niet bij me voor de deur dus ik was aan de late kant.
Helaas was de lak al kapot.
eigenlijk dacht ik dit voor te kunnen zijn, door er blanke lak uit een spuitbus over heen te spuiten.
alleen was het groen nog niet helemaal droog en reageerde met de blanke lak.
vandaar dat ik dit nog even niet gedaan had.
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
ik heb ongeveer een jaar nadat ik me station gerolt heb, met zwart achter de grille gespoten met spuitbus, maar de lak brand gewoon nog op. dus ik raad je echt af om ooit met blanke lak er overheen te gaan
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
-
- C gestoord
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
- Locatie: Posterholt (L)
- Contacteer:
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
Bedankt voor de tip.
Eigenlijk wil ik ook proberen met een primerspuit
proberen te spuiten, natuurlijk de lak verdunnen
zou toch moete gaan ?
Gezien ik liever doe spuiten dan rolle.
Maar bedankt voor de tips!
Wellicht komt er nog een green city ahaha
Greetz,
Bear
Eigenlijk wil ik ook proberen met een primerspuit
proberen te spuiten, natuurlijk de lak verdunnen
zou toch moete gaan ?
Gezien ik liever doe spuiten dan rolle.
Maar bedankt voor de tips!
Wellicht komt er nog een green city ahaha
Greetz,
Bear
Tex:
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
het zou best mogelijk zijn om de verf zo te verdunnen dat het ook spuitbaar is. maar denk ook dat je dan veel lagen moet spuiten om het gedekt te krijgenBear79 schreef:Bedankt voor de tip.
Eigenlijk wil ik ook proberen met een primerspuit
proberen te spuiten, natuurlijk de lak verdunnen
zou toch moete gaan ?
Gezien ik liever doe spuiten dan rolle.
Maar bedankt voor de tips!
Wellicht komt er nog een green city ahaha
Greetz,
Bear
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
Ik reed weg met de City toen ik iets hoorde.
Ik wist dat ik nergens tegen aan zat en ben dus verder gereden. Thuis zag ik dat ik een koplampglas miste.
Na controle van de parkeerplek bleek inderdaad dat mijn koplamp in 100.000 stukjes was gevallen.
vette pech dus.....
Verder nog vet irritant dat er geen deurklink in de deur zit. deze is zo van buiten niet open te krijgen:
Mocht iemand in de buurt van Nijmegen, Eindhoven, Sittard of Heerlen deze onderdelen nog hebben liggen wil ik ze graag overnemen.
Verder heb ik me bedacht dat ik het interieur nog grondig onderhanden wil nemen.
Ik wil er voor zorgen dat alle mintgroen onzichtbaar wordt.
Het zwarte aan de binnenkant bevalt me wel dus dat wilde ik zo laten.
foto's volgen nog.
Ik wist dat ik nergens tegen aan zat en ben dus verder gereden. Thuis zag ik dat ik een koplampglas miste.
Na controle van de parkeerplek bleek inderdaad dat mijn koplamp in 100.000 stukjes was gevallen.
vette pech dus.....
Verder nog vet irritant dat er geen deurklink in de deur zit. deze is zo van buiten niet open te krijgen:
Mocht iemand in de buurt van Nijmegen, Eindhoven, Sittard of Heerlen deze onderdelen nog hebben liggen wil ik ze graag overnemen.
Verder heb ik me bedacht dat ik het interieur nog grondig onderhanden wil nemen.
Ik wil er voor zorgen dat alle mintgroen onzichtbaar wordt.
Het zwarte aan de binnenkant bevalt me wel dus dat wilde ik zo laten.
foto's volgen nog.
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
ik heb die onderdelen nog wel liggen, ik ben de 14e in nijverdal met de kartdag en 21e in eindhoven met de meeting in son.
kan het voor je meenemen
kan het voor je meenemen
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
-
- C liefhebber
- Berichten: 229
- Lid geworden op: zo mei 02, 2010 10:13 pm
- Locatie: Velp nabij Arnhem
- Contacteer:
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
Duplo lampen heb ik wel liggen en handvaten ook wel. In Velp naast Arnhem, morgenavond ben ik er Gooi maar een mailtje naar mij op aapjekijken@kadett-c.nl
Kan je de achterbumper niet omdraaien zodat je de kenteken verlichting naar onderen hebt?
Kan je de achterbumper niet omdraaien zodat je de kenteken verlichting naar onderen hebt?
Corsa-A1 1.0S LS 3d 45pk '87
Corsa-A1 1.2S Motion 3d 55pk '85
Corsa-A2 E16SE GSI 3d 100pk '88
En een Corsa-B...
Corsa-A1 1.2S Motion 3d 55pk '85
Corsa-A2 E16SE GSI 3d 100pk '88
En een Corsa-B...
-
- C gestoord
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
- Locatie: Posterholt (L)
- Contacteer:
Re: Kadettgek's City, van Sip naar HIP!
Son wil ik ook heen, laatste meeting dit jaar ?
Hoop echt dat de kadett klaar is en dat het weer beetje mee zit ?
Greetz,
Bear79
Hoop echt dat de kadett klaar is en dat het weer beetje mee zit ?
Greetz,
Bear79
Tex:
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten