ventilatie gaten > meters
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
ventilatie gaten > meters
Aangezien ik mijn ventilatiegaten vrijwel nooit gebruik, wil hier hier 2 extra meters in zetten.
Dacht aan volt/ampere meter en een olietemp. meter.
Zijn die ventilatie klepjes er simpel uit te wrikken of moet je ze er dan uit ''slopen''?
Was al effe bezig van de week maak ze wilden er zo snel nog niet uit.
Verder: die volt of amp meter gaat wel lukken, maar de olietemp sensor, daar heb je verschillende mogelijkheden voor.
- Carterplug met een sensor eraan
- Sensor tussen oliefilter/huis dmv een soort ring
- Oliedrukzender met 2 aansluitingen (eentje lampje, ander naar meter)
- Heb ook wel eens wat gelezen over een peilstok met zender eraan maar dat lijkt me niks...
Iemand ervaring met een van bovenstaande dingen?
Mijn dank is groot!
Dacht aan volt/ampere meter en een olietemp. meter.
Zijn die ventilatie klepjes er simpel uit te wrikken of moet je ze er dan uit ''slopen''?
Was al effe bezig van de week maak ze wilden er zo snel nog niet uit.
Verder: die volt of amp meter gaat wel lukken, maar de olietemp sensor, daar heb je verschillende mogelijkheden voor.
- Carterplug met een sensor eraan
- Sensor tussen oliefilter/huis dmv een soort ring
- Oliedrukzender met 2 aansluitingen (eentje lampje, ander naar meter)
- Heb ook wel eens wat gelezen over een peilstok met zender eraan maar dat lijkt me niks...
Iemand ervaring met een van bovenstaande dingen?
Mijn dank is groot!
Opel Kadett 1200 C Coupe
Re: ventilatie gaten > meters
Olie temperatuur zender had ik op de aftapplug zitten
Re: ventilatie gaten > meters
Weet iemand nog iets wat betreft die klepjes eruit halen?
Haal ze het liefst eruit zodat ze heel blijven...
Haal ze het liefst eruit zodat ze heel blijven...
Opel Kadett 1200 C Coupe
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 10:08 pm
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: ventilatie gaten > meters
Ik had een sensor op de peilstok, werkte goed. Wat betreft de klepjes dat zal ik morgen wel even proberen, heb genoeg dascjes liggen.
gr Marcel
gr Marcel
Ik rij Opel Kadett C sinds 1978, en stop er pas mee als ik niet meer mag autorijden !
Re: ventilatie gaten > meters
Ben inmiddels bijna voorzien, Kruut had nog een dashboardje over zonder de ventilatie klepjes, die ga ik ff ophalen.
@ Marcel, toch bedankt voor je antwoord!
@ Marcel, toch bedankt voor je antwoord!
Opel Kadett 1200 C Coupe
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 10:08 pm
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: ventilatie gaten > meters
Graag gedaan, succes ermee,
gr Marcel
gr Marcel
Ik rij Opel Kadett C sinds 1978, en stop er pas mee als ik niet meer mag autorijden !
Re: ventilatie gaten > meters
Ze zitten erin
En Kruut bedankt voor t dashboardje!
En Kruut bedankt voor t dashboardje!
Opel Kadett 1200 C Coupe
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 10:08 pm
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: ventilatie gaten > meters
mooi !
Ik rij Opel Kadett C sinds 1978, en stop er pas mee als ik niet meer mag autorijden !
Re: ventilatie gaten > meters
sensor toch maar in aftapplug gemaakt... wel een ander soort plug genomen.
zo'n oliefilterring is ook niks en een peilstok met sensor zie k ook niet zo zitten...
voor de geinteresseerden:
Men neme een oude/kapotte oliedrukzender (zit al een klein voorgeboord kanaaltje in, buitendraad is zelfde draad als aftapplug)
Gaatje opboren tot 9mm en dan 1/8 tap met conische draad erdoorheen halen
En evt een winding teflon tape erom, en wie weet gaat ie het nog doen ook!
zo'n oliefilterring is ook niks en een peilstok met sensor zie k ook niet zo zitten...
voor de geinteresseerden:
Men neme een oude/kapotte oliedrukzender (zit al een klein voorgeboord kanaaltje in, buitendraad is zelfde draad als aftapplug)
Gaatje opboren tot 9mm en dan 1/8 tap met conische draad erdoorheen halen
En evt een winding teflon tape erom, en wie weet gaat ie het nog doen ook!
Opel Kadett 1200 C Coupe
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 95
- Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
- Locatie: Alphen (N.Br.)
Re: ventilatie gaten > meters
een kopere ring is eigenlijk ook al genoeg in plaats van teflon-tape
Re: ventilatie gaten > meters
Zit nog met een probleemje wat de voltmeter betreft...
Als ik die in de auto ergens op een willekeurige geschakelde + zet
Geeft ie zo'n 12 volt aan als de auto uit staat
Ga ik starten, word de boordspanning ineens een volt of 14,5 en bij gasgeven dik 15 volt
Meet ik dan weer op het accu, bedraagt de spanning tijdens gas geven gewoon zo'n 14 volt
In de auto moet het toch ook tussen de 12 en 14 volt liggen tijdens het gas geven/rijden?
Belangrijker: weet iemand hoe ik die spanning IN de auto een beetje omlaag kan krijgen... ?
Verdenk zelf de dynamo een beetje... maar omdat de accuspanning ten alle tijde wel goed is... hoe kom ik dan in godsnaam aan dik 15 volt in de de auto? lijkt me ook niet zo gezond voor alle verbruikers...
Als ik die in de auto ergens op een willekeurige geschakelde + zet
Geeft ie zo'n 12 volt aan als de auto uit staat
Ga ik starten, word de boordspanning ineens een volt of 14,5 en bij gasgeven dik 15 volt
Meet ik dan weer op het accu, bedraagt de spanning tijdens gas geven gewoon zo'n 14 volt
In de auto moet het toch ook tussen de 12 en 14 volt liggen tijdens het gas geven/rijden?
Belangrijker: weet iemand hoe ik die spanning IN de auto een beetje omlaag kan krijgen... ?
Verdenk zelf de dynamo een beetje... maar omdat de accuspanning ten alle tijde wel goed is... hoe kom ik dan in godsnaam aan dik 15 volt in de de auto? lijkt me ook niet zo gezond voor alle verbruikers...
Opel Kadett 1200 C Coupe
Re: ventilatie gaten > meters
Zou eens met een Multimeter op de + van je VDO meter meten. Wanneer hij daar ook gewoon netjes 14v aangeeft, net als op de accu dan wijkt je meter gewoon + 0.5 af en hoef je je nergens zorgen over te maken
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Re: ventilatie gaten > meters
Hij geeft dus overal in de auto 15V
bv ook op de radio en op de sigarettenaansteker e.d. (gemeten met multimeter...)
lijkt mij aan de hoge kant...
bv ook op de radio en op de sigarettenaansteker e.d. (gemeten met multimeter...)
lijkt mij aan de hoge kant...
Opel Kadett 1200 C Coupe
Re: ventilatie gaten > meters
kan kloppen
een (bijna) opgeladen accu is al 13,8 volt
en normaal geeft een dynamo 14.4 volt
een (bijna) opgeladen accu is al 13,8 volt
en normaal geeft een dynamo 14.4 volt
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: ventilatie gaten > meters
Maar hoe komt er dan uiteindelijk 15 volt bij de verbruikers terecht, dat is wat ik ff over het hoofd zie..
Opel Kadett 1200 C Coupe
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten