Pookhoes SR icm Getrag 240

Dashboard, zittingen, bekleding, en hoe verzorg jij je interieur.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Björn
C gevonden
Berichten: 36
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 11:20 am
Locatie: Warmenhuizen

Pookhoes SR icm Getrag 240

Bericht door Björn »

Zo, nog maar weer een vraag.

Toen ik de sedan kocht zat er een Getrag 240 onder en nu blijkt dat ik een SR console hebt met tunnelbak, maar hier zit dus een rond gat in.

Nu is de pookhoes van een Getrag 240 ovaal, dit gaat dus niet passen ben ik bang.
Tijdelijk zit nu de originele rubberen SR hoes erin, maar dit werkt ook niet, want als ik wil schakelen ploft of de hoes uit het tunnelbakje of het schakelen gaat stroef.

Ook komt er een hoop lawaai via het pookgat in de auto, dit wil ik dus stiller hebben.

Iemand een idee welke pookhoes ik moet plaatsen?

Groeten Björn
Opel C Kadett SR 2.0 E '77 sedan
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: Pookhoes SR icm Getrag 240

Bericht door Pietje »

Een mooie nette oplossing zou zijn om er een schakelpook van een 1.6S in te zetten met het bijbehorende rubber.

Wat ik hier in de werkplaat ook wel vrij regelmatig tegen kom is een universele homokineet hoes.
Is niet de meest mooie oplossing maar is ook een mogelijkheid.

Ik heb destijds bij mijn sedan de 1.2 pook er terug ingezet zodat je het aan de buitenkant bijna niet kon zien dat er een 5 bak onder zat. En bij de coupe hebben we de pook van de 1.6S gebruikt.

Dus er kan best wel wat van gemaakt worden.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Pookhoes SR icm Getrag 240

Bericht door wegrenner »

bij een 1.2 tunnel past gewoon de 1.2 pook hoes, die klemt over de rand heen die ala fabriek af
bij een 1.6 of automaten tunnel heb je dit dus niet, en moet je zelf wat verzinnen
wat ik dan vaak doe, is het bovenste stukje tussen van een 1200 tunnel er op lassen
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Pookhoes SR icm Getrag 240

Bericht door kadett coupe »

wat ik heb bij mijn coupe met een 2.0 5 bak, dat overigens een originele 1.6 handbak was, is een los rechthoekig plaatje wat je erop kan schroeven met een bijbehorende pookhoes, waarvan alleen de voet van de hoes rechthoekig is en de rest van de hoes rond, zoals die bij een 1.2 4bak
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten