mijn kofferbak

Dashboard, zittingen, bekleding, en hoe verzorg jij je interieur.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

mijn kofferbak

Bericht door mieke279 »

Ik zal maar eens een topicje openen voor mijn zeer langdurige winter projectje.

Een van de dingen die ik altijd nog moest doen, maar geen zin/tijd/geld voor had is de kofferbak van m'n coupé. Deze had ik alleen maar zwart gespoten van binnen en er verder geen aandacht aan besteed omdat ik altijd nog van plan was om er iets mee te gaan doen.

Deze winter dus maar eens aan de gang gegaan. Nu ik toch bezig was heb ik ook maar meteen nieuwe bekleding voor de deuren gemaakt, vond de zwarte stof die erop zit een beetje besmettelijk en het is ook te dik dus de bevestigingsdopjes ploppen ook steeds los.
Dit heb ik ervan gemaakt, moeten nog gaten ik komen voor de speakers e.d. maar omdat m'n auto nog in de winterstalling staat kan ik er nu niet mee verder.
Afbeelding
Afbeelding

Het plan is dus om de boel in de kofferbak netjes met hout vol te bouwen, te stofferen en 2 sub-woofers en een versterker in te bouwen. Heb ook een mooi klein race-krikje gekocht, die wil ik in de bodemplaat laten verzinken zodat hij niet zoveel ruimte in neemt.

Voor het maken van het hout heb ik Lotte haar ex-coupé gebruikt, mijne staat in de stalling dus daar kan ik niet bij. Het is nog niet helemaal klaar, maar ik wil de rest op maat maken als ik mijn eigen kadett erbij heb, is dan wel hetzelfde model, maar het past nu zo precies dat ik geen 0.5 cm speling heb.

De subjes komen in de panelen die langs de achterschermen staan. Die gaten moet ik er nog in maken, kon niet eerder omdat ik de subjes en de versterker pas vrijdag op kon halen. De versterker is donderdag pas uitgeleverd door de importeur, ben de eerst in Nederland die hem heeft, maar tegen de tijd dat ik klaar ben met inbouwen is het al weer een overjarig model denk ik! :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier fototjes van de audio, 2 10" subjes MM-line van Polk en een versterker van Polk om het boeltje aan te sturen. Volgens zeggen schijnt dit wel een aardig geluidje te gaan geven. Nu nog bedenken hoe ik het aan moet sluiten! :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dankzij mede-hippies had ik weer genoeg zwarte stof met het witte streepje voor m'n projectje, dus ik kon weer aan de gang met de naaimachine.

Dit is voor de plank die tegen de tank aan staat en waar m'n reservewiel dus in komt te staan.

Afbeelding
Afbeelding

Dit komt op de bodemplaat, hier moet ik de uitsparingen voor het reservewiel en de krik nog voor maken.
Afbeelding

De zijpanelen, achterpaneeltjes en de wielkasten (voor zover je ze ziet) ga ik met zwart skai bekleden.

Projectje staat nu dus even stil tot m'n auto hopelijk eind maart uit de stalling komt voor wat groot onderhoud, krasje hier, beetje roest :oops: daar en dus de kofferbak klaarmaken.

Als het zover is zal ik de voortgang hier weer posten!
Afbeelding
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: mijn kofferbak

Bericht door koendd »

zal ik zeker volgen, ben ik ook van plan met mijn sedan.
niet echt voor audio maar gewoon omdat je dan tenminste iets gerust in je kofferbak kan leggen zonder te moeten vrezen voor de deuken in je kas.
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: mijn kofferbak

Bericht door REDP. »

Ziet er alweer netjes uit Mieke,
boekje van de versterker al doorgelezen :lol:
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: mijn kofferbak

Bericht door Tijs »

gewoon zorgen dat je altijd je meeting spullen erin hebt, kussen aan de ene kant, slaapzak aan de andere...
:)

ben benieuwd miek, of je dit jaar ook nog prijzen voor mooiste kofferruimte kan pakken ;)

pas maar op dat je geen prijzen rijdster wordt :p
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
OldSchool
C liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: do feb 18, 2010 6:00 pm
Locatie: Balkbrug

Re: mijn kofferbak

Bericht door OldSchool »

Ziet er goed uit! Ik ben ook nog wel van plan iets met de kofferbak te doen..maar het valt niet mee om iets te bedenken...en ik ben al helemaal niet goed met de naaimachine! :P:D. Suc6 en ik zal het blijven volgen, want ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat!

gr Dennis
Afbeelding

- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: mijn kofferbak

Bericht door mieke279 »

Ik wist ook niet dat ik goed was met de naaimachine hoor. Maar dit spul is eigenlijk recht-toe-recht-an. Heb vorig jaar m'n recaro's ook gedaan, dat was pas een uitdaging!

Moet alleen nog bedenken hoe dik het schuimrubber wordt dat ik eronder moet doen. Wil eigenlijk het zelfde effect proberen te krijgen als de achterbank, dus het skai iets hoger dan onder de stof. Maar hoe meer schuimrubber eronder zit, hoe eerder er iets doorheen prikt als je wat achterin legt.

Ben ook van plan een afneembare trekhaak er onder te zetten. Als alles mee zit kan ik half mei m'n Boxer-pup ophalen, en uit ervaring weten wij dat een jonge boxer in de auto niet bepaald een recept voor succes is. M'n broer reed toen in een porsche 944 en had een bakje met gebraden kip in het dashboardkastje gezet. Even iets op gaan halen in huis en toen hij terug kwam had de hond de kip, en hij een dashboard minder.... tanden erin en trekken maar :shock:

Heb dus maar besloten een hondenkarretje te kopen, kan de hond erin, en m'n meetingspullen. Dus als iemand nog een leuk 2-3 vaks hondenkarretje te koop weet.... je weet me te vinden!
Afbeelding
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: mijn kofferbak

Bericht door MartinGTE »

Gewoon ff zelf wat bouwen in stijl achter de 'Dett'... :)

Afbeelding

ennuh.. .luchtgaatjes niet vergeten!
Afbeelding
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: mijn kofferbak

Bericht door corsa-erik »

Afbeelding

Het ziet er netjes uit, maar krijg je het reserve wiel er nog wel uit op deze manier?

Als ik het zo zie zal je het wiel iets moeten kantelen om het er uit te krijgen, en ik vraag me af of de achterplaat daar genoeg ruimte voor geeft?
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: mijn kofferbak

Bericht door sjonnie... »

aaah, miek.. ziet der weer tof uit...
me stof van de stoel nog van pas gekomen?
da wiel zal der wel makkelijk en netjes uitgaan...
je moet zo'n karretje maken net als die BMW (shark ofzo?) op retrorides...
zelf ff maken is wel t gaafste...
beetje verlaagd, zelfde wielen, in kleur van de auto, achterlichte van een kadett erin...
en denk da t makkelijkste is van een oude vouwwagen ofzo...

gr. Sjonnie... 8)
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: mijn kofferbak

Bericht door mieke279 »

corsa-erik schreef:Afbeelding

Het ziet er netjes uit, maar krijg je het reserve wiel er nog wel uit op deze manier?

Als ik het zo zie zal je het wiel iets moeten kantelen om het er uit te krijgen, en ik vraag me af of de achterplaat daar genoeg ruimte voor geeft?
Ja hoor, ik kan het wiel een beetje naar voren kantelen zodat hij voorbij de achterplaat komt, dan kan ik hem er zo uit tillen!
Afbeelding
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: mijn kofferbak

Bericht door Tijs »

anders zoek je gewoon alleen een oud aanhangertje miek...
keertje een las weekendje maken... heb je zo een honden bak ;)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: mijn kofferbak

Bericht door sjonnie... »

Afbeelding
Afbeelding
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Re: mijn kofferbak

Bericht door fredje »

Das nie shark sjonnie, maar Rusty.
Zoek maar eens op mike burroughs bmw dan kom je heel t verhaal tegen van die auto.

Kofferbak ziet er netjes uit Miek, maar dat wist je al aangezien ik m al meerdere malen in t eggie gezien heb
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze

GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: mijn kofferbak

Bericht door joel »

fredje schreef:Das nie shark sjonnie, maar Rusty.
Zoek maar eens op mike burroughs bmw dan kom je heel t verhaal tegen van die auto.

Kofferbak ziet er netjes uit Miek, maar dat wist je al aangezien ik m al meerdere malen in t eggie gezien heb

dat is wel echt een gaaf ding. de aanhanger overigens ook


ik zoek nog steeds iemand die zon haaienbek op mn mercedes kan verven,,
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: mijn kofferbak

Bericht door sjonnie... »

fredje schreef:Das nie shark sjonnie, maar Rusty.
Zoek maar eens op mike burroughs bmw dan kom je heel t verhaal tegen van die auto.

Kofferbak ziet er netjes uit Miek, maar dat wist je al aangezien ik m al meerdere malen in t eggie gezien heb
ohjah, majaaa ge weet wa ik bedoel he... :P
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten