mijn kofferbak

Dashboard, zittingen, bekleding, en hoe verzorg jij je interieur.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: mijn kofferbak

Bericht door mieke279 »

Zoals ik al zei.... het is een langdurig project, maar ik heb niet stil gezeten!

Ondertussen heb ik de bodemplaat en de plaat die tegen de tank komen alweer een keer opnieuw gemaakt omdat ze niet naar m'n zin waren.

De bodemplaat, versteviging aan de onderkant gemaakt omdat het reservewiel er met zn volle gewicht op komt te staan, anders gaat de plaat doorbuigen. 2 blokjes erop gemaakt om de achterplaat aan vast te kunnen zetten.

Afbeelding

Op de hoge vlakken schuimrubber geplakt en op de lage stukken een dubbele laag fleece.

Afbeelding

nu de bekleding erop

Afbeelding

Past wel aardig zo

Afbeelding

Nu de rest van het onbeklede hout erin om te kijken of ik daar nog genoeg speling in heb voor de bekleding.

Afbeelding

Het zelfde verhaal voor de achterplaat. De versterker er even opgelegd voor het idee.

Afbeelding

Na een handige tip heb ik onder de versterker een verhoging gemaakt behalve aan de boven en onderkant zodat ik daar de kabels zometeen tussendoor kan laten lopen. Zo zittie in de auto, wederom met de nog niet beklede delen erin om te kijken of alles nog wel past.

Afbeelding

Nu de zijplaten bekleed en de subjes erin gemaakt

Afbeelding

Past er ook allemaal nog precies in.

Afbeelding

Toen nog de plaatjes tegen het achterpaneel in vorm gebogen door ze nat te maken, in vorm te drukken en te laten drogen. Deze vervolgens ook bekleed en in de auto gepast. Ziet er allemaal wel luxe uit vind ik zelf...

Afbeelding

Ondertussen heb ik het hele boeltje er weer uitgesloopt omdat we (eigenlijk is paps er meer mee bezig dan ik :oops: ) een afneembare trekhaak aan het maken zijn. Het laswerk is bijna klaar dan kan hij naar Jeff toen om gepoedercoat te worden en kan de audio aangesloten worden.

De trekhaak komt eronder omdat ik volgende week vrijdag mijn kleine Semmy op mag halen.

Afbeelding

Dit seizoen zal hij nog wel in een bench op de achterbank gaan, maar met de verbouwing van de kofferbak passen onze meeting-spulletjes nooit meer allemaal in de kadett. Ik heb dus een hondenaanhangertje gekocht voor een mooi prijsje en ook nog eens lekker in de buurt!
(zeer zeldzame foto waar ook mijn fiets op staat :shock: )

Afbeelding

Afbeelding

Er staat een hele mooie lier op het dak gelast, die gaat er dus vanaf, verder mag hij een paar nieuwe deurrubbertjes hebben en die lucht-tunnetjes op het dak wil ik ook nog een keer veranderen. Als het weer en de planning mee zitten ga ik hem dit weekend in een fris laagje verf rollen.

Een leuk detail is dattie op 13" staat met steekie 4X100.... daar moet ik natuurlijk wat mee als opelrijdster! Het idee is stalen velgjes met kadett dopjes, die dopjes heb ik inmiddels wel genoeg verzameld voor mn huis-project (dat over 5 weken opgeleverd wordt). Dus als iemand nog 2 van die velgjes heeft.... hint hint! ATS had ook leuk geweest, maar deze grap is zo al duur genoeg!
Afbeelding
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: mijn kofferbak

Bericht door Joepp »

dat ziet er gaaf uit!

Dus vanaf nu kap én kofferklep open op de meetings haha
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: mijn kofferbak

Bericht door mieke279 »

Dank je!

hihi ja, en de lampjes van de koffer en motorruimte verlichting er maar uit halen, is een beetje zonde van de accu....
Afbeelding
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: mijn kofferbak

Bericht door Automatic-freak »

Heel mooi en origineel idee !!

Vind het gaaf dat je de bekleding van de achterbank door laat lopen achterin de auto op deze manier !!

Zal wel een leuk geluidje geven; heb je de zijpanelen van de auto aan de binnenzijde ook bekleed !?
(de achterschermen bedoel ik dus ... )

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: mijn kofferbak

Bericht door Pietje »

Hey Miek,

Laat mij even weten welke velgen je nu precies zoekt dan wil ik wel eens kijken of ik je een setje kan sponseren. Volgens mij heb ik ook nog 2 oude ATS Velgen namelijk.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: mijn kofferbak

Bericht door sjonnie... »

Ziet der goed uit Miek... :D
je hebt inderdaad helemaaaaaal niet stil gezeten...
mooi bekleed net als de rest van de auto... :mrgreen:

relax da je Sem al zo snel op mag halen... :D :P
nu die aanhanger zeker ook nog rood met beige spuiten??? :P 8)

gr. Sjonnie... 8)
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: mijn kofferbak

Bericht door gteturbo »

Kijk dat is echt orgineel heb ik nog nooit gezien achterbank doorgetrokken in kofferbak echt tof en ziet er erg netjes uit !!
Komt je kind mee naar sevenum ?
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: mijn kofferbak

Bericht door mieke279 »

Dank u allen voor de reacties! :D

@Peter, ik moet even kijken wat voor'n ET waarde ik kwijt kan, ik heb geen idee of ATS gaat passen, maar het zou wel heeeeel gaaf zijn natuurlijk!

@Erik, er zit bitumen (of hoe dat ook heet) in de binnenkant van de zijschermen geplakt (of bedoelde je dat niet?). Met de tijd zal ik nog afgesloten kisten met polyesther ofzo moeten maken maken, nu zitten de subjes niet lucht dicht afgesloten en dat gaat te koste van de geluidsopbrengst. Helaas, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor, kwam er pas 2 weken geleden achter dat dit best eens noodzakelijk zou zijn.

@Sjonnie, nee het aanhangertje blijft gewoon wit. Het is een dubbel geïsoleerd karretje met ventilatie e.d. Als ik hem donkerder van kleur maak zou het warm worden binnen en dat vind Semmy natuurlijk niet lekker. Het is immers de bedoeling dat hij in de toekomst in het karretje mee gaat naar de meetings.

@Hans, Ja natuurlijk gaat Semmy mee! Z'n eerste meeting wordt Olde Opels, dus hij kan meteen wennen aan in de tent slapen!

Paps heeft vandaag de trekhaak afgemaakt, m'n broer neemt hem morgen mee. Als het ff mee zit kan Jeff hem dan (misschien morgen al) stralen en coaten, dan kan de haak eronder en kan de audio er definitief ingebouwd worden.

Vanavond heb ik de lier aangevallen met de slijptol, die heeft zich gelukkig overgegeven... heel fijn! Ook het reservewiel eraf gehaald, was nog niet makkelijk aangezien hij verkeerd om over de tabeinden zat, die staken dus ruim 10cm uit en die waren helemaal verroest.... daar moeten dus ook nieuwe van RVS op komen. Wel grappig dat het reservewiel 14" is en het karretje op 13" staat :lol:
Afbeelding
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: mijn kofferbak

Bericht door patrick de boer »

ik heb kadett gt velgen staal (is met de 3hoekjes eruit)
sr wielen en ats jes heb ik denk ook wel rond slingere
pb maar even
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: mijn kofferbak

Bericht door MartinGTE »

mieke279 schreef:Dank je!

hihi ja, en de lampjes van de koffer en motorruimte verlichting er maar uit halen, is een beetje zonde van de accu....
Ziet er GOED uit; zowel kofferbak, aanhangertje alsook je puppie!
Hoop ff te komen aanwaaien op Olde Opels & alles life te mogen aanschouwen.

Ennuh qua accu: volgens mij is er best ruimte in de aanghanger voor wat extra amperes! :)
Manta200
C geïnteresseerd
Berichten: 64
Lid geworden op: za apr 26, 2008 6:18 am

Re: mijn kofferbak

Bericht door Manta200 »

Zielig hoor een hond in de aanhanger :x
Zal hier nooit gebeuren je zet je kinderen toch ook niet in een aanhanger.
Ik vind het altijd zielig als ze daar inzitten.
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: mijn kofferbak

Bericht door mieke279 »

Sem gaat zoals ik al zei het eerste seizoen gewoon op de achterbank mee naar de meetings.
Ik ga hem alleen wel al met kleine stukjes wennen om erin te zitten. Een ritje van 5 minuten naar het bos, dan 10 minuten naar de hondenclub (waar ik zelf les geef). Dan een half uurtje naar het strand... allemaal leuke dingen. Moet jij opletten hoe graag hij er zo meteen in gaat!

En in de kadett wordt het op een beetje zomerse dag kokend heet, dat is voor een Boxer geen feest met zo'n platte snoet, die krijgen het benauwd als ze het heet hebben. Het aanhangertje is geïsoleerd en geventileerd, daarin was het bijv. gisteren gewoon behagelijk (heb er zelf even in gezeten). Ik ken veel honden die gewend zijn aan in het aanhangertje mee gaan, en die springen er met veel plezier in hoor! Ze associëren het met een leuke gebeurtenis..... Bos, Strand, Meeting.

Ik heb best veel verstand van honden en ik zal echt niet onverantwoordelijk met die van mij om gaan.
Afbeelding
Manta200
C geïnteresseerd
Berichten: 64
Lid geworden op: za apr 26, 2008 6:18 am

Re: mijn kofferbak

Bericht door Manta200 »

Ik weet er alles van heb zelf pakwerk gedaan voor p honden dus weet dondersgoed waar ik over praat mieke.
Ik zie het als een straf in een aanhanger.en lekker in de winter jij hebt het toch ook graag warm.
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: mijn kofferbak

Bericht door mieke279 »

@Manta200

Mijn kadett staat in de winter in de stalling, dan rij ik met mijn hond en kind vriendelijke Corsa rond. Daar kan Sem gewoon in mee, dan hoef ik ook geen kampeer/weekend spullen mee te nemen dus zal het aanhangertje bij mijn kadett in de stalling staan.

Maar goed.... back on-topic.

Gisteren het aanhangertje in de grondverf gezet. Van de week maar eens kijken of de weergoden het toe laten de lak erop te rollen.
Ook gisteren de trekhaak er onder gehangen. De stekkerdoos moet nog wel aangesloten worden, en we moeten nog een kleine aanpassing doen aan de trekhaak zelf, maar het gaat de goede kant op! Dan kan de audio er definitief ingebouwd worden.

Helaas geen foto's van deze werkzaamheden gemaakt.
Afbeelding
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: mijn kofferbak

Bericht door mieke279 »

Afgelopen vrijdag heb ik eindelijk Semmy op kunnen halen. Het plan was om daarna nog wat aan de kadett te gaan doen in't weekend maar daar is niet veel van gekomen. Spelen met Semmy was even belangrijker!

Donderdag nog wel de trekhaak er onder gebouwd, zo ziet het eruit als de haak er onder zit :roll:

Afbeelding

Afbeelding

En zo alssie er niet onder zit :D

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een steun gemaakt om het reservewiel mee vast te kunnen zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen wel het aanhangertje in de grondverf gezet en een keer gerolt... die moet dus nog 1 keer dan issie klaar!

Hopelijk van de week weer even verder, moet natuurlijk wel klaar zijn voor de olde opel meeting over 2 weken!
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten