recaro's in een nieuw jasje

Dashboard, zittingen, bekleding, en hoe verzorg jij je interieur.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

recaro's in een nieuw jasje

Bericht door mieke279 »

Toen ik 1.5 jaar geleden mijn motorombouw spulletjes ging ophalen bij Wim in Zelhem zaten daar ook 2 D-Kadett recaro's bij.

Afbeelding

Zoals je ziet zijn ze grijs en niet echt in verbluffende staat. Het plan was altijd al om ze eens opnieuw te (laten) bekleden. Ook omdat ik vanwege mijn rug niet zo geweldig zit op de standaard C-kadett stoeltjes.

Omdat ik deze winter geen technisch auto project had heb ik besloten om dit naaiklusje, onder toeziend oog van moeders, zelf uit te gaan voeren.

Eerst een avondje bezig geweest 1 stoel uit elkaar te halen, en toen een avondje met het tornmesje bezig geweest om alle stukjes bekleding los te maken.

Vervolgens bij een stoffeerder skai, zwarte stof en een rol zwarte bies gekocht voor € 100,00.

Toen alle oude stukjes skai op nieuw skai overgetrokken en de oude stukjes stof op nieuwe stukjes stof overgetrokken :roll: en e.e.a. uitgeknipt en alles aan elkaar genaait. Heb niet overal foto's van gemaakt maar hier een paar kiekjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stukken skai heb ik vervolgens voorzien van een zwarte bies aan de kant waar de stof er tegen aan komt, zo zat het n.l. ook bij de grijze bekleding. Wat een honden werk zeg!

Toen de skai en stof aan elkaar gezet, pff... de rechte stukkies en de ruime bochten gingen aardig, maar voor de krappe hoekjes (bijv. de rug leuning waar de zijkant en de achterkant boven bij elkaar komen) heeft mams haar naaikunsten even moeten laten zien!

Dan heb je dus de wangen in een nieuw jasje, alleen nog geen middenkussens.

Afbeelding

Tijs heeft zijn achterbank van zijn sedan gesponsert voor dit goede doel. De stof daarvan heb ik gebruikt om de middenkussens te bekleden. Wel heb ik eerst de achterbank uit elkaar gehaald, uitgespoed, gewassen, nog een keer gewassen en laten drogen. Het verteerde schuimrubber (jullie allen vast wel bekend, kleverige oranje poeder) wilde ik liever niet meer in mijn auto hebben. Hier heb ik helaas geen fotos van gemaakt. Je zou toch denken dat 4 kussendelen makkelijk uit een complete achterbank gaan (boven en onderkant) maar dit viel nog behoorlijk tegen! na wat passen en meten en wat valsspelen is het toch nog gelukt.

Wel heb ik de "wang" van de bijrijdersstoel opgeknapt omdat het schuimrubber stuk was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu was het de kunst om het hele zooitje over de stoelen heen te trekken en te kijken of het paste! heb het allemaal een beetje met de franse slag uitgeknipt, zo van... "eens kijken of het wat wordt" dus dat was best heel spannend!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was 1, en nu moest stoel nummer 2 dus nog!!!

Al met al toch 8 weken aan het knippen, spelden en naaien geweest, maar ik ben wel blij met het resultaat! Met dank aan moeders voor haar hulp natuurlijk!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Re: recaro's in een nieuw jasje

Bericht door fredje »

Ze zijn zeker zeer netjes geworden. (en ze zitten nog goed ook :D )
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze

GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: recaro's in een nieuw jasje

Bericht door MartinGTE »

Genetisch zal je dat best van je moeder hebben: erg knap staaltje (monniken/nonnen?)werk!
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: recaro's in een nieuw jasje

Bericht door Tijs »

en ze zitten heeeeeeeeerlijk
een potje naaien kan ze wel die mieke.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: recaro's in een nieuw jasje

Bericht door REDP. »

Martin66 schreef:Genetisch zal je dat best van je moeder hebben: erg knap staaltje (monniken/nonnen?)werk!

Het sleutelen heeft ze van der pa :lol:
kevin
C ervaren
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 10:24 pm
Locatie: odiliapeel

Re: recaro's in een nieuw jasje

Bericht door kevin »

ha die mieke,

ze zijn idd heel netjes geworden als nieuw zelfs. Zo is het wel handig/nuttig als je wat met naald en garen kunt.

gr

kevin
Greetz Kevin
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: recaro's in een nieuw jasje

Bericht door sjonnie... »

ziet der goed uit miek,
jij en fred hebben zaterdag een mooie klus om uit te garen bij mijn auto,
die ene goeie stoel (die jullie nodig hebbe) eruit slopen, en dan de winst delen... :P
jij de stof, fred het frame... ;)
en ff niet te vergeten een houten kistje, of bierkratje terugzetten op die plaats, dan kan ik toch nog een klein stukkie VAREN... ;) :P
ken jij van de winter weer lekker naaien, en fred heeft een goeie stoel...

gr. Sjonnie... 8)
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast