Nieuw hemel gehaald maar past niet..

Dashboard, zittingen, bekleding, en hoe verzorg jij je interieur.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Nieuw hemel gehaald maar past niet..

Bericht door jetelind »

Ik heb een nieuw hemeltje gekocht reproductie ik wou hem in de kadett monteren. In de beschrijving staat:

Oude hemel demonteren. Stangen overzetten en dan erin hangen.

Nu wou ik dat doen maar:
Me donorauto is anders er zit een glasdak in. De auto die ik heb zit een opel schuifdak in. Volgens mij is de bevestiging anders.
Wie kan me helpen of heeft documentatie van het hemeltje?
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Nieuw hemel gehaald maar past niet..

Bericht door jetelind »

Oplossing:
Beetje bijbuigen van de stang en korter maken en dan is het in orde.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Bas_mvsb
C geïnteresseerd
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jan 28, 2009 10:03 pm
Locatie: Breugel

Re: Nieuw hemel gehaald maar past niet..

Bericht door Bas_mvsb »

Is het nu echt nodig om een hemeltje te kopen? Ik heb er namelijk aan zitten te denken om mijn oude hemel uit mijn city eruit te halen en gewoon na te maken. Zou dit lukken? Of zou dit heel lastig zijn?
Alles wat hard gaat!
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Nieuw hemel gehaald maar past niet..

Bericht door jetelind »

Bas_mvsb schreef:Is het nu echt nodig om een hemeltje te kopen? Ik heb er namelijk aan zitten te denken om mijn oude hemel uit mijn city eruit te halen en gewoon na te maken. Zou dit lukken? Of zou dit heel lastig zijn?
Tsja dat zou kunnen. Ik heb een orginele rallye 20E en wil hem graag in nieuwstaat brengen.
Een nieuw hemeltje kostte me 110 euro geloof ik. Incl lijm e.d vermoedelijk kost je dat stof/leer ook wel dat geld.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
bart de proost
C geïnteresseerd
Berichten: 63
Lid geworden op: wo jan 27, 2010 6:57 pm
Locatie: valkenswaard

Re: Nieuw hemel gehaald maar past niet..

Bericht door bart de proost »

jetelind schreef:Tsja dat zou kunnen. Ik heb een orginele rallye 20E en wil hem graag in nieuwstaat brengen.
Een nieuw hemeltje kostte me 110 euro geloof ik. Incl lijm e.d vermoedelijk kost je dat stof/leer ook wel dat geld.
en waar heb je de hemel dan besteld?
heb er binnekort ook een nodig..

gr bart
b100
C geïnteresseerd
Berichten: 82
Lid geworden op: za okt 24, 2009 4:53 pm

Re: Nieuw hemel gehaald maar past niet..

Bericht door b100 »

in Almelo ?
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Nieuw hemel gehaald maar past niet..

Bericht door mieke279 »

Ik heb er destijds een gekocht bij DCP in Assen, paste wel aardig, alleen de bekleding naar de C stijl was een beetje rekken omdat de hoek nét niet helemaal oké was.

Als ik toen geweten had dat skai echt zo makkelijk te verwerken was, dan had ik m'n oude uit elkaar gehaald en na gemaakt. Is zo'n beetje recht toe recht aan. Heb m'n recaro's ook opnieuw gedaan, en dat was een stuk ingewikkelder!

Meestal betaal je voor Skai een euro of 15/20 per strekkende meter, rollen zijn meestal 140 breed. Denk dat je met een metertje of 4 wel klaar bent, met een paar klosjes garen en een leernaaldje voor in de machine... ben je wel iets goedkoper uit.... en dan heb je het zelf gemaakt! :D
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten