gordels achterin

Dashboard, zittingen, bekleding, en hoe verzorg jij je interieur.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
jetje
C ervaren
Berichten: 256
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 2:11 am

gordels achterin

Bericht door jetje »

wie weet of gordels achterin ook verplicht zijn bij oldtimers wij hebben dus 2 kinderen enzitten meestal achterin in hoeverre is dit verplicht ik heb dus verschillende c kadettjes gezien met gordels achterin maar dat is niet standaard wij hebben een nog superoriginele C1 en zou het zonde vinden om de originaliteit te veranderen grt jetje :roll:
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Bericht door Daigo »

Het regeltje is zo:

Als er orgineel geen gordels achterin zitten hoeven ze niet aan.
( natuurlijk wel veiliger ) maar het is dus niet wettelijk verplicht
omdat ze niet orgineel vanaf de fabriek zijn geleverd in 99% van de c-tjes.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Bericht door Daan D »

Ik denk dat je je af moet vragen hoe blij je met je kinderen bent en of dat opweegt tegen het uitrusten van een Kadett met gordels. Want aan originaliteit boet je niet in in mijn ogen. Je kan de gordels er altijd weer uitdraaien, als je ze niet meer wilt hebben. Maar het ding is goedgekeurd voor de openbare weg zonder achterbankgordels, dus ze hoeven er niet in te zitten.

Ik heb wel gordels achterin, alhoewel de kleine bijna niet meerijdt. Maar ik heb dan ook weinig zin om mijn kind van de voorruit te schrapen.
Smoking...
jetje
C ervaren
Berichten: 256
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 2:11 am

Bericht door jetje »

het is inderdaad ook zo dat het veel veiliger is we gebruiken de kadett ook eigenlijk maar puur hobbymatig dus meestal rijd ik alleen er maar in of mijn vrouw nu zijn de kinderen gelukkig iets ouder en mogen ze eigenlijk al voorin maar voor gewoon gebruik heeft onze astra wel gewoon gordels achterin zowiezo als we op vakantie gaan en dergelijke
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

jetje schreef:wie weet of gordels achterin ook verplicht zijn bij oldtimers wij hebben dus 2 kinderen enzitten meestal achterin in hoeverre is dit verplicht ik heb dus verschillende c kadettjes gezien met gordels achterin maar dat is niet standaard wij hebben een nog superoriginele C1 en zou het zonde vinden om de originaliteit te veranderen grt jetje :roll:
Als je graag "origineel" wilt blijven, denk dan tenminste aan heupgordels achterin.

Zoek maar eens wat crash tests op youtube; kleine kinderen gaan zo over de hoofdsteunen door de voorruit.
http://www.youtube.com/watch?v=orDM8tCn9pY

Ik bedoel het niet lullig, maar persoonlijk zit ik er niet op te wachten om na te denken over de originaliteit van m'n (totall loss) kadett, naast het graf van m'n kind. (heb geen kinderen, maar hoop dat nooit te hoeven mee maken)

De gaten zitten al in de kadett, ook voor 3-punts achter.
Niet moeilijk doen en (heup) gordels achter in zetten.
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: HEUPgordels achterin?

Bericht door MartinGTE »

Hallo!

Zelfde 'discussie' thuis... voor een ritje met de GT/E van/naar school krijg ik de kids nog wel mee zonder gordel achterin, maar voor wat langere ritjes zou op z'n minst een heupgordel erin moeten.

Iemand hier ervaring met de montage van zo'n heupgordel op de achterbank? (gaten in de net omgedraaide bekleding lijkt me onontkoombaar...)

Merci!
Martin (& kids)
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: gordels achterin

Bericht door Automatic-freak »

Hallo Martin,

Echte gaten hoef je niet te maken, echter wel in de 'vouw' van de zitting naar de rugleuning een 'sleufje' maken om bij het bevestigingspunt in het midden te komen ...
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: gordels achterin

Bericht door patrick de boer »

niet doen kids mee in de daily ;)
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: gordels achterin

Bericht door MartinGTE »

patrick de boer schreef:niet doen kids mee in de daily ;)
Ha, dan heb ik pas ECHT ruzie thuis! :)

____
Nog hier/daar nog wat gelezen op Duitse forum & blijkt dat heupgordels -zelfs van andere merken- redelijk standaard schijnt te passen. Gordels uit Corsa wordt ook vaker genoemd.

Zijn ook nieuw na te bestellen: http://www.oldtimer-sicherheitsgurte.de ... ilder.html

Moet dus lukken!
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: gordels achterin

Bericht door Pietje »

en er zitten orgineel al sleuven in de bekleding waar de gordelmond doorheen kan.

Let wel even op de speciale bouten waarmee de gordels bevestigd worden dit is geen normale draad namelijk.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten