Schroth gordel probleem
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Schroth gordel probleem
Zoals sommige misschien weten heb ik 3-puntsgordels van schroth in mijn auto zitten.
Alleen nu zitten de heupgedeeltes eigenlijk verkeerd om vast.
Weten jullie hoe je in godsnaam die zwarte klemmen los kunt maken?
Het zit met 2 pinnetjes in het alluminium waarin twee kleine inhammetjes zitten en die krijg ik niet los.
Kan iemand mij aub helpen??
het gaat over deze zwarte klemmen die los moeten:
alvast bedankt.
mvg gerry
Alleen nu zitten de heupgedeeltes eigenlijk verkeerd om vast.
Weten jullie hoe je in godsnaam die zwarte klemmen los kunt maken?
Het zit met 2 pinnetjes in het alluminium waarin twee kleine inhammetjes zitten en die krijg ik niet los.
Kan iemand mij aub helpen??
het gaat over deze zwarte klemmen die los moeten:
alvast bedankt.
mvg gerry
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
verkeerd om gemonteerd.
Het gaat zeg maar om het gedeelte wat in de dorpel zit
daar zit het metalen stukje goed waarmeer je vastzet in de gorpel
maar nu heb ik hem aan de verkeerde kant verdoor heen gehaald
dus bij het zwarte klemmetje.
Dus nu moet ie los.
maar ik weet zo niet hoe.
Het gaat zeg maar om het gedeelte wat in de dorpel zit
daar zit het metalen stukje goed waarmeer je vastzet in de gorpel
maar nu heb ik hem aan de verkeerde kant verdoor heen gehaald
dus bij het zwarte klemmetje.
Dus nu moet ie los.
maar ik weet zo niet hoe.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
dat denk ik eigenlijk ook... kan niet zo van de foto maken...
maar alsk het zo zie, dan zit het gewoon gedraaid, zoals je vroeger ook vaak bij de gordels achterin had (tenminste wij wel)
die schroth zitten alleen vrij strak dus zal wel lastig terug te doen zijn..
maar ik denk dat als je er gewoon een half uurtje voor gaat zitten het best moet lukken...
kzou even een lijmklem ofzo op het ding zetten wat zorgt dat die gordelband soepel door het ijzer gaat, en er dan even mee spelen...
lijkt me sterk dat het echt uit elkaar moet.. dat zou betekenen dat de vorige eigenaar het ook uit elkaar heeft gehaald om het verkeerd te doen.......
maar alsk het zo zie, dan zit het gewoon gedraaid, zoals je vroeger ook vaak bij de gordels achterin had (tenminste wij wel)
die schroth zitten alleen vrij strak dus zal wel lastig terug te doen zijn..
maar ik denk dat als je er gewoon een half uurtje voor gaat zitten het best moet lukken...
kzou even een lijmklem ofzo op het ding zetten wat zorgt dat die gordelband soepel door het ijzer gaat, en er dan even mee spelen...
lijkt me sterk dat het echt uit elkaar moet.. dat zou betekenen dat de vorige eigenaar het ook uit elkaar heeft gehaald om het verkeerd te doen.......
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Hij is ook uit elkaar geweest ooit.
maar dus niet goed inelkaar gezet ( verkeerd om. Maar zou het kunnen En hij moet echt los. Want nu draait het uiteinde onderdoor en die moet bovendoor zitten zodat je aan kunt trekken.
nog duidelijk of neit??
maar dus niet goed inelkaar gezet ( verkeerd om. Maar zou het kunnen En hij moet echt los. Want nu draait het uiteinde onderdoor en die moet bovendoor zitten zodat je aan kunt trekken.
nog duidelijk of neit??
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
niet echt, is toch 1x afstellen op jou maat en daarna klaar...
waarom zou iemand hem ooit open gemaakt hebben??
als het trekstuk onderlangs loopt (zoals ik onderlans zou zien) ziet het er nog mooier uit ook.. want dan heb je niet van die losse trek stukken liggen
waarom zou iemand hem ooit open gemaakt hebben??
als het trekstuk onderlangs loopt (zoals ik onderlans zou zien) ziet het er nog mooier uit ook.. want dan heb je niet van die losse trek stukken liggen
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
zou dat wel mogen dan voor de APK/? want dat is eigenlijk mijn grootste zorg.
En zou dan het stuk wat onder in de dorpel gaat gedraaid mogen zitten?
en ik weet niet waarom de vorige eigenaar ze heeft los gemaakt eerlijk gezegt. Ik heb ook geen idee hoe dat is gedaan.
En zou dan het stuk wat onder in de dorpel gaat gedraaid mogen zitten?
en ik weet niet waarom de vorige eigenaar ze heeft los gemaakt eerlijk gezegt. Ik heb ook geen idee hoe dat is gedaan.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Ja gewoon een ''standaar'' druk sluiting of heo je dat noemt.
Maar het ziet er zo raar uit dat hij gedraaid zit.
En dan meot ik weer iets ombouwen :p nu staat dit op de lijst:
- achterlichten
- nummerborden
- en dan de gordels ( wat ik echt een klote klus vind ivm met oprollen van die dingen en voordat je ze er dan weer eens helemaal uit hebt )
Maar het ziet er zo raar uit dat hij gedraaid zit.
En dan meot ik weer iets ombouwen :p nu staat dit op de lijst:
- achterlichten
- nummerborden
- en dan de gordels ( wat ik echt een klote klus vind ivm met oprollen van die dingen en voordat je ze er dan weer eens helemaal uit hebt )
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
yes i have. maar aan de achterkant in het C-stijl. dus in principe izjn het 3-puntsgordels
Maar het probleem daarmee is niet erg.
maar met de orginele gordels en om dan die bout er onder in te draaien
is niet zo leuk omdat je met 1 hand de gordel moet tegenhouden voor het opnieuw oprollen en met de andere de bout erin moet draaien met die veer en revetten troep een weet ik veel allemaal.
Maar het probleem daarmee is niet erg.
maar met de orginele gordels en om dan die bout er onder in te draaien
is niet zo leuk omdat je met 1 hand de gordel moet tegenhouden voor het opnieuw oprollen en met de andere de bout erin moet draaien met die veer en revetten troep een weet ik veel allemaal.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Ik weet het en gellukig wel.
De mijne word in juli 30 en 6 juni ofzo moe ie weer gekeurd worden.
zoiets teminste. en dan is het vortaan een keer in 2 jaar
dat scheelt toch een hoop gedoe en in de kosten.
De mijne word in juli 30 en 6 juni ofzo moe ie weer gekeurd worden.
zoiets teminste. en dan is het vortaan een keer in 2 jaar
dat scheelt toch een hoop gedoe en in de kosten.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast