Dringend hulp nodig, deurhendel defect!!

Dashboard, zittingen, bekleding, en hoe verzorg jij je interieur.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
wolfraider
C gevonden
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jun 16, 2008 6:01 pm
Locatie: Heerlen

Dringend hulp nodig, deurhendel defect!!

Bericht door wolfraider »

Vanavond ff snel de Kadett pakken blijkt dat door die t*ring vrieskou alles is bevroren. Dus ik blaas in het sleutelgat, draai de sleutel om en het knopje gaat open. Ik trek aan de deur en merk dat de rubbers zijn bevroren. Ik duw langs de gehele deur, hoor alles kraken en probeer opnieuw de deur te openen.
Nu trek ik waarschijnlijk de kabel van de deurhendel kapot. Er zit namelijk geen tegendruk achter.
Het leuke van het hele verhaal is dat er aan de passagierszijde een ander slot in de auto zit waar ik geen sleutel van heb (project wat ik nog eens moest doen).
Vervolgens de platen in de kofferbak gedemonteerd maar daar zit de tank dus dat schiet ook niet op....

Iemand een idee hoe ik in godsnaam in mijn auto kom zonder ruiten in te gaan slaan? En als ik iets moet inslaan welke moet ik dan pakken (kosten en makkelijk te monteren)??

Verder vroeg ik me af of iemand weet wat er kaoot kan zijn gegaan. Het is donker maar kon ook met zaklamp niets meer zien uitsteken wat ik met een tangetje kon pakken.

Verder verwacht ik dat ik de kabel via de binnenzijde moet vervangen. Klopt dit??

Heel veel vragen maar hopelijk kunnen jullie me helpen!
Groets,
Remco
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: Dringend hulp nodig, deurhendel defect!!

Bericht door sjonnie... »

wolfraider schreef:Vanavond ff snel de Kadett pakken blijkt dat door die t*ring vrieskou alles is bevroren. Dus ik blaas in het sleutelgat, draai de sleutel om en het knopje gaat open. Ik trek aan de deur en merk dat de rubbers zijn bevroren. Ik duw langs de gehele deur, hoor alles kraken en probeer opnieuw de deur te openen.
Nu trek ik waarschijnlijk de kabel van de deurhendel kapot. Er zit namelijk geen tegendruk achter.
Het leuke van het hele verhaal is dat er aan de passagierszijde een ander slot in de auto zit waar ik geen sleutel van heb (project wat ik nog eens moest doen).
Vervolgens de platen in de kofferbak gedemonteerd maar daar zit de tank dus dat schiet ook niet op....

Iemand een idee hoe ik in godsnaam in mijn auto kom zonder ruiten in te gaan slaan? En als ik iets moet inslaan welke moet ik dan pakken (kosten en makkelijk te monteren)??

Verder vroeg ik me af of iemand weet wat er kaoot kan zijn gegaan. Het is donker maar kon ook met zaklamp niets meer zien uitsteken wat ik met een tangetje kon pakken.

Verder verwacht ik dat ik de kabel via de binnenzijde moet vervangen. Klopt dit??

Heel veel vragen maar hopelijk kunnen jullie me helpen!
Groets,
Remco
ja er bestaat een mooi trucje voor auto's zonder goede rubbers...
weet niet of ik het hier mag posten maar ik doe het gewoon...

moet je zo'n plastic stripje pakken waar kranten altijd mee gebundelt zitten...
die vouw je dubbel, steek je door de kier tussen de rubbers, en zo probeer je eigenlijk het knopje omhoog te trekken!
hoop dat het lukt...

gr. Sjonnie... 8)
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
dark-divx
C liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: di aug 22, 2006 3:06 pm
Locatie: Gent - België

Bericht door dark-divx »

dit kan je idd doen voor de passagiersdeur.

je kan natuurlijk altijd proberen van er een ruit uit te nemen. moest het niet lukken.
vooruit lukt wel voor er uit te pakken langs buiten :D
Sylvian
C liefhebber
Berichten: 198
Lid geworden op: vr jan 19, 2007 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Sylvian »

zijruit inslaan.. een ander kan je er makkelijk weer inzetten... als je pers
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

is het niet makkelijker om gewoon in je eigen auto in te breken??

Je zegt dat je bijrijdersslot niet gebruikt wordt en dus nutteloos is...
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

persoonlijk zou ik voor het uitboren gaan.
veel leuker om te doen, en je hoeft geen glas op te ruime.
en je hebt toch geen sleutel van het slot

plus, nu moet je ook meteen dat klusje doen.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Bericht door sjonnie... »

laat me effe weten of me trucje lukt?
hebben hem wel eens gedaan bij een vriend van me...
dus hoop dat het gaat lukken!!!

ik had vandaag ook zo'n probleem...
deuren helemaal dicht gevroren...
en wilde niet hetzelfde probleem krijgen dus ik ben maar gewoon op de fiets gegaan... ;)

gr. Sjonnie... 8)
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Bericht door Daigo »

Kyunt het ook met een metalen pinnetje openmaken tussen raam en rubber. waar een kleine inham inzit die kun je dan achter het mechanisme zetten en zo ding omhoog trekken dus zelfde als sjonnie eigenlijk.

En tip van mij. smeer dun laagje vet ofzo op de rubbers :p
en slot inspuiten met slotenspray :p
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
wolfraider
C gevonden
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jun 16, 2008 6:01 pm
Locatie: Heerlen

Bericht door wolfraider »

Iedereen bedankt voor de reactie.
Ik liep gister weer eens naar mijn auto om te kijken of het ik de bestuurderskant op slot had gedaan. Dit was het geval en zonder enige hoop maakte ik het slot open en trok aan de hendel. Het zeer merkwaardige was dat de deur gewoon open ging.
De vorige keer zat er absoluut geen druk achter de hendel en nu was alles weer als voorheen. Om uit te sluiten dat ik gek aan het worden ben heb ik mijn vriendin ook de deur laten openmaken en deze zei ook dat de druk op de deurhendel weer als voorheen was.

Ik vermoed dat het slot ontgrendeld is geweest maar dat ik de deur niet openkreeg door de vastgevroren deurrubbers. (geen druk bij de deurhendel blijft dan wel een vraag). Nadat de rubbers zijn ontdooit zal het slot zich wel weer hebben gezet waardoor de auto is afgesloten :? . De rubbers heb ik nu in ieder geval ingesmeerd en alles werkt weer, vreemd genoeg...
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Bericht door Deluxe77 »

Je slot mechanisme zat waarscheinlijk ook vast gevroren, en is in de open stand blijven staan..
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten