Rolkooien!!!

Dashboard, zittingen, bekleding, en hoe verzorg jij je interieur.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Re: Rolkooien!!!

Bericht door Bear79 »

Afbeelding

Afbeelding
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Re: Rolkooien!!!

Bericht door Bear79 »

Zeker mooi, maar lijkt me niet praktisch.. vooral niet als ze achterop knalle ?

Afbeelding

Bear79
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: Rolkooien!!!

Bericht door gabbermaikel »

je auto word dan wel harder van achter, zo'n ding er in wat dan aan alle bumper ophangpunten vast zit en dan in je bumper een hoeklijn maken van 5mm dik, dan kun je gewoon achteruit tegen auto's aanrijden zonder schade te krijgen :p
maar zoiets heeft in mijn ogen niet veel voordeel want volgens mij heb je meer aan een versteviging tussen je schokbrekers is en bij je andere ophangpunten, en volgens mij zit er verder maar weinig kwa ophanging achter de wielkassen
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: Rolkooien!!!

Bericht door Pietje »

Dan kan ik niet achterblijven hoor.

Afbeelding
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
nilly
C liefhebber
Berichten: 180
Lid geworden op: vr nov 13, 2009 9:20 am

Re: Rolkooien!!!

Bericht door nilly »

hoe zit het met de tank ? ik wil een buis voorlangs de tank hebben maar als de tank er ooit uit moet wat dan :?:
ik wil deze gewoon mooi vastlassen omdat ik dit veel mooier vindt dan schroeven :) wie helpt ?
en welke buismaat gebruiken jullie voor de kooi diameeter en dikte ? groeten nilly
Afbeelding
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Re: Rolkooien!!!

Bericht door Bear79 »

Buismaat 42 gebruik ik altijd.
Persoonlijk zou ik hem gewoon schroefbaar houden
ipv vast lassen aan de body, maar das je eigen keuze.

Ik heb eventueel nog wel buis voor je liggen
en Wiechers sticker voor er eentje te maken.

Greetz,
Bear79
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Rolkooien!!!

Bericht door giuliettaevo »

gabbermaikel schreef:je auto word dan wel harder van achter, zo'n ding er in wat dan aan alle bumper ophangpunten vast zit en dan in je bumper een hoeklijn maken van 5mm dik, dan kun je gewoon achteruit tegen auto's aanrijden zonder schade te krijgen :p
En als er iemand achterop rijdt :roll: ? De klap wordt dan 100% doorgegeven aan de bestuurder, er is geen enkele kreukelzone. Whiplash verzekerd. :(

Voor de vooras en achter de achteras heb je geen kooi-constructies nodig voor de stijfheid of de veiligheid. En dat kruis in de koffer is alleen maar voor mensen die buizen-geil zijn denk ik, toegevoegde waarde heeft het in ieder geval niet.

Las wel een paar fatsoenlijke bevestigingsplaten in de auto als je hem schroefbaar maakt. Dus geen plaatjes van 5x5cm oid, dat scheurt er zo uit mocht je een keer over de kop gaan. Als je een kooi erin maakt omdat je dat leuk vindt kijken maakt dat niet uit maar als je er ook op wilt kunnen rekenen dat de kooi wat extra veiligheid brengt kun je het beter maar meteen goed maken. :wink:
Saab powerrr
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Rolkooien!!!

Bericht door joel »

giuliettaevo schreef:
gabbermaikel schreef:je auto word dan wel harder van achter, zo'n ding er in wat dan aan alle bumper ophangpunten vast zit en dan in je bumper een hoeklijn maken van 5mm dik, dan kun je gewoon achteruit tegen auto's aanrijden zonder schade te krijgen :p
En als er iemand achterop rijdt :roll: ? De klap wordt dan 100% doorgegeven aan de bestuurder, er is geen enkele kreukelzone. Whiplash verzekerd. :(

Voor de vooras en achter de achteras heb je geen kooi-constructies nodig voor de stijfheid of de veiligheid. En dat kruis in de koffer is alleen maar voor mensen die buizen-geil zijn denk ik, toegevoegde waarde heeft het in ieder geval niet.

Las wel een paar fatsoenlijke bevestigingsplaten in de auto als je hem schroefbaar maakt. Dus geen plaatjes van 5x5cm oid, dat scheurt er zo uit mocht je een keer over de kop gaan. Als je een kooi erin maakt omdat je dat leuk vindt kijken maakt dat niet uit maar als je er ook op wilt kunnen rekenen dat de kooi wat extra veiligheid brengt kun je het beter maar meteen goed maken. :wink:
het enige dat ik me als functie bij dat kruis in de kofferruimte voor kan stellen is dat het de carrosserie wat stijver maakt zodat hij minder gaat vervormen bij stevig bochtenwerk. maar gezien het niet echt op een erg vast deel van de carrosserie geschroefd zit heeft het ook weinig nut ( beter hadden ze de carrosserie doorgelast dan )
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: Rolkooien!!!

Bericht door gabbermaikel »

joel schreef:
giuliettaevo schreef:
gabbermaikel schreef:je auto word dan wel harder van achter, zo'n ding er in wat dan aan alle bumper ophangpunten vast zit en dan in je bumper een hoeklijn maken van 5mm dik, dan kun je gewoon achteruit tegen auto's aanrijden zonder schade te krijgen :p
En als er iemand achterop rijdt :roll: ? De klap wordt dan 100% doorgegeven aan de bestuurder, er is geen enkele kreukelzone. Whiplash verzekerd. :(

Voor de vooras en achter de achteras heb je geen kooi-constructies nodig voor de stijfheid of de veiligheid. En dat kruis in de koffer is alleen maar voor mensen die buizen-geil zijn denk ik, toegevoegde waarde heeft het in ieder geval niet.

Las wel een paar fatsoenlijke bevestigingsplaten in de auto als je hem schroefbaar maakt. Dus geen plaatjes van 5x5cm oid, dat scheurt er zo uit mocht je een keer over de kop gaan. Als je een kooi erin maakt omdat je dat leuk vindt kijken maakt dat niet uit maar als je er ook op wilt kunnen rekenen dat de kooi wat extra veiligheid brengt kun je het beter maar meteen goed maken. :wink:
het enige dat ik me als functie bij dat kruis in de kofferruimte voor kan stellen is dat het de carrosserie wat stijver maakt zodat hij minder gaat vervormen bij stevig bochtenwerk. maar gezien het niet echt op een erg vast deel van de carrosserie geschroefd zit heeft het ook weinig nut ( beter hadden ze de carrosserie doorgelast dan )
naar achter toe heeft het stijver maken in mijn ogen gaan nut, je moet eigenlijk zorgen dat alles van de ophanging stijf aan elkaar zit en de motor enz daar ook in, die kofferbak dat maakt niks uit
en sommige rolkooien hebben dat ook, dat je voor buizen naar de shokbreker ophangpunten hebt en achter ook en op die manier zit de rolkooi er dus echt aan vast voor meer stijfheid en dan helpt het wel
maar ook dan moet je het eigenlijk er in vast lassen, maar als je een kooi er met bouten is zet geeft dat in mijn ogen alweer minder stijfheid dan dat alles gelast is
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Rolkooien!!!

Bericht door patrick de boer »

nilly schreef:hoe zit het met de tank ? ik wil een buis voorlangs de tank hebben maar als de tank er ooit uit moet wat dan :?:
ik wil deze gewoon mooi vastlassen omdat ik dit veel mooier vindt dan schroeven :) wie helpt ?
en welke buismaat gebruiken jullie voor de kooi diameeter en dikte ? groeten nilly

eventueel een op lossing dikkere plaat nemen en daar draad in tappe en dus niet er door heen
zo zou je van af de wiel bak schroefbaar kunnen maken
fg6rijder
C liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: di mar 02, 2010 7:49 pm

Re: Rolkooien!!!

Bericht door fg6rijder »

Bear79
dat plaatje wat je op de vorige pagina hebt gezet heb je dat getekend of ? zo ja dan heb ik wel belang bij je tekeningen als dat mag?

mvg patrick
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Re: Rolkooien!!!

Bericht door Bear79 »

Hi Patrick,
nee, iemand van hier gekregen
moet je effe kijken bij restauratie verslagen
of sedan kijken daar staan er nog meer.

Of ff google.. dan kom je ze ook tegen.
Greetz,
Bear
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Re: Rolkooien!!!

Bericht door Bear79 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: Rolkooien!!!

Bericht door gabbermaikel »

heeft iemand hier ook ervaring met een omp schroefkooi in een kadett? want aan een omp dealer heb je verder niet veel omdat die eigenlijk niet eens weet hoe die kooi er uit ziet, die kan je alleen vertellen wat hun aan infomatie van omp gekregen hebben
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Re: Rolkooien!!!

Bericht door Bear79 »

Nou, lekker dealer dan als hij nog niet eens
informatie kan geven wat hij verkoopt ?

Zou gewoon bij Wiechers kijken, zij helpen
je netjes!

Greetz,
Bear79
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten