Pagina 1 van 1

tellerklok vraagje..

Geplaatst: wo nov 12, 2014 11:04 pm
door Sjappie0162
Hallo

Aller eerst wil ik me even voorstellen, mijn naam is Maikel Leppens kom uit Raamsdonk en ben 30 jaar, en ben sinds vorige week een verse eigenaar van een kadett c sedan uit 1979.

Nu werkt me brandstof meter en temperatuur meter soms wel soms niet, aangezien ik pas net kom kijken in het kadett wereldje heb ik horen zeggen dat je de contact puntjes achterop de tellerklok moet opschuren

nu heb ik van de week zitten kijken maar zie voo
r als nog nergens schroefjes of iets dergelijks zitten om de tellerklok te demonteren
heeft iemand tips of een how to voor mij want het zou fijn zijn als alles weer werkte

mvg maikel

Re: tellerklok vraagje..

Geplaatst: vr nov 14, 2014 11:33 am
door RensR
Achterop de teller zitten twee stekkers en de kabel voor de kilometerteller. Helaas zal je deze op gevoel los moeten halen. De stekkers gewoon eruit trekken, de kilometertellerkabel (of hoe die ook mag heten) moet je draaien bij de aansluiting en dan komt ook deze los. Daarna kan je de tellers er simpel vanuit de achterkant uit duwen. Achter op de tellers zit een koperkleurig blokje van ongeveer 2x5 cm. Deze is waarschijnlijk kapot. Het makkelijkst is het als je een andere hebt, ik heb ook ooit ergens iets gezien hoe je deze kunt opknappen met een middagje solderen en ongeveer €5,- aan onderdeeltjes.

Re: tellerklok vraagje..

Geplaatst: vr nov 14, 2014 8:49 pm
door Sjappie0162
Aha dat is dus waarschijnlijk de boosdoener ! Ik ga daar mee eens gauw aan de slag dank je wel voor de uitleg !

Re: tellerklok vraagje..

Geplaatst: di nov 18, 2014 12:13 pm
door RensR
Ik zag toevallig gisteren een tellerklokje op marktplaats staan en het blokje is toch meer grijs dan koper kleurig. Maakt verder niet uit, er zit maar één zo'n blokje op een teller.

Re: tellerklok vraagje..

Geplaatst: za nov 22, 2014 9:56 pm
door Sjappie0162
Ik heb er al nagekeken. .. het was een fluitje van een cent het demonteren van alles. Heb het blokje schoongemaakt met een staalborstel zodat alle contact punten weer mooi blonken om te kijken of het niet daar aan lag en ja hoor... de tankmeter kwam langzaam weer naar rechts.

Ik ga toch voor de zekerheid nog een keer zo'n blokje halen mocht hij er toch mee ophouden. ... Bedankt voor de tips !