Vragen over verlichting schakelaars

Dashboard, zittingen, bekleding, en hoe verzorg jij je interieur.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Arthraeis
C gevonden
Berichten: 36
Lid geworden op: ma mar 10, 2014 10:56 am

Vragen over verlichting schakelaars

Bericht door Arthraeis »

Hallo,

Gelijk mijn eerste vraagjes maar neerzetten.

in mijn 1979 C Coupe is het mogelijk om de lichtschakelaar uit te trekken, weet iemand misschien waar dit voor dient?
Ook zit er op mijn stuurkolom een rode knop, ik vermoed dat deze de alarmlichten zijn. Als ik deze ingedrukt heb werken mijn knipperlichten wel en zodra hij niet ingedrukt is (hij springt nog wel eens terug) doen ze het niet.
1. Is dit echt de alarmlicht schakelaar?
2. Hoort deze standaard ingedrukt te zijn?
3. Weet iemand wat er mis kan zijn en hoe het gemaakt kan worden?

Misschien dat een veteraan in de C Kadett mij hier mee kan helpen, een handleiding om te downloaden ofzo zou ook fantastisch zijn :D

Groet,
Ronald
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vragen over verlichting schakelaars

Bericht door Automatic-freak »

Hallo Ronald,

Uittrekken zou de binnenverlichting moeten inschakelen ..

1. Is om de alarmverlichting in te schakelen.
2. Hoort ingedrukt te zijn; als hij uit is moeten normaal gezien de alarmlichten knipperen.
3. Misschien even de kapjes om het stuur weghalen en schoonmaken/smeren anders schakelaar vervangen waarschijnlijk.

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Arthraeis
C gevonden
Berichten: 36
Lid geworden op: ma mar 10, 2014 10:56 am

Re: Vragen over verlichting schakelaars

Bericht door Arthraeis »

De binnenverlichting staat dan sowieso aan, of alleen als er een deur open is? ik heb nog niet geprobeerd met de schakelaar uitgetrokken de deur open te doen, ik vermoed dat het lampje bovenin in sowieso vervangen moet worden aangezien het ook niet brand als er een deur is geopend.

Ik vermoed dat wel meer verlichting niet helemaal lekker is binnenin, het lampje wat mijn dashboard moet verlichten brand ook niet al te fel.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vragen over verlichting schakelaars

Bericht door Automatic-freak »

Arthraeis schreef:De binnenverlichting staat dan sowieso aan, of alleen als er een deur open is? ik heb nog niet geprobeerd met de schakelaar uitgetrokken de deur open te doen, ik vermoed dat het lampje bovenin in sowieso vervangen moet worden aangezien het ook niet brand als er een deur is geopend.

Ik vermoed dat wel meer verlichting niet helemaal lekker is binnenin, het lampje wat mijn dashboard moet verlichten brand ook niet al te fel.
Daarmee kun je idd de verlichting aan zetten met gesloten deur .. ga er dan maar vanuit dat je lampje kapot is.

In het dashbord zitten 4 lampjes, dus als er bv. twee kapot zijn; dan zie je ook weinig :wink:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten