Sr Buitenspiegel en hoedenplank

Dashboard, zittingen, bekleding, en hoe verzorg jij je interieur.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
CoupeetjeJr
C geïnteresseerd
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 06, 2009 8:51 pm
Locatie: eefde
Contacteer:

Sr Buitenspiegel en hoedenplank

Bericht door CoupeetjeJr »

Ik heb een buitenspiegel van een sr maar daar is het glas van kapot hoe krijg ik daar nieuw glas in heb dat randje die normaal om het glas zit al proberen los te halen maar dat lukt niet helaas
heeft iemand dit al een keer eerder gedaan?

En ook heb ik een hoedenplank liggen die er niet echt fris meer uit zit nu is spuiten ofzo een optie maar wil er graag skyleer ofzo op hebben en ook dat die iets dikker is dan orgineel het voering eronder zegmaar hoe kan ik dat het beste doen,
alvast bedankt
Renotuning Laswerk en Reparatie
http://www.renotuning.nl
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Sr Buitenspiegel en hoedenplank

Bericht door kadett coupe »

de spiegel zit met een randje vastgeklikt en gelijmt aan het spiegelhuis. met een hoop gedult en heel voorzichtig klooien krijg je het wel los, maar de kans is redelijk groot dat je het randje beschadigt of breekt.
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Sr Buitenspiegel en hoedenplank

Bericht door mieke279 »

Je kunt voor de hoedenplank ook een fleecedeken gebruiken, lekker goedkoop bij de ikea of blokker. Dit plak je op de hoedenplank met spuitlijm en dan plak je daar de skai weer op. Spuitlijm kun je gewoon bij de gamma kopen van Bizon ofzo. Ik gebruik het ook altijd, enige nadeel is dat ik het altijd aan de achterkant van het te bekleden onderdeel vastzet met de tacker... en dat gaat niet bij een hoedenplank. Ik zou het skai aan de achterkant van de hoedenplank dus vastplakken met een heel sterke lijm, die spuitlijm is daarvoor niet sterk genoeg, dat gaat zeker loslaten.
Afbeelding
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Sr Buitenspiegel en hoedenplank

Bericht door Schedelwerk »

kadett coupe schreef:de spiegel zit met een randje vastgeklikt en gelijmt aan het spiegelhuis. met een hoop gedult en heel voorzichtig klooien krijg je het wel los, maar de kans is redelijk groot dat je het randje beschadigt of breekt.
Kwartiertje in heet water leggen misschien?
Heb zelf ook nog een setje dat gerepareerd moet worden, ben er alleen nog niet aan begonnen. Meer suggesties zijn dus welkom!
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
CoupeetjeJr
C geïnteresseerd
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 06, 2009 8:51 pm
Locatie: eefde
Contacteer:

Re: Sr Buitenspiegel en hoedenplank

Bericht door CoupeetjeJr »

ik ga het binnenkort wel even proberen zat er zelf ook aan te denken maar ik heb 1 goede met goed glas maar ben bang dat dan het glas knapt als ik hem in kokend water leg en anders ga ik opzoek naar een rechtse met evt kapotte voetje want die heb ik nu
Renotuning Laswerk en Reparatie
http://www.renotuning.nl
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten