Iemand ervaring met driftcursus??

Heb je unieke informatie of foto's over rallye, race of sprint?

Moderator: JvV

patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door patrick de boer »

laat hem maar brassen is goed voor de economie
ps een 5 cil is korter als 1 cih dus techinse gezien moet het passen
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door giuliettaevo »

Niet echt lang.. :wink:
Afbeelding
Saab powerrr
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door MartinGTE »

Zo... & nu weer tijd voor wat filmpjes! :)

Opel Kadett C Drift - Driftchallenge 2003
http://www.youtube.com/watch?v=B50fl6gKB2Q
nog 1:
http://www.youtube.com/watch?v=JOjGo1HM_j4
Afbeelding
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door MartinGTE »

ok, nog 1 dan... wel met 500pk! (na ca 50s. AKTIE)

http://www.youtube.com/watch?v=belaz9LE ... r_embedded
Afbeelding
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door giuliettaevo »

Alleen jammer dat die vent er niet mee kan rijden... :roll:
Saab powerrr
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door MartinGTE »

basje
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:44 am

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door basje »

Om even terug te komen op die volvo motoren. Ik doe aan autocross en krijg dus ook wel behoorlijk wat mee. Nu rijd er ook iemand met 'n b234 zonder turbo. OP de testbank brengt deze met dubbele webers en andere nokkenassen(hele scherpe, heeft de kop uit moeten frezen omdat ze anders niet meer rondgingen) als ik me niet vergis 235 pk en 350nm. Die blokken zijn gebouwd omdat volvo dtm wilde gaan rijden. Dus om aan de homologatie te voldoen zijn die blokken gemaakt toen. Echter volvo is nooit gaan rijden. EN de blokken zijn er wel liggen in 740 en 940 of zo. Maar ik heb 'n keer zo'n blok van binnen gezien maar die zijn echt oer en oer degelijk gebouwd dmv. verschillende versteviging aan o.a. lagersschalen. Weet verder niet hoe makkelijk heti s om zo'n blok in te bouwen. Maar ik weet wel dat je het beste zo'n blok kunt pakken qua prestatie en prijs. En ik denk dat je met 'n programmeerbare computer en gasklephuizen nog veel meer uit zo'n origenele motor kunt halen.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door gabbermaikel »

basje schreef:Om even terug te komen op die volvo motoren. Ik doe aan autocross en krijg dus ook wel behoorlijk wat mee. Nu rijd er ook iemand met 'n b234 zonder turbo. OP de testbank brengt deze met dubbele webers en andere nokkenassen(hele scherpe, heeft de kop uit moeten frezen omdat ze anders niet meer rondgingen) als ik me niet vergis 235 pk en 350nm. Die blokken zijn gebouwd omdat volvo dtm wilde gaan rijden. Dus om aan de homologatie te voldoen zijn die blokken gemaakt toen. Echter volvo is nooit gaan rijden. EN de blokken zijn er wel liggen in 740 en 940 of zo. Maar ik heb 'n keer zo'n blok van binnen gezien maar die zijn echt oer en oer degelijk gebouwd dmv. verschillende versteviging aan o.a. lagersschalen. Weet verder niet hoe makkelijk heti s om zo'n blok in te bouwen. Maar ik weet wel dat je het beste zo'n blok kunt pakken qua prestatie en prijs. En ik denk dat je met 'n programmeerbare computer en gasklephuizen nog veel meer uit zo'n origenele motor kunt halen.
Bij de nac reed er iemand die ruim over de 300pk heeft, dat is dus meer dan 300pk zonder turbo. En de 2 liter versie van die motor die hij had had al 305pk geloof ik(was voor een 2 liter sprinter)
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
basje
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:44 am

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door basje »

Ja de motor waar ik heb over had komt nu ook een DTA op. Dus verwacht dat die ook heel wat meer pk's eruit gaat halen. ja dat zijn toch leuke getallen voor in je kadettje. Bij zo'n lichte bak hoef je echt geen twin turbo jap te hebben. En zo'n blok opvoeren blijft natuurlijk altijd redelijk duur, maar verhoudingsgewijs is dat best een goeje optie voor veel pk's.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door gabbermaikel »

basje schreef:Ja de motor waar ik heb over had komt nu ook een DTA op. Dus verwacht dat die ook heel wat meer pk's eruit gaat halen. ja dat zijn toch leuke getallen voor in je kadettje. Bij zo'n lichte bak hoef je echt geen twin turbo jap te hebben. En zo'n blok opvoeren blijft natuurlijk altijd redelijk duur, maar verhoudingsgewijs is dat best een goeje optie voor veel pk's.
maar een volvo motor met geforceerde inlaat levert je meer pk's voor veel minder geld. En ze zijn minstens net zo betrouwbaar(ik denk zelfs betrouwbaarder)
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
basje
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:44 am

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door basje »

dat weet ik dus niet, ben niet zo bekend met turbo's. Maar ik geloof je graag. Hoe dan ook de volvo motor is gewoon 'n goede basis
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door gabbermaikel »

basje schreef:dat weet ik dus niet, ben niet zo bekend met turbo's. Maar ik geloof je graag. Hoe dan ook de volvo motor is gewoon 'n goede basis
het voordeel van een turbo is dat je daarmee op een simpele manier een enorm hoge vullingsgraad kan krijgen. zonder turbo kun je eigenlijk nooit meer dan de inhoud van de motor aan lucht binnen krijgen in 1 keer. Maar als je met een turbo op 1 bar druk rijdt zou je in theorie 2 keer zoveel er in krijgen(in de praktijk klopt dat niet, want de lucht word warmer enz) Maar 1.5 keer de inhoud moet je dan wel simpel halen, en meer lucht(met zuurstof) betekent dat je meer power kan maken als het mengsel ook goed is.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door joel »

Maaaaaaaar, voor driftcursussen kun je beter een N/A motor hebben. Ik neem tenminste aan als je zon cursus doet je nog niet kunt driften, en beginnen met een turbo blok is toch echt een no-go
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door MartinGTE »

Deze heeft de cursus wel succesvol afgesloten... :mrgreen:

Zandvoort Kadett Driften
http://www.youtube.com/watch?v=1g6ExOJWe88
Afbeelding
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Iemand ervaring met driftcursus??

Bericht door RodyVWkever »

ik vraag me ook af als je voldoene vermogen heb wat je aan je ophanging moet versterken. oa je vooras en schokker bevestiging.
heeft iemand daar info over? ben zelf ook bezig met een drift kadett tebouwen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten