Lagere school...
Daarna nog een paar jaar VWO gedaan maar nooit afgemaakt omdat ik niet zo'n schooltype was.
Niet echt geniaal dus.
Techniek en dan vooral autotechniek heb ik altijd interressant gevonden en zo ben ik erover begonnen te lezen. Gewoon over de werking van motoren e.d. en later steeds meer over turbotechnieken.
En van mijn vader( hele leven al monteur, waarvan 16 jaar bij Opel Jetten trouwens
, en nu in de restauraties) heb ik het een en ander geleerd en de rest heb ik in de loop der jaren opgepikt bij diverse vrienden en kennissen. Ben nu 30 en al bijna 15 jaar bezig met sleutelen aan auto's. Aangezien ik al meer als 40 Alfa's heb gehad kun je wel zeggen dat ik een Alfa-liefhebber ben en dan is het ook wel handig als je kunt sleutelen...
Gewoon eraan beginnen en kijken hoe ver je komt.. En als je er echt niet meer uitkomt vragen aan iemand die het wel weet.
Kennis van Saab en Vovlo komt omdat ik die motoren zelf gebruik en/of wilde gaan gebruiken, dan verdiep ik me daar in en zorg ik dat ik de juiste mensen erover spreek. Veel lezen erover helpt ook ( evenals een zo goed als fotografisch geheugen voor dit soort dingen
), ook al zit er veel internet-wijsheid tussen die je er uit moet filteren.
Ik ben niet merkgebonden en ik zoek gewoon bij elkaar wat past en waarvan ik denk dat het wel werkt, werkt het dan heb ik geluk werkt het niet dan moet ik opnieuw beginnen. Ik bemoei me dan ook graag met technische discussies op verschillende fora, ik ben oa op wat alfa/bmw/saab/opel en volvo forums te vinden onder deze naam, veelal bij de technische afdelingen of de projecten. Vooral projecten waarbij andere motoren ( liefst nog van een ander merk ook) ingebouwd worden genieten mijn voorkeur.
Ben gisteren bezig geweest met de kadett van een vriend van mij, komt een andere achteras onder ivm vermogen. Maar geen starre as. Wij willen een sterke as hebben en keuze uit verschillende overbrengingen en dan zit je bij Opel en Volvo niet echt goed, beperkt aantal overbrengingen waarbij geen echte lange zitten. Daarom komt er nu een bmw e30 as onder.
Past vrij redelijk, verschil is een paar cm per kant. Zal straks een van de weinige kadettjes zijn met camber op de achterwielen.
En nu weer on-topic...