rally kadett

Heb je unieke informatie of foto's over rallye, race of sprint?

Moderator: JvV

Gesloten
dustinvm
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 20, 2010 10:46 am

rally kadett

Bericht door dustinvm »

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik las laatst zoiets van dat alleen echte gte's mee mogen doen aan rally/sprints, is dat nou waar of mag je ook gewoon een normale C1 coupe 1.2 ombouwen tot een 2L rally bak.

Ik hoop dat jullie het weten voor me.

vriendelijke groet dustin
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: rally kadett

Bericht door joel »

veel rally autos moeten gewoon straat goedgekeurd zijn. dus ook het geluid wordt enigsinds binnen de perken gehouden
dustinvm
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 20, 2010 10:46 am

Re: rally kadett

Bericht door dustinvm »

joel schreef:veel rally autos moeten gewoon straat goedgekeurd zijn. dus ook het geluid wordt enigsinds binnen de perken gehouden
Ik bedoel eigelijk van of je nou met elke c kadett mee mag doen aan rally's, of alleen kadett's die orgioneel gte's zijn.
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: rally kadett

Bericht door joel »

dustinvm schreef:
joel schreef:veel rally autos moeten gewoon straat goedgekeurd zijn. dus ook het geluid wordt enigsinds binnen de perken gehouden
Ik bedoel eigelijk van of je nou met elke c kadett mee mag doen aan rally's, of alleen kadett's die orgioneel gte's zijn.

allemaal. als hij maar voldoet aan de regelgeving van dergelijke rally's
crossflow
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: do jul 13, 2006 2:00 pm

Re: rally kadett

Bericht door crossflow »

Dat ligt allemaal nog niet zo simpel als je denkt hoor

De auto moet voldoen aan de geldende homologatie eisen,die zij door de FIA destijds uitsluitend afgegeven voor de 1.9 & 2.0 GT/E
Daarentegen is het wel toegestaan bijv een 1.6 coupe te gebruiken of een 1200 automaat maar die moet dan wel opgebouwd worden volgens
de homologatie van een GT/E en de op dit moment geldende veiligheids eisen.

Dan hangt het nog vanaf waar je gaat rijden,bijv in de youngtimer trophy mag alleen gereden worden volgens de homologatie van destijds aangevuld met de veiligheids voorschriften van nu.
Dus geen sequentieele versnelligsbakken en afgezaagde 24v koppen,carbon plaatwerk,vleugels etc etc terwijl de het Duitse groep H rally kampioenschap dat wel toelaat.

Maar sommige landen kampioenschappen staan wel weer enige technische vrijheden toe en geven dat aan in een aanvulling op het originele homologatieblad.
Dit word vastgesteld door de autosport federatie in het desbetreffende land,hier in Holland de KNAF.Dit wil niet zeggen dat je met zo'n auto probleemloos in het buitenland kan starten want daar gelden misschien weer ander regels.Bijv: Hier in Nederland is het toegestaan om een Escort mk2 te voorzien van Carbon motorkap,in België mag dat weer niet en moet het een stalen exemplaar zijn

Je kan dus in principe elk type coupé als basis gebruiken mits je'm maar opbouwt binnen de geldende homologatie eisen.
Wat betreft de de sedan,city en 1200 cc Kadett's gelden per land weer verschillende regels.

Wat natuurlijk altijd geld is het Annex J regelement,dat betreft veiligheids voorschriften en eisen zoals stoelen,gordels,kooi,brandblusser,kleding enz enz.
dustinvm
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 20, 2010 10:46 am

Re: rally kadett

Bericht door dustinvm »

crossflow schreef:Dat ligt allemaal nog niet zo simpel als je denkt hoor

De auto moet voldoen aan de geldende homologatie eisen,die zij door de FIA destijds uitsluitend afgegeven voor de 1.9 & 2.0 GT/E
Daarentegen is het wel toegestaan bijv een 1.6 coupe te gebruiken of een 1200 automaat maar die moet dan wel opgebouwd worden volgens
de homologatie van een GT/E en de op dit moment geldende veiligheids eisen.

Dan hangt het nog vanaf waar je gaat rijden,bijv in de youngtimer trophy mag alleen gereden worden volgens de homologatie van destijds aangevuld met de veiligheids voorschriften van nu.
Dus geen sequentieele versnelligsbakken en afgezaagde 24v koppen,carbon plaatwerk,vleugels etc etc terwijl de het Duitse groep H rally kampioenschap dat wel toelaat.

Maar sommige landen kampioenschappen staan wel weer enige technische vrijheden toe en geven dat aan in een aanvulling op het originele homologatieblad.
Dit word vastgesteld door de autosport federatie in het desbetreffende land,hier in Holland de KNAF.Dit wil niet zeggen dat je met zo'n auto probleemloos in het buitenland kan starten want daar gelden misschien weer ander regels.Bijv: Hier in Nederland is het toegestaan om een Escort mk2 te voorzien van Carbon motorkap,in België mag dat weer niet en moet het een stalen exemplaar zijn

dank je dat wou ik graag weten :mrgreen:
Je kan dus in principe elk type coupé als basis gebruiken mits je'm maar opbouwt binnen de geldende homologatie eisen.
Wat betreft de de sedan,city en 1200 cc Kadett's gelden per land weer verschillende regels.

Wat natuurlijk altijd geld is het Annex J regelement,dat betreft veiligheids voorschriften en eisen zoals stoelen,gordels,kooi,brandblusser,kleding enz enz.
dustinvm
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 20, 2010 10:46 am

Re: rally kadett

Bericht door dustinvm »

dustinvm schreef:
crossflow schreef:Dat ligt allemaal nog niet zo simpel als je denkt hoor

De auto moet voldoen aan de geldende homologatie eisen,die zij door de FIA destijds uitsluitend afgegeven voor de 1.9 & 2.0 GT/E
Daarentegen is het wel toegestaan bijv een 1.6 coupe te gebruiken of een 1200 automaat maar die moet dan wel opgebouwd worden volgens
de homologatie van een GT/E en de op dit moment geldende veiligheids eisen.

Dan hangt het nog vanaf waar je gaat rijden,bijv in de youngtimer trophy mag alleen gereden worden volgens de homologatie van destijds aangevuld met de veiligheids voorschriften van nu.
Dus geen sequentieele versnelligsbakken en afgezaagde 24v koppen,carbon plaatwerk,vleugels etc etc terwijl de het Duitse groep H rally kampioenschap dat wel toelaat.

Maar sommige landen kampioenschappen staan wel weer enige technische vrijheden toe en geven dat aan in een aanvulling op het originele homologatieblad.
Dit word vastgesteld door de autosport federatie in het desbetreffende land,hier in Holland de KNAF.Dit wil niet zeggen dat je met zo'n auto probleemloos in het buitenland kan starten want daar gelden misschien weer ander regels.Bijv: Hier in Nederland is het toegestaan om een Escort mk2 te voorzien van Carbon motorkap,in België mag dat weer niet en moet het een stalen exemplaar zijn


dank je dat wou ik graag weten :mrgreen:
Je kan dus in principe elk type coupé als basis gebruiken mits je'm maar opbouwt binnen de geldende homologatie eisen.
Wat betreft de de sedan,city en 1200 cc Kadett's gelden per land weer verschillende regels.

Wat natuurlijk altijd geld is het Annex J regelement,dat betreft veiligheids voorschriften en eisen zoals stoelen,gordels,kooi,brandblusser,kleding enz enz.
waar kan ik die homologatie eisen vinden heb je misschien een link?
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: rally kadett - FIA eisen

Bericht door MartinGTE »

Dit soort documentatie zal er wel aan ten grondslag liggen

Afbeelding
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten