Oude Kadett C rally foto's

Heb je unieke informatie of foto's over rallye, race of sprint?

Moderator: JvV

Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Oude Kadett C rally foto's

Bericht door Daigo »

Ik dacht dat het misschien wel leuk was om echt oude rallyfoto's te plaatsen. En aangezien er nog geen topic voor was heb ik er maar eentje gemaakt. Ik zal alvast de aftrap geven.

de eerste zijn van Franz Wittmann. Hij is frans en reed van 1976-1978.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


De tweede reeks zijn foto's van Josef Haider. die reed van 77-79

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding




hopelijk hebben jullie ook nog oude fotos die gepost kunen worden lijkt me leuk een stuk Historie te zien.

gr gerry
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

ja de chevette hoort er natuurlijk ook bij hé
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding



Kadett in de tourwagen kampioenschappen:
GP Brno 1978
Afbeelding
GP Brno 1979
Afbeelding
ETCC Zandvoort 1979
Heej een bekende, met een oud clublid achter t stuur!
Afbeelding
Afbeelding
GP Brno 1984
Afbeelding


meer oldies op racing sports cars



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding



Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Danke Dino :wink:
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

bob de jong en lars carlsson in de 90-tk-15

Afbeelding

Afbeelding
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Afbeelding


een witte gt/e c2
Afbeelding
Afbeelding

1976 BRAI
Afbeelding

1976 PRESOTTO
Afbeelding

1977 ORMEZZANO
Afbeelding

1977 ROHRL
Afbeelding

1977 BALLESTRIERI
Afbeelding

1978 ORMEZZANO
Afbeelding

1981 MAZZEI
Afbeelding
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

crossflow schreef:Afbeelding

ff een test of dat ik fotos geplaatst kan krijgen.
dit is 1 van mijn favoriete auto's,heb hier in de toekomst plannen mee.
[/img]
Afbeelding

en nog eentje!

dit is de auto van vd marel na dattie'm verkocht heeft
jaar,rijder,en wedstrijd zijn ombekend.

Afbeelding

Henk Vossen met panne

Afbeelding
Pietje schreef:ligt een oud collega van mij onder die auto volgens mij.

Was nog wel in zn jongere jaren.

Wij zijn nu bij ons thuis bezig met een NSU quickly te restaureren voor Henk Vossen.
van het rallysport forum geplukt

d.d. 11-2-2006
look, this is DX 58 HS , 6 years ago. In 2000 I had interest in this GT/E. DX 58 HS was the car
which was driven by J. v d Marel / Bob de Jong in the dutch championship in 1980, after that,
I think it was used also in the netherlands on smaller events.
When I looked the car , the bodyshell was nearly dead, the engine was not working, it had a 4 speed
gearbox. The car was completly " at the end " in a bad condition !!. The price was intersting, 10000 DM ( 5000 ,- Euro ).
Short after that we found our GT/E !



Afbeelding
deetee jr schreef:
rellie kel schreef:van het rallysport forum geplukt

d.d. 11-2-2006
look, this is DX 58 HS , 6 years ago. In 2000 I had interest in this GT/E. DX 58 HS was the car
which was driven by J. v d Marel / Bob de Jong in the dutch championship in 1980, after that,
I think it was used also in the netherlands on smaller events.
When I looked the car , the bodyshell was nearly dead, the engine was not working, it had a 4 speed
gearbox. The car was completly " at the end " in a bad condition !!. The price was intersting, 10000 DM ( 5000 ,- Euro ).
Short after that we found our GT/E !


Dit is als het goed is de 2e van de nog 2 levende werks-Kadetts. De andere is de Duitse Kadett die in 2007 ook in Kaiserslautern stond. Dit bericht is ook geschreven door de eigenaar van die Kadett.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Van http://www.rallysport.nl

In 1974/75 was in duitsland een andere c-kadett versie waarmee testen werden gedaan door Walter Rörhl,met dit type werd later in Engeland ook rally gereden.

Afbeelding


Nog een van de twee Jannen

Afbeelding



1.9E GT/E
Afbeelding

2.0EH GT/E
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


http://www.rallye-ig-mainhardt.de.tl/Ra ... /index.htm
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Afbeelding
Afbeelding

Deze foto´s kennen een nieuw verhaal van Hans Vermeer:

Na mijn eerste contact met Dennis Vergeldt en jullie leuke club heb ik een artikeltje geschreven over de geschiedenis van mijn “oude liefde”. (inmiddels geplaatst op de site en in het clubblad) In dit stukje geschiedenis heb ik vooral verteld hoe deze schoonheid in mijn armen rolde. Nu zal ik nog wat ervaringen uit de doeken doen over de prille jaren van onze “verkering”. Amper een maand of wat onder m’n gat ging het tempo rapido richting België, alwaar ik met een paar vrienden kennis ging maken met de 24 uur van Ieper. Ik had hiervoor natuurlijk de belangrijkste Nederlandse Rally’s in verschillende hoedanigheden bezocht. Reeds zo’n twintig kilometer voor de Kattenstad kregen we snel door dat we hier toch wel met een ander publiek, organisatie en rijdersniveau te maken hadden. Het centrum van het stadje was slechts te voet te bereiken. Het grote plein bij de Lakenhal was omgetoverd tot één groot rallycircus, compleet met kermisattracties, friettenten, bierpompen, loterij enz. Dit hadden we in Nederland nog niet eerder gezien. In de historische Lakenhal vond de technische keuring plaats. En denk daarbij dat in die jaren het milieu nog niet die aandacht kreeg die het (gelukkig) vandaag de dag wel krijgt. Versnellingsbakken werden op straat verwisseld zonder de, ons inmiddels bekende, verplichte zeiltjes. Sfeer was er in ieder geval volop. Na de aankoop van het broodnodige informatie- materiaal met uitstekende kaart en de toegangskaarten voor de klassementsproeven, was het een ware survival om weer bij de auto te komen. Dat je in het Belgische land een kaart nodig hebt en dat je de kunst van het lezen moet verstaan, is wel een minimale vereiste om iets van de rally te zien. Onervaren als we waren in het Belgische gebeurde het regelmatig, dat we het door ons uitgekozen punt, pas hadden bereikt na de doorkomst van de cracks. Restte ons het kijken naar het achterveld. En ik geef je te verstaan: Dat is pas oppassen geblazen ! Mening onervaren rally-piloot heeft het op argeloze toeschouwers voorzien, dacht ik in die jaren. Dat de grachten rond de rallypaden vies, modderig, diep en stijl zijn dat hebben we geweten ! Ook niet te versmaden was het rijden van proef naar proef, midden tussen de Belgische fans. Eigenlijk dus een rally op zich waarin de GT/E zich van zijn beste kant kon laten zien. Het bezoeken van deze rally is nog altijd de moeite waard ook al hebben sommige bekende KP’s als bijvoorbeeld “de Kemmel” hun glans uit het verleden wel een beetje verloren. Na ons eerste Ieper avontuur volgende er nog vele.
In een van deze afleveringen is de schrik me een keer om het hart geslagen. Zoals ik al eerder vertelde, is tijdens het evenement het ganse stadje omgetoverd tot één groot rallycircus. De plaatselijke rijkswachten kijken dan ook naar het spektakel en verzaken gelukkig hun werk. Echter zodra de finishvlag gevallen is wordt alles weer snel teruggebracht naar het oude. In die zin lijkt het ook wel een sprookje. Voor nog een laatste bezoekje aan het rallycentrum had ik die wit/gele in een lange straat geparkeerd tussen een lange rij andere auto’s. Wat ik niet had gezien - en mijn vrienden zeker niet -, was dat er een parkeerverbod voor de hele straat van kracht was. Dit bemerkten we toen we terugkwamen van het nuttigen van een kop koffie met een broodje en het kopen van een doosje Belgische bonbons voor thuis. In de hele straat, alsof het sciencefiction was, was geen auto meer te bekennen. Totaal perplex liepen we naar de volgende straat, hadden we ons soms vergist ? Nee hoor, ook deze was volkomen autoloos. Toch wel raar dat deze straten een halfuurtje eerder het beeld had vertoond van een kleine auto-rai. De verbazing duurde niet zo lang. Een rijkswachter in het welbekende volkswagenbusje wekte ons uit de droom. Hij maakte ons duidelijk dat alle auto’s waren weggesleept naar een terrein buiten het stadje. Zowaar was hij bereid ons daar met het belachelijke busje naar toe te brengen. Als opgebrachte arrestanten werden we gelost bij een particulier, die een dikke boterham aan het verdienden was op de anders zo rustige zondag. Ná het betalen van de wegsleepkosten met de laatste Belgische frankskes werd mijn kadettje van het depot gehaald. Hangend achterstevoren achter een oude roestige sleepwagen kwam hij weer te voorschijn. Nog nooit heb ik me zo rot gevoeld toen ik dat zag. Een auto- onterend: schouwspel, een raspaard afhankelijk van een roestbak !! Ware C- en GT/E- fans laat dit je nooit gebeuren!
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hele mooie foto:
Afbeelding
Afbeelding


En nog wat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mooooooooooooooooi :D

Afbeelding
Afbeelding
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:?
Afbeelding
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Franse Rallye
Afbeelding


Rally del Ciocco, 1979,

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Bericht door Daigo »

ZO dat vind ik een heel stuk beter :p
haha zijn er toch al veel verzameld :p
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten