Thermostaat

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
vluggejaapie
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: za jun 19, 2010 5:02 pm

Thermostaat

Bericht door vluggejaapie »

Ik heb een c24ne in mijn kadett liggen maar vraag me af wat voor thermostaathuis dit is, onderstaande een voorbeeldfoto van hetzelfde thermostaathuis als wat ik heb.
Ik ben op zoek naar een 82gr thermostaat hiervoor, maar ik heb het idee dat ik een enkelvoudige thermostaat nodig heb, en ik kan vrijwel alleen dubbelvoudige vinden.
Mijn blok wordt te heet.

http://www.winparts.nl/652/koelsysteem/ ... at/0190366
Deze thermostaat lijkt mij goed, alleen die onderste klep zegmaar van 35mm die heb ik toch niet nodig? ik ben bang dat deze thermostaat te diep is voor het huis en dat daardoor mijn thermostaat niet ver genoeg open gaat.

Het probleem is dat de meter eerst compleet in het rood gaat, vervolgens zakt hij weer naar de helft terug, als de thermostaat (te laat) is opengegaan. Vorige week ging hij helemaal niet open en vermoed ik dat hij dus met die onderste klep bleef hangen op de soort verzinking in het thermostaathuis.

Iemand een idee? ik rij nu zonder thermostaat maar dat is ook niet ideaal, kom nauwelijks het blauw uit.


http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=4&t=165373
Laatst gewijzigd door vluggejaapie op wo mei 09, 2012 7:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Thermostaat

Bericht door wegrenner »

als ik het goed zie en herinner zeg ik 2.0E (manta)
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
vluggejaapie
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: za jun 19, 2010 5:02 pm

Re: Thermostaat

Bericht door vluggejaapie »

Ik ben ondertussen voorzien van een origineel thermostaathuis, alles is weer in orde, topic kan dicht.
Het thermsotaathuis wat op mijn kadett zat was afgeslepen en dichtgelast tbv carburateurs.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten