1200 verschil

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

1200 verschil

Bericht door kriekje »

Waar zit nu het verschil in een N en een S motor??
Al jaren heb ik een 1200S staan,eigenlijk gepland om te kietelen voor mijn coupe,waar een 1200 N in hing,maar misschien ga ik die ergens anders voor gebruiken.
De N motor is de originele en die hang ik liever weer terug over een paar jaar met wat meer peekaas.
Iedereen neemt altijd die 60 pk versie, maar waarom dan??
beCeten
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Re: 1200 verschil

Bericht door Deluxe77 »

C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: 1200 verschil

Bericht door erny70 »

Ik heb de linkjes hierboven niet gelezen, maar volgens mij zit het verschil in de compressieverhouding, en dat verschil zit hem enkel en alleen in de zuigers.
Die van de S-versie zijn hoger, dat is te zien aan de half ronde inkepingen voor de kleppen, die zitten er bij de N-versie niet, die heeft een kom waardoor meer ruimte ontstaat.
Dus je kunt van je N een S maken zonder dat het aan de buitenkant te zien is.
Afbeelding

Je kunt natuurlijk ook de compressieverhouding omhoog brengen door de kop te vlakken.
Laatst gewijzigd door erny70 op zo mar 25, 2012 7:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: 1200 verschil

Bericht door kriekje »

men neme een 1200N , plaats daar S zuigers in, 35 mm carb, afstellen en gaan!
zo simpel (?) kan het dus zijn
thank U!
beCeten
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: 1200 verschil

Bericht door erny70 »

kriekje schreef:men neme een 1200N , plaats daar S zuigers in, 35 mm carb, afstellen en gaan!
zo simpel (?) kan het dus zijn
thank U!
Yep, scheelt zo een paar PK-tjes, maar ik moet je wel ff waarschuwen, het smaakt naar meer, ....... nu ga ik bijvoorbeeld binnenkort proberen om van de siamese poorten kop een vierpoorter te maken, na de elfstedentocht dan, want daar ben ligt nu nog ff de prio :D
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: 1200 verschil

Bericht door kriekje »

ik zat net al weer bij Krause te gluren.....maar dat is voor later!
die 4 poorter staat toch op joeptjoep??
beCeten
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: 1200 verschil

Bericht door erny70 »

kriekje schreef:ik zat net al weer bij Krause te gluren.....maar dat is voor later!
die 4 poorter staat toch op joeptjoep??
klopt, krausse heeft ook leuk spul voor 1200jes, en de inspiratie voor die vierpoorter komt idd van joeptjoep, alleen waarom ze nou de halve kop moesten vervangen vraag ik me dus nog af, misschien is dat wel de enige mogelijkheid, misschien ook niet, we gaan het over een paar weken zien :wink:
nog ff een linkje dan ?

http://www.youtube.com/watch?v=4MLQ6tjbeVM

kom ik er dus achter dat het geluid van mijn computer het weer eens niet doet, pfffff
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: 1200 verschil

Bericht door kriekje »

ik begin ook een beetje door te draven....
laat ik me gewoon even bezig houden met mijn vraag en de uitwerking daarvan :wink:
beCeten
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: 1200 verschil

Bericht door wegrenner »

de carb van een S en N is heel licht anders in de sproeiers, diameter is verder wel gelijk
ook de uit laat is anders
en de compressie zoals eerder vermeld
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: 1200 verschil

Bericht door gabbermaikel »

wegrenner schreef:de carb van een S en N is heel licht anders in de sproeiers, diameter is verder wel gelijk
ook de uit laat is anders
en de compressie zoals eerder vermeld
volgens mij waren de latere n motoren toch ook voorzien van dat spruitstuk met 2 uitgangen zoals op de s motor?
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: 1200 verschil

Bericht door wegrenner »

klopt dat is van af 75
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: 1200 verschil

Bericht door corsa-erik »

wegrenner schreef:de carb van een S en N is heel licht anders in de sproeiers, diameter is verder wel gelijk
ook de uit laat is anders
en de compressie zoals eerder vermeld
Verschillen zijn:
-compressieverhouding (zuigers)
-carburateur (andere sproeiers)
-verdeler (iets andere vervroegings curve)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten