1200 verschil
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
1200 verschil
Waar zit nu het verschil in een N en een S motor??
Al jaren heb ik een 1200S staan,eigenlijk gepland om te kietelen voor mijn coupe,waar een 1200 N in hing,maar misschien ga ik die ergens anders voor gebruiken.
De N motor is de originele en die hang ik liever weer terug over een paar jaar met wat meer peekaas.
Iedereen neemt altijd die 60 pk versie, maar waarom dan??
Al jaren heb ik een 1200S staan,eigenlijk gepland om te kietelen voor mijn coupe,waar een 1200 N in hing,maar misschien ga ik die ergens anders voor gebruiken.
De N motor is de originele en die hang ik liever weer terug over een paar jaar met wat meer peekaas.
Iedereen neemt altijd die 60 pk versie, maar waarom dan??
beCeten
Re: 1200 verschil
Snap de vraag niet helemaal, maar misschien zit hier je antwoord tussen:
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =21&t=7416
of
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =21&t=3974
of
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =21&t=2883
of deze, hier staat nog weer iets meer info
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =21&t=2606
Mvg
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =21&t=7416
of
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =21&t=3974
of
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =21&t=2883
of deze, hier staat nog weer iets meer info
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =21&t=2606
Mvg
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
Re: 1200 verschil
Ik heb de linkjes hierboven niet gelezen, maar volgens mij zit het verschil in de compressieverhouding, en dat verschil zit hem enkel en alleen in de zuigers.
Die van de S-versie zijn hoger, dat is te zien aan de half ronde inkepingen voor de kleppen, die zitten er bij de N-versie niet, die heeft een kom waardoor meer ruimte ontstaat.
Dus je kunt van je N een S maken zonder dat het aan de buitenkant te zien is.
Je kunt natuurlijk ook de compressieverhouding omhoog brengen door de kop te vlakken.
Die van de S-versie zijn hoger, dat is te zien aan de half ronde inkepingen voor de kleppen, die zitten er bij de N-versie niet, die heeft een kom waardoor meer ruimte ontstaat.
Dus je kunt van je N een S maken zonder dat het aan de buitenkant te zien is.
Je kunt natuurlijk ook de compressieverhouding omhoog brengen door de kop te vlakken.
Laatst gewijzigd door erny70 op zo mar 25, 2012 7:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 1200 verschil
men neme een 1200N , plaats daar S zuigers in, 35 mm carb, afstellen en gaan!
zo simpel (?) kan het dus zijn
thank U!
zo simpel (?) kan het dus zijn
thank U!
beCeten
Re: 1200 verschil
Yep, scheelt zo een paar PK-tjes, maar ik moet je wel ff waarschuwen, het smaakt naar meer, ....... nu ga ik bijvoorbeeld binnenkort proberen om van de siamese poorten kop een vierpoorter te maken, na de elfstedentocht dan, want daar ben ligt nu nog ff de priokriekje schreef:men neme een 1200N , plaats daar S zuigers in, 35 mm carb, afstellen en gaan!
zo simpel (?) kan het dus zijn
thank U!
Re: 1200 verschil
ik zat net al weer bij Krause te gluren.....maar dat is voor later!
die 4 poorter staat toch op joeptjoep??
die 4 poorter staat toch op joeptjoep??
beCeten
Re: 1200 verschil
klopt, krausse heeft ook leuk spul voor 1200jes, en de inspiratie voor die vierpoorter komt idd van joeptjoep, alleen waarom ze nou de halve kop moesten vervangen vraag ik me dus nog af, misschien is dat wel de enige mogelijkheid, misschien ook niet, we gaan het over een paar weken zienkriekje schreef:ik zat net al weer bij Krause te gluren.....maar dat is voor later!
die 4 poorter staat toch op joeptjoep??
nog ff een linkje dan ?
http://www.youtube.com/watch?v=4MLQ6tjbeVM
kom ik er dus achter dat het geluid van mijn computer het weer eens niet doet, pfffff
Re: 1200 verschil
ik begin ook een beetje door te draven....
laat ik me gewoon even bezig houden met mijn vraag en de uitwerking daarvan
laat ik me gewoon even bezig houden met mijn vraag en de uitwerking daarvan
beCeten
Re: 1200 verschil
de carb van een S en N is heel licht anders in de sproeiers, diameter is verder wel gelijk
ook de uit laat is anders
en de compressie zoals eerder vermeld
ook de uit laat is anders
en de compressie zoals eerder vermeld
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: 1200 verschil
volgens mij waren de latere n motoren toch ook voorzien van dat spruitstuk met 2 uitgangen zoals op de s motor?wegrenner schreef:de carb van een S en N is heel licht anders in de sproeiers, diameter is verder wel gelijk
ook de uit laat is anders
en de compressie zoals eerder vermeld
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Re: 1200 verschil
klopt dat is van af 75
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Re: 1200 verschil
Verschillen zijn:wegrenner schreef:de carb van een S en N is heel licht anders in de sproeiers, diameter is verder wel gelijk
ook de uit laat is anders
en de compressie zoals eerder vermeld
-compressieverhouding (zuigers)
-carburateur (andere sproeiers)
-verdeler (iets andere vervroegings curve)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten