Zou er wat te tunen zijn aan een 1200N ???

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

_gijs_
C liefhebber
Berichten: 105
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 6:09 pm

Bericht door _gijs_ »

inderdaad, de kadett c is vele malen leuker!
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

ik ben erg nieuwschierig hoe men de ventilator verwijderd van de motor. fysiek zou het niet zo moelijk zijn maar dan moet je toch een electrische ventilator terug monteren. En deze moet alleen draaien als de temperatuur boven een bepaalde waarde is en afschakelen als die onder een bepaalde waarde komt.

Je hebt hierdoor dus een koelvloeistof temperatuur sensor nodig in de bovenste slang naar de radiator of de radiator zelf. Dit thermocontact zal dan een relais moeten schakelen dat de van moet gaan bedienen.
all show no go!
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

Precies maar dat thermocontact.

Die kun je het beste in de onderste radiateur slang zetten of onderin de radiateur laten plaatsen.

Waarom onderin.......Omdat daar altijd een waterstroming is. omdat daar altijd water zit. (als het goed is).

Zet je de zender boven neer kan de stroming minder zijn waardoor deze afwijkt en later in zal schakelen.

Dan kun je het beste onder in laten schakelen op 75 graden. zodra die onder 75 graden is zal die boven tegen de 90 graden aanzitten.

uitschakelen bij plus minus 65 graden dan is ie boven ongeveer 75 graden.

Maar je hebt ook traploos instelbare sensors die kun je in een bepaalde stand draaien.

als je een nieuwe ventilator koopt zou je daar even op moeten letten of die sensor erbij zit.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

oke dan ga ik daar eens over nadenken. thanx.

een andere vraag ik zag in het motorombouw toppic van danoontje een foto staan van een 1200 met waarschijnlijk een enkele weber. Wat voor een weber is dat? een 38. 40 of 45? Wat is aan te raden?????

Afbeelding
all show no go!
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

waarschijnlijk is dit een 40 er. die zijn ook groot genoeg voor de 1.2 tjes.

denk er wel aan dat de kosten erg hoog oplopen kwa verbruik en ombouw.

meen dat ik afgelopen jaar deze setjes zag liggen voor een 450 euro.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

ik heb reeds een andere route gekozen. TURBO TIME :lol: 8) :P
all show no go!
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

ik ben erg benieuwd.

laat je wel wat foto`s zien.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

ja hoor als ik begin komen er zeker foto's. maar de kadett moet eerst even voor apk anders zit ik straks met een halve ombouw en een verlopen keuring.
all show no go!
groeneklodder
C ervaren
Berichten: 252
Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
Locatie: Voorschoten

Bericht door groeneklodder »

Ben benieuwd naar die turbo..........voor de city had ik een hyun%%#^&*^ scoup
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

was straks bij een kennis wat oude meeting foto`s aan het bekijken daar kwam ook een c kadett 1.2 Turbo voorbij met een webertje erop.

zag er wel gaaf uit hoor.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

Pietje. schreef:was straks bij een kennis wat oude meeting foto`s aan het bekijken daar kwam ook een c kadett 1.2 Turbo voorbij met een webertje erop.

zag er wel gaaf uit hoor.
zat daarbij de weber voor of na de turbo?

ik wil het eerst proberen met de standaard carb en als dat niet gaat pak ik er eentje van een renault 5 gtt. Het "nadeel" daarvan is dat er een benzine retour op zit dus dat ik nieuwe leidingen moet trekken en mijn tank moet modificeren of vervangen.
all show no go!
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: Zou er wat te tunen zijn aan een 1200N ???

Bericht door corsa-erik »

groeneklodder schreef:Dat is nou precies wat ik me afvraag, aangezien ik geen zin/tijd/ruimte heb om naar een zwaarder blok om te bouwen, mede gezien de versnellingsbak-tunnel.............

Zoiets als......vliegwiel afdraaien andere carb, misschien corsa a 1200 blokkie wat past op de bak, iemand ideeen?
Een afgedraaid vliegwiel geeft geen extra vermogen, wel extra acceleratie vermogen.
Nadeel kan zijn dat 'ie slechter stationair gaat lopen.

Een 1200 blokje van een corsa zo moeten kunnen, als je ten minste een ohv bedoeld.
Andere corsa blokken moet ook kunnen, ik denk dat ik die conversie wel eens gezien heb op het net, maar dan moet je toch meer verbouwen en dat wil jij niet.

Wat je wel "low budget" kunt doen:

Luchtfilter : mijn coupe ging harder als ik de aanzuigbuis van het filterhuis haalde in de zomer.
De tuit vormt schijnbaar een restrictie, misschien is het de moeite waard om een grotere luchtbuis op het filterhuis aan te sluiten.

Ontsteking:
Vervang altijd puntjes
BlueLine
Oplichter
Berichten: 112
Lid geworden op: za feb 24, 2007 10:36 am
Locatie: Noord-Brabant (wederom :) )

Bericht door BlueLine »

_gijs_ schreef:
Pietje. schreef:ik rijd dan met een 2.4 en heb inderdaad wel het nodige aangepast aan het onderstel en aan de assen remmerij enz enz.

is nu wel aardig op de weg te houden.

maar om er hard mee te rijden is het niet want dat gaat sowieso al slecht met een c kadettje. (vergeleken met mn vectra A2000) haha.
Kijk dat bedoel ik, wat heb je dan aan een 2.4

Overigens ben ik van mening dat je zeker wel hard moet kunnen rijdne met een kadett c, Als je maar genoeg aanpast. (en comfortabeler zal het er niet op worden)
Als ik zie hoe hard ze met de rally kadettjes rijden, en hoe strak deze ook door de bocht kunnen, (al is dwars wel veel spectaculairder)
heb wel een voorbeeldje ;) Hillclimb C-Kadett coupe en 2e is 2L Coupe in Zweden

Hillclimb Zweden
http://www.youtube.com/watch?v=dS-bpJdHMHs&NR

Ongetunede 2L coupe
http://www.youtube.com/watch?v=gdO_Cb-h ... ed&search=

ben nu overigens zelf bezig met het bouwen van een uitlaatspruitstuk voor een turbo te monteren, maar is nog wel ff werk (pijpen moeten namelijk zelfde lengte zijn i.v.m. luchtstroom), en moet nog intercoolerplekje zoeken :)

zal binnenkort wel foto's posten van spruitstuk tot nu toe
Go fast when it can be done ;)

1977 C-coupé
vd Ecke
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 23, 2007 2:16 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door vd Ecke »

ja, hou ons op de hoogte (foto's) 8) ben zeker benieuwd of het iets is :idea: :D
groeneklodder
C ervaren
Berichten: 252
Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
Locatie: Voorschoten

Bericht door groeneklodder »

Ben ondertussen ontzettend op zoek geweest naar een eventuele mogelijkheid om TOCH een 5-bak op de 1200 te kunnen bouwen, hierbij is de naam Toyota Tercel/Corolla veelvuldig langsgekomen...............

En uiteraard, toen hield het op.................

Blijft nog steeds mijn wens, dus ben niet echt van plan om op te geven, denk dat het er als eindpunt op uit gaat draaien dat er een complete mazda of toyota blok en bak oplossing mogelijk moet zijn (mijn eerste autootje (mazdaatje 323 van 1980, niet de vierkante)) had ook een 1300 blokkie met achterwiel-aandrijving, en dat kreng liep 90 in zijn 2 en 170 top, dacht wel dat dat ook een 4-bakkie was helaas....................
[img]http://home.versatel.nl/cadona/klodderke.jpg[/img]
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten