ONGELOOD/LPG

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
mrlofsky
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 11:07 pm

ONGELOOD/LPG

Bericht door mrlofsky »

HI THERE

wie heeft ervaring met lpg en ongelood voor de opel kadett d 1200 1986
de kleppen en zittingen etc

zijn er nog hobbyisten in limburgs sittard etc

tanx

huub
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: ONGELOOD/LPG

Bericht door gabbermaikel »

lpg gaat bij zo'n 1200 prima. Mijn vader heeft er vroeger heel veel mee gereden, en ook mijn kadett 1200 liep op lpg. Je zult waarschijnlijk wel wat vaker moeten klepstellen, maar dat is bij alle lpg auto's zo eigenlijk.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
mrlofsky
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 11:07 pm

Re: ONGELOOD/LPG

Bericht door mrlofsky »

voor ongelood geldt hetzelfde dan denk ik..

vaak stellen betekent kleppen die verslijten
bij hoeveel klm moet de kop vervangen worden indien al noodzakelijk

tanx

huub
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: ONGELOOD/LPG

Bericht door erny70 »

Slijten is een groot woord, ze worden warmer (bij gas) en slaan makkelijker in de zitting, stalen zittingen er in, misschien nog één of twee keer stellen en dan is het niet meer nodig, al zou ik het wel jaarlijks ff checken.
Ligt er natuurlijk aan hoeveel km je er mee maakt, maar ik gok op veel, anders ga je niet op gas rijden natuurlijk.
Je kunt ook eerst een extra kopje er bij zoeken en daar dan stalen zittingen er in laten maken, en kleppen ook meteen pas er in laten maken.
Dan kun je in één dagje de koppen wisselen en ben je zonder lange stilstand weer aan het rijden.
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: ONGELOOD/LPG

Bericht door Cityrider »

mrlofsky schreef:HI THERE

wie heeft ervaring met lpg en ongelood voor de opel kadett d 1200 1986
de kleppen en zittingen etc

zijn er nog hobbyisten in limburgs sittard etc

tanx

huub
Corsa a en Kadett d/e 1200 OHV motoren zijn vaak al geschikt voor loodvrij en hebben aangepaste koppen.
Klepdiameter is zelfs groter dit om vermogensverlies door onglode benzine op te vangen.
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: ONGELOOD/LPG

Bericht door corsa-erik »

Cityrider schreef:
Corsa a en Kadett d/e 1200 OHV motoren zijn vaak al geschikt voor loodvrij en hebben aangepaste koppen.
Klepdiameter is zelfs groter dit om vermogensverlies door onglode benzine op te vangen.
Ik weet niet of er stalen klepzetels in de koppen zitten die jij noemt, maar de grotere (inlaat)kleppen (van de corsa motoren) hebben niets met vermogensverlies te maken.

Ongelode benzine geeft namelijk geen vermogensverlies. (zeker niet ten opzichte van de 12N die op 91 octaan loopt)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten