CIH Troubles Part II (start niet warm).

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door corsa-erik »

M@rtin schreef: Toen maar rechtstreeks op de accu om thuis te komen. Bij thuiskomt wilde de auto warm al niet meer starteb
Dus met de volle 12 volt op de brandstof pomp heb je ook problemen met warme start?

Zit er nog een druk accumulator in het injectie systeem? (hoort er origineel wel in dacht ik)
http://www.jendvandenbosch.nl/index.php ... ectie.html

Misschien start ie slecht als ie warm is omdat je vapour-lock in het systeem krijgt? (een druk accumulator houdt druk op het systeem en moet vapour-lock voorkomen)
M@rtin
C geïnteresseerd
Berichten: 85
Lid geworden op: di okt 18, 2011 3:11 pm

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door M@rtin »

Die rechstreekse 12v was nadat de pomp het helemaal niet meer deed, of iig maar 3v kreeg. Toen rechstreeks, en nu via extern relais zowel toen als nu problemen met warme start
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door wegrenner »

het schema wat je neer hebt gezet, is van de eerste serie injection, met grijze injectoren, er zitten voor schakel weerstanden in
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
M@rtin
C geïnteresseerd
Berichten: 85
Lid geworden op: di okt 18, 2011 3:11 pm

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door M@rtin »

Ohw :D
Had ik ergens in een ander topic gevonden m.b.t. Het pomprelais.
Vond het alleen intressant omdat ik in combinatie met het pomprelais een koudestart ventiel zag...
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door wegrenner »

ik zal volgende week eens zoeken war ik mijn injection spullen heb liggen
en zal ik het me nemen naar rotterdam, dan kunnen we eventuweel kijken meten en testen
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
M@rtin
C geïnteresseerd
Berichten: 85
Lid geworden op: di okt 18, 2011 3:11 pm

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door M@rtin »

Vandaag nog maar ff wat getest.

Koud starten nog steeds geen probleeem.
Na een paar minuutjes stationair start hij lastig, maar slaat wel aan.
Warme motor, start niet.

5e injector, blauwe connector losgehaald. Geen verschil, start niet.

Nu vroeg ik me af, zou ik die aansluiting kunnen meten? Dus koude start de blauwe stekker meten, en bij warme start kijken of er dan nog steeds spanning (12v??) op komt. En is het mogelijk dat die injector gewoon vast / altijd openstaat waardoor hij altijd inspuit of heeft zo'n ding altijd spanning nodig om iets te doen?

Verder nog even de electronica verder nagkeken. Ik begin mij steeds meer zorgen te maken vanwege het hoge aantal kroonsteentjes, en draadjes die gewoon in elkaar zijngedraaid. Kwam er achter dat de bobine zijn spanning krijgt van de schakelaar van de ruitensproeier..*Zucht*. Dus wie kan me vertellen hoe deze hoort te zitten, dan zluit ik hem netjes aan, dit is vragen om problemen.. ( en die heb ik ook :twisted: :roll: )

Het is allemaal best netjes gedaan, maar de gehele electrnica is aangesloten door B de Haas BV... Zou het liefst alles eruit trekken en helemaal overnieuw beginnen...
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door wegrenner »

de orginele draad voor de voeding van de van de intsteking kan je niet meer gebruiken
dit omdat er een weerstands draad in zit bij een 1.2

dus moet er ergens anders stroom vandaan komen
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
M@rtin
C geïnteresseerd
Berichten: 85
Lid geworden op: di okt 18, 2011 3:11 pm

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door M@rtin »

Maar Bobine heeft standaard:

Massa
Geschakelde + 12V
Signaal draad baar ontsteking

?

Dan pak ik een nieuwe 12v achter de zekeringkast vandaan. En trek ik een verse massa. Wil beetje bij beetje alles in orde maken, want er klopt geen ><$£¥%# van enzit hij op de zelfde zekering als de radio etc.. Dus als m'n radio de zekering sloopt.. Zal hij niet meer starten.. Kan ook niet de bedoeling zijn
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door sjonnie... »

M@rtin schreef:Maar Bobine heeft standaard:

Massa
Geschakelde + 12V
Signaal draad baar ontsteking

?

Dan pak ik een nieuwe 12v achter de zekeringkast vandaan. En trek ik een verse massa. Wil beetje bij beetje alles in orde maken, want er klopt geen ><$£¥%# van enzit hij op de zelfde zekering als de radio etc.. Dus als m'n radio de zekering sloopt.. Zal hij niet meer starten.. Kan ook niet de bedoeling zijn
das inderdaad niet echt makkelijk nee...
en radio's zijn best goed in zekeringen slopen... :D:P

gr. Sjonnie... 8)
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door wegrenner »

pak dan een zwarte draad van af je zekering kast, dan zit hij ook de groep van motor toe behoren
origineel bij een c-kadett 1.2 is de ontsteking ongezekert

ik heb van de week een klein rondje gereden (van af waar ie geparkeerd stond tot en met de garage box
zonder enige zekering in de auto
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
M@rtin
C geïnteresseerd
Berichten: 85
Lid geworden op: di okt 18, 2011 3:11 pm

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door M@rtin »

Ga ik doen! Pak hem wel achter de motorruimte zekering.

Kan iemand mij hier nog info over verschaffen:
Nu vroeg ik me af, zou ik die aansluiting kunnen meten? Dus koude start de blauwe stekker meten, en bij warme start kijken of er dan nog steeds spanning (12v??) op komt. En is het mogelijk dat die injector gewoon vast / altijd openstaat waardoor hij altijd inspuit of heeft zo'n ding altijd spanning nodig om iets te doen?
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door wegrenner »

volgens mij werkt hij op en lagere voltage dan 12 volt
maar dat weet ik niet zeker

wat ik wel zeker weet, is dat de openings tijd zeer kort is
en de aantal openingen als hij wordt aan gestuurd zal een kwart tot 1 keer het aantal toeren van je motor zijn

maar als je denkt dat hij blijft open staan, dan kan je bij de garage met draaide motor je co meten, die mag dan niet te hoog zijn
uit mijn hoofd is standaart 1%
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
M@rtin
C geïnteresseerd
Berichten: 85
Lid geworden op: di okt 18, 2011 3:11 pm

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door M@rtin »

De gehele injector Voor een test er helemaal uithalen, is dat een slecht id?
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: CIH Troubles Part II (start niet warm).

Bericht door wegrenner »

kan de pakking van stuk gaan, kan je dan gewoon niet de benzine leiding afknellen die er heen gaat
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten