Verkeerde druklager koppeling 1.2

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
RoelP
C gevonden
Berichten: 14
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 10:12 pm

Verkeerde druklager koppeling 1.2

Bericht door RoelP »

Hallo,

Aangezien de huidige versnellingsbak toch wel erg luidruchtig aan 't worden is en vervangen moet worden, wil ik gelijk ook maar een nieuwe koppeling/drukgroep monteren. Echter, 't nieuwe druklager lijkt iets te groot te zijn (te grote binnendiameter, hij kan wiebelen als ie over de geleidehuls geschoven wordt).
Druklager is met code LUK 500 0167 10, nr staat ook op 't lager zelf dus in 't verkeerde doosje zat ie iig niet. :-) Heb hier twee oude lagers liggen en die sluiten (nagenoeg, slijtage) perfect aan op de huls. Meerdere automaterialensites laten dit druklager zien als passend op een 1.2 bak.

Toplager ('t is een 1.2s blok) past wel gewoon mooi, evenals de koppelingsplaat/drukgroep, maar nu lijkt het er op dat ik een oud lager moet gebruiken. Gierende geluid onder 't rijden wordt me nu te gortig, komend weekend vrij lange rit voor de boeg en juist deze week tijd/ruimte in de loods om de bak te vervangen... zucht ;-)

Zie ik iets over 't hoofd? Gewoon toch 't verkeerde druklager? Geleidehuls 'dikker' maken met een buisje of teflon tape als beun-oplossing wellicht?

Bedankt voor de feedback :)

Groeten,
Roel
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Verkeerde druklager koppeling 1.2

Bericht door schrump »

gierend geluid heb ik een keer gehad, bleek in het top lager te zitten.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Verkeerde druklager koppeling 1.2

Bericht door Cityrider »

RoelP schreef:Hallo,

Aangezien de huidige versnellingsbak toch wel erg luidruchtig aan 't worden is en vervangen moet worden, wil ik gelijk ook maar een nieuwe koppeling/drukgroep monteren. Echter, 't nieuwe druklager lijkt iets te groot te zijn (te grote binnendiameter, hij kan wiebelen als ie over de geleidehuls geschoven wordt).
Druklager is met code LUK 500 0167 10, nr staat ook op 't lager zelf dus in 't verkeerde doosje zat ie iig niet. :-) Heb hier twee oude lagers liggen en die sluiten (nagenoeg, slijtage) perfect aan op de huls. Meerdere automaterialensites laten dit druklager zien als passend op een 1.2 bak.

Toplager ('t is een 1.2s blok) past wel gewoon mooi, evenals de koppelingsplaat/drukgroep, maar nu lijkt het er op dat ik een oud lager moet gebruiken. Gierende geluid onder 't rijden wordt me nu te gortig, komend weekend vrij lange rit voor de boeg en juist deze week tijd/ruimte in de loods om de bak te vervangen... zucht ;-)

Zie ik iets over 't hoofd? Gewoon toch 't verkeerde druklager? Geleidehuls 'dikker' maken met een buisje of teflon tape als beun-oplossing wellicht?

Bedankt voor de feedback :)

Groeten,
Roel

Wat is hier als oplossing uit gekomen ? Ga binnenkort mijn koppeling vervangen en wil verrassingen voorkomen :roll:
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Verkeerde druklager koppeling 1.2

Bericht door Cityrider »

Iemand een oplossing ?
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: Verkeerde druklager koppeling 1.2

Bericht door Slevin »

Hoe verhoudt zich de diamaeter van het druklager t.o.v. de diamater op het diafragma veer? Komt dat wel overeen? Anders kun je altijd nog een bus laten draaien om de geleidebus op te vullen.

Maar het lijkt me toch dat er een passend nieuw lager te krijgen moet zijn.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten