Dubbele weber op 1.2 ohv

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Opeloco
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: di dec 12, 2006 10:29 pm
Locatie: Kasterlee Belgium
Contacteer:

Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door Opeloco »

Ik ben van plan om een weber op mijn 1.2 te monteren, zijn er nog zaken die mee moeten aangepast worden om er meer plezier van te hebben?
Of gaat de weber alleen mij al een eind verder helpen? Ik heb het dan voornamelijk over meer koppel.

Alvast bedankt voor de tips :wink:
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door Cityrider »

Opeloco schreef:Ik ben van plan om een weber op mijn 1.2 te monteren, zijn er nog zaken die mee moeten aangepast worden om er meer plezier van te hebben?
Of gaat de weber alleen mij al een eind verder helpen? Ik heb het dan voornamelijk over meer koppel.

Alvast bedankt voor de tips :wink:
Bedoel jij de DCOE sportieve dubbele weber ?
Zo ja, dan moet je ca 14 graden voorontsteking geven, daarnast kun je voor meer koppel kelkjes van ca 24 mm plaatsen.
Rij er nu een jaartje mee rond, lust een slok en lijkt daarmee op de baas (plezier is er niet minder om) :wink:
Opeloco
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: di dec 12, 2006 10:29 pm
Locatie: Kasterlee Belgium
Contacteer:

Re: Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door Opeloco »

Ik heb de weber nog niet in mijn handen gehad, ligt nog bij mijn maat, maar aangezien ik deze mag overnemen voor een schappelijke prijs komt deze er zowiezo op. Enkel wanneer is de vraag, daarom mijn vraag omdat ik mss nog andere onderdelen moet vinden om er meer plezier aan te hebben :wink:

Dat drinken boeit me niet zo, rij er toch niet dagelijks mee.
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door Cityrider »

Opeloco schreef:Ik heb de weber nog niet in mijn handen gehad, ligt nog bij mijn maat, maar aangezien ik deze mag overnemen voor een schappelijke prijs komt deze er zowiezo op. Enkel wanneer is de vraag, daarom mijn vraag omdat ik mss nog andere onderdelen moet vinden om er meer plezier aan te hebben :wink:

Dat drinken boeit me niet zo, rij er toch niet dagelijks mee.
Als ze al eerder op een Kadett hebben gezeten, zit misschien de juiste gasstang /kabel erbij. Anders moet je iets prutsen of kopen om je gasklep te bedienen. Zelf heb ik een gaskabel van een motorfiets gebruikt en werkt tot op heden naar tevredenheid. Volgend jaar moet de wagen naar de keuring en ben benieuwd of nog iets gezegd wordt over de motorfiets methode. Wil je het netjes, dan kan Biesheuvel autosport je wel iets orgineels leveren.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door wegrenner »

ik rijd zelf ook met een weber er op, alleen dan gewoon op de normale manier afgesteld met de ontsteking, en dat was een best verschil dan met de standaard carburateur

verder heb ik een elektrische fan geplaatst in plaats van de standaard koelfan op de waterpomp
en dat maakt ook al een aardig verschil

en heel belangrijk is toch wel de ontsteking goed afgesteld hebben, zo wel het tijd stip als de sluit hoek
en voor de sluit hoek kan je ook een elektrische pakken van een a corsa of een e kadett met een 1.2 giet ijzeren blok
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door Cityrider »

wegrenner schreef:ik rijd zelf ook met een weber er op, alleen dan gewoon op de normale manier afgesteld met de ontsteking, en dat was een best verschil dan met de standaard carburateur

verder heb ik een elektrische fan geplaatst in plaats van de standaard koelfan op de waterpomp
en dat maakt ook al een aardig verschil

en heel belangrijk is toch wel de ontsteking goed afgesteld hebben, zo wel het tijd stip als de sluit hoek
en voor de sluit hoek kan je ook een elektrische pakken van een a corsa of een e kadett met een 1.2 giet ijzeren blok
Ontsteking: ik heb een Setje van Petronix ingebouwd, ooit in Amerika gekocht. Zag onlangs dat het door een bedrijf uit Zeeland wordt geimporteerd en op marktplaats wordt aangeboden. Setje werkt met een hall-gever en past alleen op de verdeler met klemmetjes (of alleen met schroefjes) Dan moet ik even in m'n wagen kijken hoe dat ook al weer zat. Voordeel van de set, je hoeft geen verdeler over te bouwen.
Maniak
C gevonden
Berichten: 29
Lid geworden op: do sep 02, 2010 7:56 pm

Re: Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door Maniak »

ik rijd nu een half jaar met een dubbele 40er weber op mijn city automaat.
kan het verschil goed merken, en het geluid is super!

afstellen was makkelijk, en zelfs met slecht weer geen problemen.
af en toe een plof als hij koud is maar dat hoort erbij.

zeker geen spijt van!
Opeloco
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: di dec 12, 2006 10:29 pm
Locatie: Kasterlee Belgium
Contacteer:

Re: Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door Opeloco »

Ik kan haast al niet wachten om er aan te beginnen, het is dus niet nodig om bvb een andere nokkenas en van die toestanden te steken.
Ik heb er nu een open filter op en deze ploft soms ook bij het starten, best een grappig geluid :lol:
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door wegrenner »

Maniak schreef:ik rijd nu een half jaar met een dubbele 40er weber op mijn city automaat.
kan het verschil goed merken, en het geluid is super!

afstellen was makkelijk, en zelfs met slecht weer geen problemen.
af en toe een plof als hij koud is maar dat hoort erbij.

zeker geen spijt van!
voordeel van de e-kadett a-corsa ontsteking is dat het allemaal zo past
het is eeen keweste van de ontsteking er uit schroeven
de andere er in

in de eerste series kadett-e en corsa-a zaten de zelfde typen motoren als in een c-kadett
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door beest1386 »

Opeloco schreef:Ik kan haast al niet wachten om er aan te beginnen, het is dus niet nodig om bvb een andere nokkenas en van die toestanden te steken.
Ik heb er nu een open filter op en deze ploft soms ook bij het starten, best een grappig geluid :lol:
een andere nok hoeft niet perse, kun je wel doen. daar krijgt hij ook weer wat meer vermogen van. je kunt de kop (laten) bewerken, met name de de poorten polijsten en een grotere klinlaat klep er in. sterkere klep veren is over het algemeen nooit verkeert, zorgt er voor dat jou kleppe niet gaan zweven.
en voor meer koppel, dan moet je alle werkende massa's lichter maken. zuiger afdraaien drijfstangen polijsten (zorgen dat alle scherpen hoekjes mooi glad zijn en allemaal het zelvde gewicht hebbe, mogen niet meer dan 40 gram afgedraait worden.). vliegwiel afdraaien max. 2.5 kg, en deze moet je ook weer late balanceren.
inkorten van de tweelingspijp (als je die hebt) met 50 tot 100 mm.
maar zo ken ik nog wel meer van die leuke dingentjes, t is maar net hoever je zelf wilt gaan.

maar ik zou eigenlijk alleen sterke klepveren monteren, dat is nooit verkeerd
Opeloco
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: di dec 12, 2006 10:29 pm
Locatie: Kasterlee Belgium
Contacteer:

Re: Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door Opeloco »

Mja, als ik al die aanpassingen wil doen moet je eigenlijk al eerst het blokje reviseren in mijn ogen. En voor het oplopend kostenplaatje kan ik mss beter ff doorsparen voor een ombouw naar 2.0 ofzo :D

Het vliegwiel is al afgedraaid en gebalanceerd.
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door beest1386 »

ja precies, maar op zich is het ook wel ruig om 80 + pk uit een 1200 te halen:D.
schijnbaar is het mogelijk om 100 pk max. uit het blok te perse.

nou ik heb altijd al gezegt als ik er een andere motor in wil legge dan moet het een 2.4 zijn.
en dan 2x 48/50 mm webers op te legge, en verder op te voeren :D.
maar daar zal ook wel een koste plaatje aan gaan hangen:D.

ohw oke, hoeveel is er toen van het vliegwiel af gehaald?
Opeloco
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: di dec 12, 2006 10:29 pm
Locatie: Kasterlee Belgium
Contacteer:

Re: Dubbele weber op 1.2 ohv

Bericht door Opeloco »

Ik dacht dat er toen een 2kg afgedraaid was, weet het niet meer 100% zeker, is al 6 jaar geleden :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten