Motor Update Project

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

keesjanvanzanten
C liefhebber
Berichten: 141
Lid geworden op: do nov 12, 2009 10:23 pm
Contacteer:

Re: Motor Update Project

Bericht door keesjanvanzanten »

dit weekend de webers geinspecteerd en schoongemaakt. ik heb meteen ook opgeschreven wat voor sproeiers erin zitten

Afbeelding

Afbeelding

op de foto :)
Afbeelding
sniksnak
C liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 11:52 am
Locatie: Haaksbergen

Re: Motor Update Project

Bericht door sniksnak »

Wat betreft dat toerental met 45ers, heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Heb op mijn 2.4 ook normale 45ers gehad met 36er venturi's maar het gaat inderdaad mooier door met 40 venturi's.

(zie ander topic met "foto's van mijn 2.4" elders in het motortechniekgedeelte)

Verliest dan onderin haast niks maar gaat bovenin mooier door :D .

Is dan tov 48er niet echt veel verschil (zitten standaard 42er venturi's in)

Is dus misschien te proberen met 40er venturi's in de 45ers.

Wat voor sproeiers zitten er nu in? en mengbuizen?
keesjanvanzanten
C liefhebber
Berichten: 141
Lid geworden op: do nov 12, 2009 10:23 pm
Contacteer:

Re: Motor Update Project

Bericht door keesjanvanzanten »

Hier heb ik de gegevens van de webers zoals ze nu zijn :

Main jet : 155
Air corrector jet : 170
Emulsion tube : F16
Venturi : 36mm
Idle jet : F8 60
Pump jet : .45mm
Needle valve : 2.00mm
Pump exhaust valve : 40mm

het is misschien wel te proberen om er grotere venturi's in te zetten.

Gisteren hebben we de motor weer gestart. Hij liep al vrij snel :) en zonder problemen.
We hebben de webers nog synchroon gestelt en de onsteking nog wat vroeger gezet.
Hij draait nu ruim 7000 toeren, zonder dat de kleppen gaan zweven :D .
crossflow2
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 1:18 pm
Locatie: leiden

Re: Motor Update Project

Bericht door crossflow2 »

keesjanvanzanten schreef:vandaag heb ik de distributie afgesteld met de verstelbare nokkenastandwiel. dit is allemaal goed verlopen en ik ben benieuwd hoe hij nu gaat lopen.

maar bij de gegevens van de nokkenas staat het volgende :

V/CLEARANCE
INLET/ EXHAUST
.022’’ .024’’
0.56mm 0.61mm

het gaat hier om een Kentcam nokkenas

is dat nu mijn klepspeling? of blijft dat gewoon 0.30mm?
de maten die hier worden opgegeven zullen denk ik niet de klepspeling zijn maar de kleplift!
keesjanvanzanten
C liefhebber
Berichten: 141
Lid geworden op: do nov 12, 2009 10:23 pm
Contacteer:

Re: Motor Update Project

Bericht door keesjanvanzanten »

nee het is niet de kleplift want bij de gegevens staat het volgende:

VALVE LIFT
INLET/EXHAUST
.447’’ .445’’
11.35mm 11.30mm
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten