dit weekend de webers geinspecteerd en schoongemaakt. ik heb meteen ook opgeschreven wat voor sproeiers erin zitten
op de foto
Motor Update Project
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C liefhebber
- Berichten: 141
- Lid geworden op: do nov 12, 2009 10:23 pm
- Contacteer:
Re: Motor Update Project
Wat betreft dat toerental met 45ers, heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Heb op mijn 2.4 ook normale 45ers gehad met 36er venturi's maar het gaat inderdaad mooier door met 40 venturi's.
(zie ander topic met "foto's van mijn 2.4" elders in het motortechniekgedeelte)
Verliest dan onderin haast niks maar gaat bovenin mooier door .
Is dan tov 48er niet echt veel verschil (zitten standaard 42er venturi's in)
Is dus misschien te proberen met 40er venturi's in de 45ers.
Wat voor sproeiers zitten er nu in? en mengbuizen?
Heb op mijn 2.4 ook normale 45ers gehad met 36er venturi's maar het gaat inderdaad mooier door met 40 venturi's.
(zie ander topic met "foto's van mijn 2.4" elders in het motortechniekgedeelte)
Verliest dan onderin haast niks maar gaat bovenin mooier door .
Is dan tov 48er niet echt veel verschil (zitten standaard 42er venturi's in)
Is dus misschien te proberen met 40er venturi's in de 45ers.
Wat voor sproeiers zitten er nu in? en mengbuizen?
-
- C liefhebber
- Berichten: 141
- Lid geworden op: do nov 12, 2009 10:23 pm
- Contacteer:
Re: Motor Update Project
Hier heb ik de gegevens van de webers zoals ze nu zijn :
Main jet : 155
Air corrector jet : 170
Emulsion tube : F16
Venturi : 36mm
Idle jet : F8 60
Pump jet : .45mm
Needle valve : 2.00mm
Pump exhaust valve : 40mm
het is misschien wel te proberen om er grotere venturi's in te zetten.
Gisteren hebben we de motor weer gestart. Hij liep al vrij snel en zonder problemen.
We hebben de webers nog synchroon gestelt en de onsteking nog wat vroeger gezet.
Hij draait nu ruim 7000 toeren, zonder dat de kleppen gaan zweven .
Main jet : 155
Air corrector jet : 170
Emulsion tube : F16
Venturi : 36mm
Idle jet : F8 60
Pump jet : .45mm
Needle valve : 2.00mm
Pump exhaust valve : 40mm
het is misschien wel te proberen om er grotere venturi's in te zetten.
Gisteren hebben we de motor weer gestart. Hij liep al vrij snel en zonder problemen.
We hebben de webers nog synchroon gestelt en de onsteking nog wat vroeger gezet.
Hij draait nu ruim 7000 toeren, zonder dat de kleppen gaan zweven .
-
- C gevonden
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo mei 06, 2007 1:18 pm
- Locatie: leiden
Re: Motor Update Project
de maten die hier worden opgegeven zullen denk ik niet de klepspeling zijn maar de kleplift!keesjanvanzanten schreef:vandaag heb ik de distributie afgesteld met de verstelbare nokkenastandwiel. dit is allemaal goed verlopen en ik ben benieuwd hoe hij nu gaat lopen.
maar bij de gegevens van de nokkenas staat het volgende :
V/CLEARANCE
INLET/ EXHAUST
.022’’ .024’’
0.56mm 0.61mm
het gaat hier om een Kentcam nokkenas
is dat nu mijn klepspeling? of blijft dat gewoon 0.30mm?
-
- C liefhebber
- Berichten: 141
- Lid geworden op: do nov 12, 2009 10:23 pm
- Contacteer:
Re: Motor Update Project
nee het is niet de kleplift want bij de gegevens staat het volgende:
VALVE LIFT
INLET/EXHAUST
.447’’ .445’’
11.35mm 11.30mm
VALVE LIFT
INLET/EXHAUST
.447’’ .445’’
11.35mm 11.30mm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten