Spaghetti uitlaat

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Spaghetti uitlaat

Bericht door jetelind »

Is er veel vermogenswinst te halen met een spaghetti uitlaatspruitstuk aan een simons uitlaat?
Eventueel met K&N openluchtfilter?
Laatst gewijzigd door jetelind op di feb 01, 2011 11:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door joel »

jetelind schreef:Is er veel vermogenswinst te halen met een spaghetti uitlaatspruitstuk? Eventueel met K&N openluchtfilter?
op een verder standaard motor niet
kevin
C ervaren
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 10:24 pm
Locatie: odiliapeel

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door kevin »

Zou een spagetti niet voor een vrijere doorlaat van uitlaat gassen zorgen en er zodoende voor zorgen dat de motor iets makkelijker in zijn toeren klimt?

Open filter ben ik ook niet zo van gezien de lucht vanaf de warme zijde van de motor komt. Gezien de luchtinlaat bij een cih (ervan uitgaand dat we een cih bespreken) boven de uitlaat zit die toch wel heet wordt. Als je toch een open filter wilt voor het geluid zou het beter zijn om een soort van lucht box en hitte schild te maken zodat de binnen komende lucht toch zo koel mogelijk word/ blijft.

gr, kevin
Greetz Kevin
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door patrick de boer »

vermogen winst is minimaal
op een staandaard injectie motor
als je op dubbele webers gaat rijden is het als wat meer
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door jetelind »

Mmm dan gaat het denk ik het reserveblok worden haha. Ik vind het jammer dat ik soms eruit wordt getrokken door 1.4 B corsaatjes.

-Dan zal het waarschijnlijk 1x overmaat gesmede zuigers worden (10,5 compressie ipv 9,5).
-Andere nokkenas.
140pk? ipv 110? denk ik?

-Mischien inlaatkleppen groter? Of speciale klepveren?
-In combinatie met een openluchtfilter of inlegfilter dan wel wat nut heeft?

Iemand nog aanvullingen? :). Verbruik moet eigenlijk niet veel meer worden. En het blok moet ook zo standaard mogelijk blijven (2.4 kon ik er ook inzetten). Denk dat met webers verbruik heel erg hoog wordt. Nu haal ik 1 op 11.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
kevin
C ervaren
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 10:24 pm
Locatie: odiliapeel

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door kevin »

En wat voor een motor heb je dan? Want mijn 2.0 cih. met spagetti en 2.0 inlaat was toch wel iets sneller (en met iets bedoel ik heel veel) dan mijn 16v 1.4 b corsa met sport uitlaat. Lijkt mij dat er iets anders niet goed is als je van een corsa b 1.4 verliest.

Misschien dat ik t verhaal niet goed begrijp of dat je een kleinere motor hebt?

groetjes kevin
Greetz Kevin
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door jetelind »

Ik heb een standaard gereviseerde 20E.
Ik wou een oplossing luchtfilter/spaghetti toepassen, want de motor is pas gereviseerd (4000km geleden).
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door pascalw »

jetelind schreef:Ik heb een standaard gereviseerde 20E.
Ik wou een oplossing luchtfilter/spaghetti toepassen, want de motor is pas gereviseerd (4000km geleden).
ook dan moet je een corsaatje achter je moeten laten. weet je zeker dat alles we in orde is? had zelfs met een rekord 2.0S niet zo'n moeite anderen achter me te laten. mijn broer had golf1 GTI die ik met weinig problemen bijhield. alleen top was bet wel minder.
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door jetelind »

pascalw schreef:
jetelind schreef:Ik heb een standaard gereviseerde 20E.
Ik wou een oplossing luchtfilter/spaghetti toepassen, want de motor is pas gereviseerd (4000km geleden).
ook dan moet je een corsaatje achter je moeten laten. weet je zeker dat alles we in orde is? had zelfs met een rekord 2.0S niet zo'n moeite anderen achter me te laten. mijn broer had golf1 GTI die ik met weinig problemen bijhield. alleen top was bet wel minder.
Of het is een wolf in schaapskleren :P
Dat het een GSI (1600 was) met 1.4 achterop...
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door gteturbo »

Alleen motoren boven 200 pk zie je met spagettie , meeste motoren hebben liever een uitgeboorde orginele levert meestal een beter resultaat dan een spagettie wegens het tekort aan tegendruk .
Maar voor het zicht wow http://www.hdt-motorsport.de/gallerie_faecher.htm staan veel cih spruitstukken bij 8)
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door gabbermaikel »

opzich is het verhaal over te weinig tegendruk natuurlijk onzin he, een spagetti spruitstuk kun je zo maken als je zelf wilt, en als je dus meer tegendruk wilt dan kan dat ook
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door gteturbo »

gabbermaikel schreef:opzich is het verhaal over te weinig tegendruk natuurlijk onzin he, een spagetti spruitstuk kun je zo maken als je zelf wilt, en als je dus meer tegendruk wilt dan kan dat ook
Geen onzin ,wie gaat ernu zoon spagetie laten bouwen op een motor van 130/140 pk je praat zo over 1200 euro je schiet er niets mee op en geloof me maar, heb heel veel zoek werk in een cih zitten de resultaten zijn beter met een standaard spruitstuk heb meerdere verhalen al gelezen dat hij met standaard spruitstuk meer pk leverde dan met een spagettie ( zelfde auto op de rollenbank met en zonder spagettie) .
Bedoel dan zoals de meeste een spagttie bedoelen een ding van simons enzo :?
Leg maar een simons uitlaatpakking op de uitlaatspruitstuk teken dat eens af kan je 4 uurtjes frezen en honen Geeft echt profeit :) wel incombinatie met een uitlaat systeem groep ...( moet jezelf maar kiezen 8) )

En tegendruk (Schokwave drukpulse) vraag me niet hoe het precies zit :? van turbo weet ik het wel zo open mogelijk en rechtdoor :lol:
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door joel »

gteturbo schreef:
gabbermaikel schreef:opzich is het verhaal over te weinig tegendruk natuurlijk onzin he, een spagetti spruitstuk kun je zo maken als je zelf wilt, en als je dus meer tegendruk wilt dan kan dat ook
Geen onzin ,wie gaat ernu zoon spagetie laten bouwen op een motor van 130/140 pk je praat zo over 1200 euro je schiet er niets mee op en geloof me maar, heb heel veel zoek werk in een cih zitten de resultaten zijn beter met een standaard spruitstuk heb meerdere verhalen al gelezen dat hij met standaard spruitstuk meer pk leverde dan met een spagettie ( zelfde auto op de rollenbank met en zonder spagettie) .
Bedoel dan zoals de meeste een spagttie bedoelen een ding van simons enzo :?
Leg maar een simons uitlaatpakking op de uitlaatspruitstuk teken dat eens af kan je 4 uurtjes frezen en honen Geeft echt profeit :) wel incombinatie met een uitlaat systeem groep ...( moet jezelf maar kiezen 8) )

En tegendruk (Schokwave drukpulse) vraag me niet hoe het precies zit :? van turbo weet ik het wel zo open mogelijk en rechtdoor :lol:
met drukvulling moet je zowiezo de weg van de minste weerstand nemen ( waarom denk je anders dat die dragsters maar pijpjes van 30cm erop hebben zitten :lol: )
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door pascalw »

ik heb altijd goed resultaat bereikt met het aanpassen van het standaard spruitstuk op de kanalen in de kop. was bij beiden materiaal weghalen om een goede overgang te krijgen. zelfde met inlaat spruitstuk. hoeft men geen enorme kennis van te hebben alleen beetje nauwkeurig kunnen werken om kanalen vooral in kop goed bij te werken. scheelde best een boel eigenlijk. en dan waren de kanalen bij de kleppen nog geeneens aangepast of vergroot, alleen gladgemaakt.
Pascal
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: Spaghetti uitlaat

Bericht door beest1386 »

kevin schreef:Open filter ben ik ook niet zo van gezien de lucht vanaf de warme zijde van de motor komt. Gezien de luchtinlaat bij een cih (ervan uitgaand dat we een cih bespreken) boven de uitlaat zit die toch wel heet wordt. Als je toch een open filter wilt voor het geluid zou het beter zijn om een soort van lucht box en hitte schild te maken zodat de binnen komende lucht toch zo koel mogelijk word/ blijft.

ja maar je kan ook een crosflow kop aanschaffen die kosten wel wat maar daar zit de inlaat net aan de andere kant.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 16 gasten