kleppen 2.2 i

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
marc
C gevonden
Berichten: 36
Lid geworden op: di mei 11, 2010 11:02 pm
Locatie: Helmond

kleppen 2.2 i

Bericht door marc »

ik heb bij mijn 1.2 coupe een andere coupe gekocht, en wel let op met een 2.2 i blok, hij trekt als een beest.

Maar mijn vraag is : de kleppen tikken een beetje en wil dit verminderen het is niet storend maar bij een nieuwe afstelling mooier.
WAT MOET DE AFSTAND ZIJN VAN DE KLEPPEN????
coupke 22i 1979
denwarr
C geïnteresseerd
Berichten: 69
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 11:06 am
Locatie: Holland

Re: kleppen 2.2 i

Bericht door denwarr »

Alles op een rij: Kleppen stellen


Dit kan alleen met lopende motor, motor dus eerst warmdraaien , daarna kleppendeksel eraf en over het voorste gedeelte waar dus het ketting zit moet een kapje over, anders wordt het 1 groot oliebad.
Wat je ook kan doen is een oud kleppendeksel pakken en daar de bovenkant afslijpen muv. het voorste stuk waar de ketting zich bevind.

Hydraulische stoters: per tuimelaar, voorzichtig de moer los draaien totdat de tuimelaar begint te klapperen, daarna voorzichtig weer vastdraaien totdat het geklapper ophoud. Daarna de moet 3x een kwartslag vastdraaien.
Dit proces dus 8x herhalen, doe het rustig aan want anders slaat je motor af.
2e punt is dat dit eigenlijk om de 70.000Km moet gebeuren, dan moeten ze nagesteld worden.

Vaste stoters:
Zowel in- als uitlaat is 0,3 mm.
marc
C gevonden
Berichten: 36
Lid geworden op: di mei 11, 2010 11:02 pm
Locatie: Helmond

Re: kleppen 2.2 i

Bericht door marc »

Hoi

Bedankt ,hier kan ik wat mee.
Hoe weet ik of het vaste stoters zijn want dat lijkt me een stuk makkelijker stellen.

Gr
coupke 22i 1979
denwarr
C geïnteresseerd
Berichten: 69
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 11:06 am
Locatie: Holland

Re: kleppen 2.2 i

Bericht door denwarr »

Heb even snel geen afbeelding,
maar een vaste stoter = een geheel (1 gedeelte massief)
en hydro stoter = in (2 gedeeltes)

Je ziet het zo als je even kijkt, anders even google (stoters cih/ risse motorsport enzv)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten