Ik had dus gehoopt om komende zaterdag het blok en toebehoren schoon te spuiten op het werk. Maar het zijn open dagen dus dat gaat nog even niet door.
Dit is het idee van hoe ik het ongeveer wil gaan doen.
Blok
Krukas laten balanceren met (lichter) vliegwiel en nieuwe lagers.
Drijfstangen (het liefst ergens kopen anders op maat laten maken, kost alleen wel een fortuin)
Blok opboren en 81 mm zuigers van Krause
Krukaslagerkappen op nieuw laten maken dubbelbouts uitgevoerd (4 bouten per lagerkap dus ook extra gaten boren)
Carterpan op maat ivm bredere lagerkappen van krukas
Dubbele ketting (weet niet of dit echt nodig of haalbaar is)
scherpere nokkenas (weet nog niet hoeveel graden)
Vacuumpomp via distributie deksel op het nokkenas tandwiel
Aansluiting voor turbo maken (waarschijnlijk ergens een gat bij boren met leiding)
Moet ook kijken of ergens een gat kan worden gemaakt voor een klopsensor
Zuigerbodemkoeling (weet niet of het nodig is en ook niet of het haalbaar is, dat ga ik juist "onderzoeken")
Zwaardere oliepomp (indien nodig en als die verkrijgbaar is)
Kop
Grotere kleppen met zwaardere veren (Krause)
Flowen (Ernst zou hier nog een adresje voor weten
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
)
Andere bougies met een grotere electrode afstand voor betere vlam
misschien kijken of ik andere tuimelaars kan ontwerpen en laten maken (heeft niet echt prioriteit, veelste veel werk)
Ontsteking en electronica
Los motormanagement (omex 600 of 700)
4 bobines voor ontsteking icm management
map sensor, klopsensor en lambda sensor (geen kat
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
)
druk en temperatuursensors e.d.
een krukassignaal van of de oude ontsteking of een krans gelast op het vliegwiel
overig
in en uitlaatspruitstuk fabrieken met gasklep(positiesensor)
intercooler op maat (hoop achter de grill te monteren)
injectie (moet nog gaan rekenen voor welke injectoren)
en als het kan Antilag systeem met open pijp naar achter (voor als ik herrie wil maken)
brandstoftank met injectiepomp
Ombouw van V snaar naar multi rib (voor een lichtere nieuwere dynamo)
een turbo heb ik met een beetje geluk al (gt 15-5 Garrett van een vivaro) gratis dus dan is het niet erg als ie stuk gaat XD
en dan heb ik nog een hele reeks met vraagstukken die ik eerst moet uitzoeken om te bepalen wat ik bijv voor turbo nodig heb enz.