motorombouw of meteen 1.9/2.0

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

de kabel boom is nog wel het minste werk.

is drie kabels erbij trekken.

tank is ook niet zon heel groot probleem.

het gasbeugeltje wordt bedoeld bij je kachel huis bij een 1.2 gaat alles met een gasstang bij een 1.6S of groter gaat het met een kabel. dus dat moet je ff ombouwen.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
_gijs_
C liefhebber
Berichten: 105
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 6:09 pm

Bericht door _gijs_ »

aha, die dingen stellen dus weinig voor,

In principe heb ik weinig/geen sleutel ervaring mat auto's,
Maar ik denk dat vrijwle alles aan een kadett me met de juiste info best moet lukken,

ben redelijk handig en veelzijdig, ben nu nog bezig mn eigen huis te verbouwen, werk bij een technische dienst,
Heb in t verleden best wat aan tractoren e.d. gesleuteld,
en sleutel nog regelmatig/veel aan motorfietsen.
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

denk dat als je eenmaal een motor hebt omgelepeld dat je dan wel weer een hoop kennis tot je hebt genomen.

Het ombouwen stelt niet zo heel veel voor omdat het al erg vaak gedaan is er ook precies bekend hoeveel werk het is en wat je van welke auto`s moet pakken.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
stefbos
Berichten: 1
Lid geworden op: di dec 05, 2006 6:48 pm
Contacteer:

Bericht door stefbos »

Ja,alles past van 1200 naar 2.0 aan de carroserie .
Een probleem al de onderdelen worden zeldzamer en zeldzamer.
zoek maar eens een 3.44 achteras met 70 % sper.
Niet te vinden ofwel niet betaalbaar.


Groeten Stef
www.kadettcoupe.tk
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

je kan de achteras ook om laten bouwen maar dan nog valt het niet mee om "dikke" assen te krijgen.

Ik heb die van mij toen om laten bouwen naar een 3.44 overbrenging was een orginele 1.6S achteras.

mss dat ik binnenkort een andere laat maken als ik mn 3.18 overbrenging gevonden heb.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door svansas »

Ws is er in de buurt van Schaik nog wel een 1600 achteras te vinden. Volgens mij is mijn vroegere schatje nog steeds niet terecht.
Kadettofiel
Gerard
C gevonden
Berichten: 4
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 7:42 pm
Locatie: Hengelo (O)

Bericht door Gerard »

Hallo, ik ben Gerard en heb net de gehele ombouw achter de rug van 16S naar 20E.

Vergeet ook niet een korte haakse overbrenging (VDO) van de kilometertellerkabel in de bak. Hiermee hoef je in de linker 16S baksteun dan geen gat te boren om de Km. kabel door te voeren.

Ik heb de standaard km. kabel van de 1600 gebruikt en werkt prima qua lengte in combinatie met de haakse overbrenging.

Wanneer je de 16 S achteras gebruikt (geen automaatas) moet je ook het blauwe tandwieltje in de ingaande aansluiting van de 4 bak overzetten naar de 5 bak (hier zit het rode tandwieltje in wat bij een 20 asoverbrenging hoort.) Dit voorkomt een km. afwijking.

Veel succes met je ombouw.
Berlinetta 1.6s 1995-2006
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

ja dat is inderdaad ook een mogelijkheid met die haakse overbrenging.

Bij die van mij heb ik destijds wel een gaatje erin gemaakt dat de tellerkabel er precies door heen kon.

Heb je ook wat foto's van je ombouw??
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Gerard
C gevonden
Berichten: 4
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 7:42 pm
Locatie: Hengelo (O)

Bericht door Gerard »

Ik zal er een paar proberen te posten.
De kadett is een 16.S Berlinetta Coupe van 1978.
De doorlooptijd voor de restauratie is 13 jaar geweest.
Er is vanalles vernieuwd en ik heb hem eigenlijk omgebouwd naar 2.0E vanwege het slechte lopen van de 1600 die er in zat.
Ik heb een 2.0S blok naar injectie omgebouwd die tevens electronische ontsteking had en natuurlijk hydraulische kleppen.

Ik heb alle originele GTE delen verzameld zoals luchtfiltersteunen, benzinepompafdekplaat, klembeugels en rubbers voor de benzineleidingen en de afdekkap voor de computer.

Tevens heb ik een getrag 5 bak ingebouwd en het schakelmechanisme ingekort (ergens gezien op een Opel forum) zodat de versnellingspook op de oorspronkelijke plaats uit de tunnel komt.

Hier een kleine verzameling van de ruim 300 foto,s.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DJDIZAT8
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P6SEFQCO
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BPHXW4IJ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DTTBXYMT
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8FL8EBPJ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GYRGPUEM

http://www.mijnalbum.nl/Foto=QZAVPTWN
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KRIUXME4
Berlinetta 1.6s 1995-2006
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

Hallo,

De auto ziet er heel netjes uit en de motor ligt er ook heel erg netjes in.

Lijkt inderdaad wel orgineel zoals je het gemaakt hebt.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten