motorombouw of meteen 1.9/2.0
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
tuurlijk wel.
Je moet er alleen inrollen zodat de mensen je van het "wereldje" jou ook leren kennen.
Maar dat is niet zon probleem hoor.
Ook mij kende ze voor 3 jaar geleden ook nog niet.
Nu kent iedereen mij wel wil ik niet zeggen maar ben wel aardig berucht aan het worden krijg ik het idee.
Je moet er alleen inrollen zodat de mensen je van het "wereldje" jou ook leren kennen.
Maar dat is niet zon probleem hoor.
Ook mij kende ze voor 3 jaar geleden ook nog niet.
Nu kent iedereen mij wel wil ik niet zeggen maar ben wel aardig berucht aan het worden krijg ik het idee.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
maar of we daar gelukkig mee zijn, kan je je wel afvragenPietje. schreef:tuurlijk wel.
Je moet er alleen inrollen zodat de mensen je van het "wereldje" jou ook leren kennen.
Maar dat is niet zon probleem hoor.
Ook mij kende ze voor 3 jaar geleden ook nog niet.
Nu kent iedereen mij wel wil ik niet zeggen maar ben wel aardig berucht aan het worden krijg ik het idee.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
-
- C ervaren
- Berichten: 484
- Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
- Locatie: Zelhem
toch zijn ze er wel die 1600 assen hoor ,kwestie van goed zoeken op marktplaats en speurders dat moet te doen zijn alhoewel het allemaal wel minder (zeldzamer ) wordt, omdat er zoveel met ombouwen bezig zijn.
Ik heb ook wel diverse 1.6 slopers gekocht,daar zit alles al aan.
(gasbeugeltje=caroseriedeel b.v, motorsteunen
wat is wijsheid ? een automaten carroserie is het mooist als je van plan bent om met een 5-bak te rijden,want de baksteunen zitten al op de goede plaats, in een gewone 1.2 koets past ook rustig een 5-bak hoor.
daar zit het gat voor de pook weer gelijk goed en moet je een beugel maken voor jou bak ophanging.
als je met een 4-bak wilt gaan rijden is een 1.2 koets eigenlijk te smal
(5-bak is een stuk compacter t.o.v een 4-bak)
maar ik heb er al diverse standaard 1.2`s omgebouwd naar een grote motor ,waarbij ik altijd de voor/achteras uitwissel voor een van een 1.6.
ben je gelijk klaar (remmerij,fusee`s)
radiatorbeugel van een 1.2 kort ik altijd in (dus ff lassen) dan las ik het gasbeugeltje over,met de aswissel ben je dan eigenlijk al klaar voor de inbouw van een dikke motor.
ff de tussen as van een manta gte/gsi laten inkorten (als je een 5-bak gebruikt tenminste)en uitbalanceren ! en je rijd alweer !
ik zou ook de radiator van een manta gebruiken die is veel breder (koelcapacieteit) dan die van een 1.6 en past er zo in.
Succes, we horen wel wat je gaat doen !
groeten,
Guus.
Ik heb ook wel diverse 1.6 slopers gekocht,daar zit alles al aan.
(gasbeugeltje=caroseriedeel b.v, motorsteunen
wat is wijsheid ? een automaten carroserie is het mooist als je van plan bent om met een 5-bak te rijden,want de baksteunen zitten al op de goede plaats, in een gewone 1.2 koets past ook rustig een 5-bak hoor.
daar zit het gat voor de pook weer gelijk goed en moet je een beugel maken voor jou bak ophanging.
als je met een 4-bak wilt gaan rijden is een 1.2 koets eigenlijk te smal
(5-bak is een stuk compacter t.o.v een 4-bak)
maar ik heb er al diverse standaard 1.2`s omgebouwd naar een grote motor ,waarbij ik altijd de voor/achteras uitwissel voor een van een 1.6.
ben je gelijk klaar (remmerij,fusee`s)
radiatorbeugel van een 1.2 kort ik altijd in (dus ff lassen) dan las ik het gasbeugeltje over,met de aswissel ben je dan eigenlijk al klaar voor de inbouw van een dikke motor.
ff de tussen as van een manta gte/gsi laten inkorten (als je een 5-bak gebruikt tenminste)en uitbalanceren ! en je rijd alweer !
ik zou ook de radiator van een manta gebruiken die is veel breder (koelcapacieteit) dan die van een 1.6 en past er zo in.
Succes, we horen wel wat je gaat doen !
groeten,
Guus.
DWARS DE HOEK OM
Wat bedoel je precies met het gasbeugeltje?
en je vergeet natuurlijk de aanpassingen aan de tank nog,
Versnellingsbak steun maken, of radiator beugeltje aanpasen lijkt me niet zo'n probleem. moet te doen zijn.
Motorsteunen haal je ook van een donor auto? of zijn deze ook zo los te vinden?
of evt. ok zelf te fabriceren?
en hoe zit t met de kabelboom? moet deze kompleet vervangen worden mbt de injectie? of t meer een kwestie van wat extra kabels trekken?
en je vergeet natuurlijk de aanpassingen aan de tank nog,
Versnellingsbak steun maken, of radiator beugeltje aanpasen lijkt me niet zo'n probleem. moet te doen zijn.
Motorsteunen haal je ook van een donor auto? of zijn deze ook zo los te vinden?
of evt. ok zelf te fabriceren?
en hoe zit t met de kabelboom? moet deze kompleet vervangen worden mbt de injectie? of t meer een kwestie van wat extra kabels trekken?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten