koppelingskabel

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Ray2712
C gevonden
Berichten: 37
Lid geworden op: di dec 02, 2008 6:31 pm
Locatie: Waalwijk

koppelingskabel

Bericht door Ray2712 »

Ik heb nu een 1.2S in mijn kadett en wilde overstappen op een 2.0 16v i.c.m. een Getrag 240. Weet iemand of ik nu mijn eigen 1200 koppelingskabel nog kan gebruiken? Of moet ik een andere hebben?
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

Een Manta 18S bak bedoel je denk ik?

Je moet even kijken aan welke kant de koppelingshevel zit, daar schijnt verschil in te kunnen zitten namelijk. Maar als de hevel gewoon links zit kun je de 1200 kabel gebruiken, hebben wij ook gedaan. :D
Saab powerrr
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door schrump »

de gaffel kan je zowel links als rechts monteren.

i.p.v een koppelingskabel kan je bij een aanhangwagen zaak een handremkabel kopen( er zijn wel verschillende soorten, dus de goede uitzoeken)
alleen moet je wel zelf iets verzinnen om een ronde moer te krijgen op je gaffel.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Ray2712
C gevonden
Berichten: 37
Lid geworden op: di dec 02, 2008 6:31 pm
Locatie: Waalwijk

Bericht door Ray2712 »

ja die manta 1.8s bak is een getrag 240, maar ik heb hem idd van een manta 1.8s. Het klopt idd ook dat die gaffel zowel links als rechts past.
Dus bedankt voor jullie info! dan houd ik mooi mn eigen kabel en plaats ik die gaffel wel een keer aan de linkerkant. Gaat goedkomen 8)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten