caburateur

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

caburateur

Bericht door svansas »

Hallo Kadettofielen!!!

Ik hoorde iemand zeggen dat ik op mijn 1600S ook een snellere caburateur kan zetten, een soort dubelle caburateur weet ik niet meer precies. Weet iemand daar misschien iets van en of het ook echt merkbaar vermogen oplevert??

groeten Kadettofiel Sander
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

het zou een mogelijk zijn er webers op te zetten maar dan is het mss nog wel makkelijker en zuiniger er een 2.0 Ltr in te hangen.

Voor de rest heb ik op de 1.6S nog nooit gehoord van een dubbele carburateur.

wel voor op de 1.2 daar waren wel ombouw setjes voor te krijgen dat je dubbele carburateurs kreeg leverde inderdaad wat meer vermogen.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door svansas »

Ja ik heb zo'n buurman die zegt er veel van te weten. Die zal het dan over die webers gehad hebben denk ik. maar goed laat ik het maar lekker zo denk ik. Zou graag een 2ltr er in lepelen maar dat is voor mij helaas niet haalbaar vrees ik. Heb zelf geen garage en niet echt iemand om hem er mee in te hangen.
Maar bedankt voor de info.

Groeten Sander
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door schrump »

gewoon een keer iemand helpen die een grotere motor in zijn kadett lepelt.
krijg je gratis les.
enne geen garage moet geen probleem zijn. hies is ook al menig motor op straat verwisseld.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Fruija
C liefhebber
Berichten: 186
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 7:03 pm

Bericht door Fruija »

Bij ons gebeurd dat ook gewoon op straat.
Bijna alles gebeurd hier op straat, want de garage is al vol :)
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

ik wil je er anders best wel bij helpen om die 2.0Ltr erin te hangen.

Maar ik zit wel in Nrd Limburg en dat is mss wel ff een stuk rijden en het is niet in 1 avondje gebeurd.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door svansas »

Ja dat is idd wel een aardig eindje weg. Ook een hele onderneming dan, moet er eeen kadett die kant en de motor. Ik denk dat ik er eerst maar eens even in ga rijden met de 1600. Kan ik altijd later nog eens een keer een 2ltr of meer inbouwen. Wie weet heb ik tegen die tijd dan ook wel een eigen garage 8)

Maar iig hartelijk dank voor het aanbod
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

je kan anders altijd wel wat vragen en opzicht valt de ombouw van 1.6S naar 2.0E wel mee.

het is maar net hoe nauwkeurig dat het komt.

IK ben zelf een enorme zeikerd dus ik doe het eigenlijk precies zoals het in de fabriek ook werd gedaan.

leidingen verleggen en met koper maken andere vooras eronder van een 1000-serie (met zo`n plaat eronder) en nog wat meer aanpassingen.

maar dit is niet echt noodzakelijk.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Pablo
C verslaafd
Berichten: 560
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 10:02 am
Locatie: Son

Bericht door Pablo »

Voor een 12n is het zeker wel heel veel werk?
Fwd is for girlzzzz
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

ja.

dan moet eigenlijk het hele onderstel eronderuit.

zowel voor als achteras.

Radiateur steunen moet aangepast worden.

en mss zelfs de tunnel ook nog maar dat is in het ene geval wel en in het andere weer niet.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door svansas »

Pfuu ik ga me bijna een echte knurft voelen dat ik niet de 2 ltr inbouw. Bij mij zijn idd al die dingen al geregeld. Maar goed, je moet maar net de mogelijkheden hebben. Bezineverbruik met die 1600S is wel echt verschrikkelijk trouwens, net of ik een dikke V8 heb ofzo, kost me bijna 20 euro voor een ritje van 50 km. Ik voel me beurs slinken. Zou van mijn zwager een koppakking krijgen maar die is net pa geworden (en ik oom, dus we hebben weer een lid in de familie die we opelgek kunnen maken, en mijn zwager heeft vandaag gezegd dat hij zijn opel A Manta aan zijn pasgeboren zoon geeft, geheel uit nieuwe onderdelen opgebouwd, dus dat zit wel snor) dus ga ik hem nu ook ff niet aan zijn kop zeuren voor een koppakkingkje en onderdelen voor een beurtje. Duurt dus minimaal nog een week oftewel weer 50 dure pleuro's Vpower. Alsjeblieft Shell. Hmmm misschien moet ik SHell ff vragen of ze me niet een beetje tegemoet kunnen komen in de kosten van de reparatie....
En bedenk me net dat m'n pa tegen die tijd druk is met zijn eigen auto dus word minimaal 2 weken a 100 pleuro, voor dat geld heb ik al bijna een 2ltr motor...
Wil er iemand nog een City 1600S kopen!!!!! hahahaaa
Maar goed, eigenlijk moet je zo'n C kadettje ook voor erbij hebben.. maar ja moet je maar niet in de zorg gaan werken.
Voorzitter je hebt het goed voor elkaar merk ik zo tijdens de regenbuitjes... bladeren beslagen ramen... dure benzine... en uhhh regen en roest. Ik ga morgen nog maar eens een busje tectyl kopen denk ik.
Anyway, LPG moet mijn redder worden en wel zo snel mogelijk!!!!!
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

ik zal maar niet zeggen wat ik als dagelijkse auto rijd.

Mijn Kadett komt echt alleen maar buiten als het drie weken 20-25 graden is anders wordt ie mss wel te nat.

en ook niet warmer want dan is het te stoffig hahaha.

IK rijd bijna nooit in mijn kadett tje wel een keer naar een meeting of zo maar ook dat steeds minder.

Ik vind het leuk dat ik mijn c kadett heb maar vind het leukste om gewoon een stoel te pakken en ervoor te gaan zitten en te gaan kijken hoe die op de binnenplaats staat te glimmen.

Maar begrijp me niet verkeerd ook in was ooit 18 (4 jaar geleden) en toen gebruikte ik mijn 1.6S (want dat was het) ook gewoon dagelijks.

ook die van mij heeft winters en regen meegemaakt.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door svansas »

Je doet net alsof je een ouwelul bent!!! Wie weet zijn wij wel 2 van de jongsten. Ik ben 26 waaaat al bijna 27. Maar gebruik mijn Kadettje voor dagelijks gebruik. Maar jij hebt wellicht wel doorgeleerd, ik maar een MBO'tje in de zorg, dus dan zit een fatsoenlijke 2e auto er niet in. Ik bedoel... kan ik wel een A vectra kopen.... maar ik wil ook nog door Zwolle City kunnen lopen heheheeee.
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door schrump »

Ik lees net dat er V pouwer wordt getankt.
Ik ben een keer gewaarschuwd om dat niet te tanken met een old timer.
naar wat ik gehoord heb schijnen er vuiloplossende middlenen in te zitten die rubbers(mechanische brandstofpomp) en pakkingen aantast.

enne als je onder de 30 ben, ben je voor mij een groentje.......

ik heb ook wel eens 20 euri vertookt op 50 kilomter, maar dat was met een 2.2 moter, caravan er achter en een snelheid van 120-130 km/uur

om die reden heb ik maar gouw LPG in de city laten bouwen.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door svansas »

Hahahaa 120 - 130 met je c kadett??? met caravan?? geweldig, had die gezichten van die mensen die je voorbij stoof wel een willen zien. Dat.... dat... was toch een oldtimer???? met een caravan???? en die reed ons voorbij???? hahahahahaaaa
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten