Start probleempjes/vraagjes

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Start probleempjes/vraagjes

Bericht door Danoontje »

Het is geen groot probleem, maar eerder een narigheid. Maar misschien dat iemand toevallig een oplossing weet. De 1200 van mijn vriendin heeft de volgende starteigenschappen:

- koude motor (buitentemp maakt niet uit): starten zonder choke, direct als die aanslaat choke helemaal uit. Even flink gassen en dan met de choke rijden totdat hij een beetje warm is. Dan kan de choke uit en loopt hij als een zonnetje
- warme motor (buitentemp maakt niet uit): starten met choke: hij verzuipt zich en wilt dan slecht starten. Starten zonder choke wilt die niet.

Als hij loopt met de choke open dan walmt hij ook blauw (logisch op zich: hij krijgt veel benzine).

Maar dat slechte starten met warme motor had ik toch graag anders gezien. Ik heb al wat zitten spelen met de stationair stelschroef en dan bijwerken met de CO schroef, maar dat mocht niet helemaal baten.

Nu geloof ik dat dit wel degelijk verschil kan maken, maar dan had ik graag geweten of hem nu net verder open en verder dicht moet draaien. Een uitgangspunt zou dus fijn zijn.

iemand ervaring met dit euvel en maybe een tip om het op te lossen.


De kleppen tikkeren niet en contactpuntje staat netjes. Ontsteking is ietsje vroeger dan 0
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

niemand?! :shock: :shock:
roberto
C ervaren
Berichten: 303
Lid geworden op: zo apr 08, 2007 2:49 pm
Locatie: ede

Bericht door roberto »

misschien slechte condensator
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

Dat is natuurlijk wel heel logisch. Dat ik daar gewoon zelf niet aan denk :oops: :oops: Stom stom stom. Bij de brommers haalde ik die zelfs uit de ontsteking omdat de ontsteking ook warm werd en dat kwam de condensator niet ten goede. En dan vergeet ik dat nu zomaar even :shock: :shock: :shock:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten