Omega bakken in Kadett
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Omega bakken in Kadett
Hallo,
Ik vroeg mijn eigen af of de omega bakken zo achter een
1.6/1.9/2.0/2.2/2.4 passen. En hoe zit het dan met je aandrijfas?
en is een Omega bak langer?
En hoe zit het met de kwaliteit van de bakken? Zijn ze beter?
Heeft iemand hier meer info over?
Mvg gerry
Ik vroeg mijn eigen af of de omega bakken zo achter een
1.6/1.9/2.0/2.2/2.4 passen. En hoe zit het dan met je aandrijfas?
en is een Omega bak langer?
En hoe zit het met de kwaliteit van de bakken? Zijn ze beter?
Heeft iemand hier meer info over?
Mvg gerry
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
zijn dat die r25 dinge?
Laatst gewijzigd door Joepp op za mei 16, 2009 7:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
De omega's met (D)OHC motoren hebben bakken die niet op een oude CIH passen. Wel heb je nog de 2.4, daar past de bak wel van natuurlijk.
wat ik er van gehoord heb zijn de verhoudingen niet echt fijn, veel te korte eerste versnellingen.
Ook zijn ze wat lomper als en 240 waardoor inbouwen misschien iets lastiger gaat. Verder gebruiken ze een rubberen schijf als koppelstuk voor de cardanas, bij een kadett kan dat eigenlijk niet omdat de cardanas in lengte varieert met inveren. Bij een 240 vangt het schuifstuk dat op maar bij een R25 zit dat schuifstuk er dus niet...
Iemand zei trouwens laatste ergens dat de R25 e.d. net zo sterk zouden zijn als een Getrag 265, dat is dus echt niet waar....
Getrag 240 gebruiken is veel makkelijker. Schakelen overigens allebei goed.
wat ik er van gehoord heb zijn de verhoudingen niet echt fijn, veel te korte eerste versnellingen.
Ook zijn ze wat lomper als en 240 waardoor inbouwen misschien iets lastiger gaat. Verder gebruiken ze een rubberen schijf als koppelstuk voor de cardanas, bij een kadett kan dat eigenlijk niet omdat de cardanas in lengte varieert met inveren. Bij een 240 vangt het schuifstuk dat op maar bij een R25 zit dat schuifstuk er dus niet...
Iemand zei trouwens laatste ergens dat de R25 e.d. net zo sterk zouden zijn als een Getrag 265, dat is dus echt niet waar....
Getrag 240 gebruiken is veel makkelijker. Schakelen overigens allebei goed.
Saab powerrr
-
- C ervaren
- Berichten: 409
- Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
- Locatie: Landgraaf / Limburg
volgens mij zijn die R25/R28/R30's inderdaad sterker hoor, anders worden ze niet zomaar achter een 3.0 V6 gehangen lijkt me.
andere afwijking is nog dat de koppeling van een R28 en R30 hydraulisch is, dit zul je dus ook nog om moeten bouwen.
als je dit ervoor over hebt heb je een vrij goede bak, daarbij kosten ze bijna niks
andere afwijking is nog dat de koppeling van een R28 en R30 hydraulisch is, dit zul je dus ook nog om moeten bouwen.
als je dit ervoor over hebt heb je een vrij goede bak, daarbij kosten ze bijna niks
ex '78 C2 coupé
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
sterker als wat..
Getrag 240 kan ook achter een 3.0 namelijk.
Als je een R25 achter een gechipte LET hangt gaat hij kapot, dat zal bij een 265 niet gebeuren. 265 kan meer als 500 pk hebben voor ze kapot gaan, dat gaat bij een R25 al heel wat eerder gebeuren.
Maar voor in een kadett achter een 16v of een 2.4 oid zijn ze sterk zat. Alleen dus wel het een en ander aan ombouwwerk.
Getrag 240 kan ook achter een 3.0 namelijk.
Als je een R25 achter een gechipte LET hangt gaat hij kapot, dat zal bij een 265 niet gebeuren. 265 kan meer als 500 pk hebben voor ze kapot gaan, dat gaat bij een R25 al heel wat eerder gebeuren.
Maar voor in een kadett achter een 16v of een 2.4 oid zijn ze sterk zat. Alleen dus wel het een en ander aan ombouwwerk.
Saab powerrr
Maar als ze achter 2.4 passen passen ze ook achter de kleinere CIH blokken.
Maar er zit wel wat in inderdaad met het inveren. Daarom hebben ze het schuifstuk met de veer.
Dan moet ik toch nog wat meer zoeken naar goede 240 bak denk ik.
Achja het is allemaal wat met die kadettjes.
Maar er zit wel wat in inderdaad met het inveren. Daarom hebben ze het schuifstuk met de veer.
Dan moet ik toch nog wat meer zoeken naar goede 240 bak denk ik.
Achja het is allemaal wat met die kadettjes.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten