5-bak monteren op 1.2
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
5-bak monteren op 1.2
Ik zou mijn 4-bak op mijn 1.2S graag vervangen door een 5-bak.
Nou is het dus de bedoeling dat de overbrengingen ongeveer gelijk blijven, maar er dus een extra versnelling bij komt zodat de toeren op de wat hogere snelheden wat lager kunnen worden zeg maar.
Welk soort bak kan ik dan het beste gebruiken of van welke auto?
Is het een kwestie van ouwe bak eraf, nieuwe erop, zonder verdere aanpassingen, of komt er meer ombouw bij kijken?
Zouden jullie mij het nodige over deze swap willen vertellen, ook als ik misschien wat moet weten wat ik niet gevraagd heb?
Alle info is welkom! Alvast bedankt!
Nou is het dus de bedoeling dat de overbrengingen ongeveer gelijk blijven, maar er dus een extra versnelling bij komt zodat de toeren op de wat hogere snelheden wat lager kunnen worden zeg maar.
Welk soort bak kan ik dan het beste gebruiken of van welke auto?
Is het een kwestie van ouwe bak eraf, nieuwe erop, zonder verdere aanpassingen, of komt er meer ombouw bij kijken?
Zouden jullie mij het nodige over deze swap willen vertellen, ook als ik misschien wat moet weten wat ik niet gevraagd heb?
Alle info is welkom! Alvast bedankt!
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Re: 5-bak monteren
Vijfbak op een 1200 verhaal:Ray2712 schreef:Ik zou mijn 4-bak op mijn 1.2S graag vervangen door een 5-bak.
Nou is het dus de bedoeling dat de overbrengingen ongeveer gelijk blijven, maar er dus een extra versnelling bij komt zodat de toeren op de wat hogere snelheden wat lager kunnen worden zeg maar.
Welk soort bak kan ik dan het beste gebruiken of van welke auto?
Is het een kwestie van ouwe bak eraf, nieuwe erop, zonder verdere aanpassingen, of komt er meer ombouw bij kijken?
Zouden jullie mij het nodige over deze swap willen vertellen, ook als ik misschien wat moet weten wat ik niet gevraagd heb?
Alle info is welkom! Alvast bedankt!
1- vergeet het maar, niets past zo maar
2- Als je veel kan, of veel wilt uitgeven; er zijn mensen in duitsland die een getrag 5 bak aanpassen voor de 1200.
Dan maken ze een adapter en verlassen het koppelingshuis.
Lijkt mij nogal een klus, zal niet goedkoop zijn.
Andere oplossingen: zoek een 3.89 achteras, dat scheelt je 5% in toerental.
-
- C gestoord
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
- Locatie: Echteld West
- Contacteer:
Re: 5-bak monteren op 1.2
Ray2712 schreef:Ik zou mijn 4-bak op mijn 1.2S graag vervangen door een 5-bak.
Nou is het dus de bedoeling dat de overbrengingen ongeveer gelijk blijven, maar er dus een extra versnelling bij komt zodat de toeren op de wat hogere snelheden wat lager kunnen worden zeg maar.
Welk soort bak kan ik dan het beste gebruiken of van welke auto?
Is het een kwestie van ouwe bak eraf, nieuwe erop, zonder verdere aanpassingen, of komt er meer ombouw bij kijken?
Zouden jullie mij het nodige over deze swap willen vertellen, ook als ik misschien wat moet weten wat ik niet gevraagd heb?
Alle info is welkom! Alvast bedankt!
zoals erik zeg vergeet het maar
wrm een 5 bak 4 heb ook zijn charmjes!
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Comfortabel zat hoor....Ray2712 schreef:Okee, dat is duidelijk. Bedankt voor de info jongens!
Waarom ik de 5-bak wilde: ja, ik had graag nog een versnelling erbij voor snelwegritjes. Ik vind de toeren gewoon te hoog om naar mijn zin comfortabel te rijden.
Bij 170 maakt ie wel wat toeren maar och....dat moet kunnen.
ik heb wel vier deukjes in de motorkap zo ongeveer boven de cilinders....
Maar als je optrekt in 5
vertrokken
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
oh heb die ff over het hoofd geziengiuliettaevo schreef:5 tot de derde macht ... dat is 5x5x5 is 125 seconden naar de 170.
maar alsnog is 125 seconden best kort om de 170 te halen met een standaart 1.2n
de ouwe b kadett van me broer liep de teller helemaal uit met een 1.2s
tot aan het naaldje wat de wijzer tegenhoud, maar dat duurde wel langer dan 125 seconden voor ie daar zat
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
Re: 5-bak monteren
Dat scheelt dan 150 rpm bij als ik 3000 rpm als voorbeeld neem. dat vind ik de de moeite niet eigenlijk. Desalnietemin bedankt voor je tip!corsa-erik schreef: Andere oplossingen: zoek een 3.89 achteras, dat scheelt je 5% in toerental.
Comfortabel zat hoor....coinoperator schreef:Ray2712 schreef:Okee, dat is duidelijk. Bedankt voor de info jongens!
Waarom ik de 5-bak wilde: ja, ik had graag nog een versnelling erbij voor snelwegritjes. Ik vind de toeren gewoon te hoog om naar mijn zin comfortabel te rijden.
Bij 170 maakt ie wel wat toeren maar och....dat moet kunnen.
ik heb wel vier deukjes in de motorkap zo ongeveer boven de cilinders....
Maar als je optrekt in 5
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Re: 5-bak monteren
Een 1200 C-Kadett met de normale 4.11 achteras en standaard banden doet 105 Km/h bij 4000 toeren per minuut.Ray2712 schreef: Die van mij kan met veel moeite net de 145 km/h aantikken, volgens navigatie is dat rond de 130. Maar als ik volgens de teller 120 rijdt zit ie al wel op de 4000 toeren (die toerenteller wijkt niet af)
*standaard band = 155/80 of 175/70 R13
* edit; ik heb het alleen over de handbak
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
-
- C ervaren
- Berichten: 409
- Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
- Locatie: Landgraaf / Limburg
Re: 5-bak monteren
Comfortabel zat hoor....Ray2712 schreef:Dat scheelt dan 150 rpm bij als ik 3000 rpm als voorbeeld neem. dat vind ik de de moeite niet eigenlijk. Desalnietemin bedankt voor je tip!corsa-erik schreef: Andere oplossingen: zoek een 3.89 achteras, dat scheelt je 5% in toerental.
coinoperator schreef:Ray2712 schreef:Okee, dat is duidelijk. Bedankt voor de info jongens!
Waarom ik de 5-bak wilde: ja, ik had graag nog een versnelling erbij voor snelwegritjes. Ik vind de toeren gewoon te hoog om naar mijn zin comfortabel te rijden.
Bij 170 maakt ie wel wat toeren maar och....dat moet kunnen.
ik heb wel vier deukjes in de motorkap zo ongeveer boven de cilinders....
Maar als je optrekt in 5
ex '78 C2 coupé
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
-
- C gestoord
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
- Locatie: Echteld West
- Contacteer:
Re: 5-bak monteren
146 per uur is ook z'n absolute topsnelheid, al die broodjes aap verhalen van 180 per uur moet je maar niks van gelJigsaw schreef:
Die van mij kan met veel moeite net de 145 km/h aantikken, volgens navigatie is dat rond de 130. Maar als ik volgens de teller 120 rijdt zit ie al wel op de 4000 toeren (die toerenteller wijkt niet af)
oven. op de teller kan die best 180 lopen ja, maar dan heb je ook een behoorlijke afwijking, wat overigens niet abnormaal is na zoveel jaar. natuurlijk kun je er wel wat kilometertjes bijsmokkelen met grotere banden en andere overbrenging. maar een standaard c kadett die 180 loopt heb ik nog nooit gezien [/quote]
ja hier 152 op GPS! ja met een 12s 4 bak
en mijn teller klop nog wel aardig zit 5 km afwijking bij 145 km
btw 152 met een c kadett is wel met een aanloop van 3 km zon in de rug kroeg in zicht!
is 1 x leuk om aan te tikken maar niet meer doen! (draait te veel toeren) en alles trilt en schud gewoon!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten