c20ne motor 2.0 8v ik weet het niet meer !opgelost bedankt
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C gevonden
- Berichten: 13
- Lid geworden op: di dec 30, 2008 8:16 pm
- Locatie: leeuwarden
c20ne motor 2.0 8v ik weet het niet meer !opgelost bedankt
hoi hier ff een berichtje van mij ik heb twee kadetjes en een opel calibra c20ne
ik ben nu al geruime tijd bezig met de cali maar blijf problemen houden
als ik de motor start gaat deze lopen en gaat mijn motormanagement lampje uit zoals dit hoort
nu komt het de motor loopt enkele seconden normaal en begint dan over te slaan af en toe met als gevolg dat deze afslaat
van contact op contact starten loopt weer enkele seconden normaal en dan herhaalt de hele kutzooi zich opnieuw
ik heb de cali uit laten lezen bij de dealer konden ze niks vinden
ik heb de cali zelf uit gelezen kan ik ook niks vinden de auto geeft een knippercode aan met het motormanagement lampje en herhaalt deze code drie keer
het uitlezen met de paperclip metode gaat als volgt m.m.lampje knippert code 12 drie keer dit is initiation of diagnosis
dan knippert m.m.lampje code 31 drie keer dit is engine rpm signal (crankshaftsensor) no signal volgens mij is dit normaal omdat als ik uitlees de motor niet loopt en de krukas dus niet draait en geen signaal afgeeft
vervolgens weer m.m.lampje drie keer code 12 dit geeft aan dat het uitlezen voltooid is
goed ik dacht koop een andere motor met draadboom computer en alle electronica erbij van een c20ne uit een kadett cabrio
in het ergste geval alles ombouwen en weer draaien toch?
ik heb alle elektronische componenten omgebouwd injectie gedeelte omgebouwd, aangesloten ,brandstofpomp ,luchtmassameter,computer (ecu),brandstofpomprelais,krukassensor allemaal gewisseld maar het probleem blijft
ik weet het niet meer maar ik vermoed dat het in mijn brandstofrelais zit
als ik de auto op contact zet klikt mijn brandstof relais 1 keer draait de pomp nog niet start ik de auto ,draait brandstof pomp loopt de motor ff normaal m.m. lampje knippert in dashboard en vervolgens klikt mijn brandstofrelais een paar maal met als gevolg uitvallen van de motor
heb al een paar brandstof relais gewisseld waarvan ik zeker wist dat deze goed zijn,maar probleem blijft .
mijn vraag is wat kan het nu zijn ???????????????
reacties, graag !!!
ik ben nu al geruime tijd bezig met de cali maar blijf problemen houden
als ik de motor start gaat deze lopen en gaat mijn motormanagement lampje uit zoals dit hoort
nu komt het de motor loopt enkele seconden normaal en begint dan over te slaan af en toe met als gevolg dat deze afslaat
van contact op contact starten loopt weer enkele seconden normaal en dan herhaalt de hele kutzooi zich opnieuw
ik heb de cali uit laten lezen bij de dealer konden ze niks vinden
ik heb de cali zelf uit gelezen kan ik ook niks vinden de auto geeft een knippercode aan met het motormanagement lampje en herhaalt deze code drie keer
het uitlezen met de paperclip metode gaat als volgt m.m.lampje knippert code 12 drie keer dit is initiation of diagnosis
dan knippert m.m.lampje code 31 drie keer dit is engine rpm signal (crankshaftsensor) no signal volgens mij is dit normaal omdat als ik uitlees de motor niet loopt en de krukas dus niet draait en geen signaal afgeeft
vervolgens weer m.m.lampje drie keer code 12 dit geeft aan dat het uitlezen voltooid is
goed ik dacht koop een andere motor met draadboom computer en alle electronica erbij van een c20ne uit een kadett cabrio
in het ergste geval alles ombouwen en weer draaien toch?
ik heb alle elektronische componenten omgebouwd injectie gedeelte omgebouwd, aangesloten ,brandstofpomp ,luchtmassameter,computer (ecu),brandstofpomprelais,krukassensor allemaal gewisseld maar het probleem blijft
ik weet het niet meer maar ik vermoed dat het in mijn brandstofrelais zit
als ik de auto op contact zet klikt mijn brandstof relais 1 keer draait de pomp nog niet start ik de auto ,draait brandstof pomp loopt de motor ff normaal m.m. lampje knippert in dashboard en vervolgens klikt mijn brandstofrelais een paar maal met als gevolg uitvallen van de motor
heb al een paar brandstof relais gewisseld waarvan ik zeker wist dat deze goed zijn,maar probleem blijft .
mijn vraag is wat kan het nu zijn ???????????????
reacties, graag !!!
Laatst gewijzigd door kadettccoupe op zo mar 22, 2009 6:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
goed dwars de bocht in en uit daar doen we het voor !!!
het mut mal anders ken het op stal!!!
het mut mal anders ken het op stal!!!
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
sluit de pomp eens via een directe draad aan op de accu of op een schakelaar en kijk eens wat er dan gebeurt. als de auto dan gewoon normaal blijft lopen zit het ergens in de aansturing van de brandstofpomp.
Geschakelde + van het contact naar het hoofdrelais en de computer zou ook slecht kunnen zijn, bijvoorbeeld door een slecht contactslot. wissel het contactslot gedeelte van de kabelboom anders ook eens als je dat hebt of bekijk in ieder geval de aansluitingen e.d er eens goed van.
Geschakelde + van het contact naar het hoofdrelais en de computer zou ook slecht kunnen zijn, bijvoorbeeld door een slecht contactslot. wissel het contactslot gedeelte van de kabelboom anders ook eens als je dat hebt of bekijk in ieder geval de aansluitingen e.d er eens goed van.
Saab powerrr
-
- C gevonden
- Berichten: 13
- Lid geworden op: di dec 30, 2008 8:16 pm
- Locatie: leeuwarden
bedankt voor alle tips tot nu toe maar het ligt niet aan de brandstof pomp
en ook niet aan de massa ik heb het allemaal al geprobeerd
ik heb ook mijn pulsdraad naar mijn dynamo al los gehad zodat het laad circuit onderbroken was dit was het ook niet (dacht mischien zit hier sluiting in)
en ook niet aan de massa ik heb het allemaal al geprobeerd
ik heb ook mijn pulsdraad naar mijn dynamo al los gehad zodat het laad circuit onderbroken was dit was het ook niet (dacht mischien zit hier sluiting in)
goed dwars de bocht in en uit daar doen we het voor !!!
het mut mal anders ken het op stal!!!
het mut mal anders ken het op stal!!!
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Re: c20ne motor 2.0 8v ik weet het echt niet meer ????????h
Ik denk dat het niet in het brandstof relais zit.kadettccoupe schreef: ik heb alle elektronische componenten omgebouwd injectie gedeelte omgebouwd, aangesloten ,brandstofpomp ,luchtmassameter,computer (ecu),brandstofpomprelais,krukassensor allemaal gewisseld maar het probleem blijft
ik weet het niet meer maar ik vermoed dat het in mijn brandstofrelais zit
als ik de auto op contact zet klikt mijn brandstof relais 1 keer draait de pomp nog niet start ik de auto ,draait brandstof pomp loopt de motor ff normaal m.m. lampje knippert in dashboard en vervolgens klikt mijn brandstofrelais een paar maal met als gevolg uitvallen van de motor
Het is : starten en lopen, tot op dat moment is alles goed.
Dan is er een storing, want het mm lampje brandt/knippert.
Die storing geeft de ECU de indruk dat de motor niet meer loopt, en die stopt vervolgens (zoals het hoort), de brandstofpomp.
In 1e instantie zeg ik dan krukas sensor, maar die heb je al vervangen.
Dan hou je nog de onsteking over.
Want ik kan zo snel geen andere sensor bedenken die de motor uitschakeld.
Heb je de bobine, de onstekings module en de verdeler al gecontroleerd?
-
- C gevonden
- Berichten: 13
- Lid geworden op: di dec 30, 2008 8:16 pm
- Locatie: leeuwarden
bedankt voor alle reacties maar het probleem is opgelost
het was iets doms wat je heel snel over het hoofd ziet
het was de bobine
andere erop gezet en het blaast weer als een wilde
zoals het hoort
nogmaals bedankt voor alle reacties
het was iets doms wat je heel snel over het hoofd ziet
het was de bobine
andere erop gezet en het blaast weer als een wilde
zoals het hoort
nogmaals bedankt voor alle reacties
goed dwars de bocht in en uit daar doen we het voor !!!
het mut mal anders ken het op stal!!!
het mut mal anders ken het op stal!!!
ook ik wil iedereen hier even heel erg bedanken voor het mee denken over het probleem van onze calibra.
Zeker aangezien ik ditzelfde probleem ook op het calibra forum had gepost. En daar is niet een reactie op gekomen. Wat ik toch wel een beetje triest vind, aangezien dat echt een forum is voor calibra's en dit eigenlijks niet.
DUS MENSEN JULLIE ZIJN ALLEMAAL TOPPERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes Linda (en Emiel)
Zeker aangezien ik ditzelfde probleem ook op het calibra forum had gepost. En daar is niet een reactie op gekomen. Wat ik toch wel een beetje triest vind, aangezien dat echt een forum is voor calibra's en dit eigenlijks niet.
DUS MENSEN JULLIE ZIJN ALLEMAAL TOPPERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes Linda (en Emiel)
C1 coupé
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten