c20ne motor 2.0 8v ik weet het niet meer !opgelost bedankt

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
kadettccoupe
C gevonden
Berichten: 13
Lid geworden op: di dec 30, 2008 8:16 pm
Locatie: leeuwarden

c20ne motor 2.0 8v ik weet het niet meer !opgelost bedankt

Bericht door kadettccoupe »

hoi hier ff een berichtje van mij ik heb twee kadetjes en een opel calibra c20ne
ik ben nu al geruime tijd bezig met de cali maar blijf problemen houden
als ik de motor start gaat deze lopen en gaat mijn motormanagement lampje uit zoals dit hoort
nu komt het de motor loopt enkele seconden normaal en begint dan over te slaan af en toe met als gevolg dat deze afslaat
van contact op contact starten loopt weer enkele seconden normaal en dan herhaalt de hele kutzooi zich opnieuw

ik heb de cali uit laten lezen bij de dealer konden ze niks vinden
ik heb de cali zelf uit gelezen kan ik ook niks vinden de auto geeft een knippercode aan met het motormanagement lampje en herhaalt deze code drie keer

het uitlezen met de paperclip metode gaat als volgt m.m.lampje knippert code 12 drie keer dit is initiation of diagnosis
dan knippert m.m.lampje code 31 drie keer dit is engine rpm signal (crankshaftsensor) no signal volgens mij is dit normaal omdat als ik uitlees de motor niet loopt en de krukas dus niet draait en geen signaal afgeeft
vervolgens weer m.m.lampje drie keer code 12 dit geeft aan dat het uitlezen voltooid is

goed ik dacht koop een andere motor met draadboom computer en alle electronica erbij van een c20ne uit een kadett cabrio

in het ergste geval alles ombouwen en weer draaien toch?

ik heb alle elektronische componenten omgebouwd injectie gedeelte omgebouwd, aangesloten ,brandstofpomp ,luchtmassameter,computer (ecu),brandstofpomprelais,krukassensor allemaal gewisseld maar het probleem blijft

ik weet het niet meer maar ik vermoed dat het in mijn brandstofrelais zit
als ik de auto op contact zet klikt mijn brandstof relais 1 keer draait de pomp nog niet start ik de auto ,draait brandstof pomp loopt de motor ff normaal m.m. lampje knippert in dashboard en vervolgens klikt mijn brandstofrelais een paar maal met als gevolg uitvallen van de motor

heb al een paar brandstof relais gewisseld waarvan ik zeker wist dat deze goed zijn,maar probleem blijft .

mijn vraag is wat kan het nu zijn ???????????????

reacties, graag !!!
Laatst gewijzigd door kadettccoupe op zo mar 22, 2009 6:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
goed dwars de bocht in en uit daar doen we het voor !!!

het mut mal anders ken het op stal!!!
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Bericht door Koekie »

Ik vind het vreemd dat hij een storing geeft op je toerenteller.
Slaat deze wel uit als de motor loopt? Theoretisch zou hij daar niet vooraf al een storing van moeten melden.
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

sluit de pomp eens via een directe draad aan op de accu of op een schakelaar en kijk eens wat er dan gebeurt. als de auto dan gewoon normaal blijft lopen zit het ergens in de aansturing van de brandstofpomp.

Geschakelde + van het contact naar het hoofdrelais en de computer zou ook slecht kunnen zijn, bijvoorbeeld door een slecht contactslot. wissel het contactslot gedeelte van de kabelboom anders ook eens als je dat hebt of bekijk in ieder geval de aansluitingen e.d er eens goed van.
Saab powerrr
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

idd ik zou ook eerst even proberen de pomp direct aan te sluiten, je geeft zelf al aan, dat de motor stop omdat de pomp stopt.
dat moet dan haast wel ergens bedrading zijn.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Dirk
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: di jan 06, 2009 12:20 pm
Locatie: Gemert

Bericht door Dirk »

De pomp draait pas als de motor loopt.

Zet eens een startkabel op de motor en op de min pool van de accu.
Massa problemen komen nog al vaak voor bij die calibra's.
Als je het niet lassen kunt doe je je best niet
kadettccoupe
C gevonden
Berichten: 13
Lid geworden op: di dec 30, 2008 8:16 pm
Locatie: leeuwarden

Bericht door kadettccoupe »

bedankt voor alle tips tot nu toe maar het ligt niet aan de brandstof pomp
en ook niet aan de massa ik heb het allemaal al geprobeerd
ik heb ook mijn pulsdraad naar mijn dynamo al los gehad zodat het laad circuit onderbroken was dit was het ook niet (dacht mischien zit hier sluiting in)
goed dwars de bocht in en uit daar doen we het voor !!!

het mut mal anders ken het op stal!!!
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

contactslot ook? en met de brandstofpomp rechtstreeks aangesloten liep hij ook niet goed?
Saab powerrr
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: c20ne motor 2.0 8v ik weet het echt niet meer ????????h

Bericht door corsa-erik »

kadettccoupe schreef: ik heb alle elektronische componenten omgebouwd injectie gedeelte omgebouwd, aangesloten ,brandstofpomp ,luchtmassameter,computer (ecu),brandstofpomprelais,krukassensor allemaal gewisseld maar het probleem blijft

ik weet het niet meer maar ik vermoed dat het in mijn brandstofrelais zit
als ik de auto op contact zet klikt mijn brandstof relais 1 keer draait de pomp nog niet start ik de auto ,draait brandstof pomp loopt de motor ff normaal m.m. lampje knippert in dashboard en vervolgens klikt mijn brandstofrelais een paar maal met als gevolg uitvallen van de motor
Ik denk dat het niet in het brandstof relais zit.

Het is : starten en lopen, tot op dat moment is alles goed.

Dan is er een storing, want het mm lampje brandt/knippert.

Die storing geeft de ECU de indruk dat de motor niet meer loopt, en die stopt vervolgens (zoals het hoort), de brandstofpomp.

In 1e instantie zeg ik dan krukas sensor, maar die heb je al vervangen.

Dan hou je nog de onsteking over.
Want ik kan zo snel geen andere sensor bedenken die de motor uitschakeld.

Heb je de bobine, de onstekings module en de verdeler al gecontroleerd?
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

mss heel stom maar hoe enigzins komt het mij bekend voor.

Hoeveel brandstofdruk komt er voor aan op je inlaat galerij??

Probeer anders eens het brandstof filter en de drukaccumulator er tussen uit te halen.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
bart
C gevonden
Berichten: 4
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 6:41 pm

Bericht door bart »

je zegt dat je mm lampje knippert en afslaat heeft de auto een imobilisator want dan gaat je lampje knipperen als daar een probleem mee is en sluit de ecu de brandtstof toevoer af .
probeer het anders met je reserve sleutel

mvg bart
Tocus
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 12:41 am
Locatie: leeuwarden

Bericht door Tocus »

gelukkig emiel je hebt het probleem toch eindelijk gevonden


ik had het zelf ook nooit gevonden maarja
het was iets met de bobine mensen..
raar maar waar nu er een andere opzit rijd de auto weer prima..
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
kadettccoupe
C gevonden
Berichten: 13
Lid geworden op: di dec 30, 2008 8:16 pm
Locatie: leeuwarden

Bericht door kadettccoupe »

bedankt voor alle reacties maar het probleem is opgelost
het was iets doms wat je heel snel over het hoofd ziet


het was de bobine



andere erop gezet en het blaast weer als een wilde

zoals het hoort

nogmaals bedankt voor alle reacties
goed dwars de bocht in en uit daar doen we het voor !!!

het mut mal anders ken het op stal!!!
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

soms is het zo simpel..
goed dat het weer rijd
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
nussy
C gevonden
Berichten: 15
Lid geworden op: ma jan 26, 2009 1:12 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht door nussy »

ook ik wil iedereen hier even heel erg bedanken voor het mee denken over het probleem van onze calibra.

Zeker aangezien ik ditzelfde probleem ook op het calibra forum had gepost. En daar is niet een reactie op gekomen. Wat ik toch wel een beetje triest vind, aangezien dat echt een forum is voor calibra's en dit eigenlijks niet.

DUS MENSEN JULLIE ZIJN ALLEMAAL TOPPERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Linda (en Emiel)
C1 coupé
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten