motor start moeilijk *update*
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
motor start moeilijk *update*
Beste kadett liefhebbers,
Ik en mijn vader zijn onze oude kadett C coupé
Ik en mijn vader zijn onze oude kadett C coupé
Laatst gewijzigd door 3lb4rt0 op za mar 14, 2009 10:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
als je met de choke hebt gestart? Zet je dan meteen de choke uit? Meestal heeft elke kadett zijn eigen 'handige' manier van starten. Je moet zelf even uitvissen welke. Mijn ervaring is wel dat je de choke aan moet laten staan totdat het motortje warm is.
kadett van mijn vriendin: Voor mijn vriendin heb ik het als volgt uitgelegd (Dit is de beste manier voor het starten van haar kadett, mijnes moet weer anders): sleutel op contact, 3x pompen. Starten met beetje gas bij geven (pompend) en als die aanslaat de choke vol uittrekken. Flink dat gas geven dat hij even de cilinder heeft gespoeld (deze lekt wat koelvloeistof de cilinder in) en dan als die met de choke volledig uit prutteld de choke half indrukken. en dan rijden.
Als de temp wijzer nu begint te bewegen dan kan de choke uit. (indrukken)
kadett van mijn vriendin: Voor mijn vriendin heb ik het als volgt uitgelegd (Dit is de beste manier voor het starten van haar kadett, mijnes moet weer anders): sleutel op contact, 3x pompen. Starten met beetje gas bij geven (pompend) en als die aanslaat de choke vol uittrekken. Flink dat gas geven dat hij even de cilinder heeft gespoeld (deze lekt wat koelvloeistof de cilinder in) en dan als die met de choke volledig uit prutteld de choke half indrukken. en dan rijden.
Als de temp wijzer nu begint te bewegen dan kan de choke uit. (indrukken)
bedankt voor de tip, we zullen eens uitzoeken wat de beste manier van starten is.
Helaas lost dit wel nog niet het probleem op dat hij soms in panne valt nadat hij even stil heeft gestaan aan een kruispunt, niet echt de veiligste plaats om in panne te vallen ook. Maar na 5 minuutjes rijden heeft hij daar geen problemen meer mee. Het is de laatste tijd wel veel vochtig weer en hij heeft blijkbaar wel wat last met vochtig weer, soms een manier om dit te voorkomen?
Helaas lost dit wel nog niet het probleem op dat hij soms in panne valt nadat hij even stil heeft gestaan aan een kruispunt, niet echt de veiligste plaats om in panne te vallen ook. Maar na 5 minuutjes rijden heeft hij daar geen problemen meer mee. Het is de laatste tijd wel veel vochtig weer en hij heeft blijkbaar wel wat last met vochtig weer, soms een manier om dit te voorkomen?
-
- C verslaafd
- Berichten: 913
- Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
- Locatie: Middelbeers
tsjah ken het probleem...
inderdaad elke kadett heeft zijn eigen manier van starten...
bij mij is het:
choke erop, sleutel omdraaien en daarna loopt hij even en valt hij uit,
daarna choke eraf, sleutel omdraaien en steeds pompend gas geven...
aan het einde van de straat slaat hij nog een keer af, (soms een paar keer in de straat)...
daarna loopt hij PERFECT...
denk ook dat het iets te maken heeft met vocht en het koude weer...
want met het koude weer en het vocht begon hij deze rare fratsen te maken...
gr. Sjonnie...
inderdaad elke kadett heeft zijn eigen manier van starten...
bij mij is het:
choke erop, sleutel omdraaien en daarna loopt hij even en valt hij uit,
daarna choke eraf, sleutel omdraaien en steeds pompend gas geven...
aan het einde van de straat slaat hij nog een keer af, (soms een paar keer in de straat)...
daarna loopt hij PERFECT...
denk ook dat het iets te maken heeft met vocht en het koude weer...
want met het koude weer en het vocht begon hij deze rare fratsen te maken...
gr. Sjonnie...
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
Sedan door starten totdat ie loopt. (kan wel een halve minuut duren dan geen gas geven want dan slaat ie direct weer af. (fijn hoor zon 40MM Weber).
Coupe. Sleutel erin starten lopen. naar buiten rijden uitzetten. deur dicht maken auto starten en rijden. 2.4 Injectie met veels te scherpe nokkenas.
Coupe. Sleutel erin starten lopen. naar buiten rijden uitzetten. deur dicht maken auto starten en rijden. 2.4 Injectie met veels te scherpe nokkenas.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
-
- C gevonden
- Berichten: 38
- Lid geworden op: ma jun 16, 2008 6:01 pm
- Locatie: Heerlen
Die van mij is eerste keer gewoon starten, dan slaat ie af. Tweede keer met choke, dan blijft hij lopen. Gas geven en de choke induwen totdat hij half open staat (anders slaat hij af). Als ik bij een kruispunt kom en het blokje is nog niet warm dan zet ik de versnellingsbak in de "N". Dan blijft hij 9 van de 10 keer lopen.
Ik heb vorig jaar een Kadett Coupe gekocht uit '77, deze had ook een jaar of meer stilgestaan bij een boer in de schuur.
In de schuur ging het starten nog wel.. later bij mij nadat wij er een aantal keer meer gereden hadden niet meer zo makkelijk...
Ik heb de carburateur schoongemaakt, kleppen gesteld, nieuwe bougies en een onderhoudsbeurtje uitgevoerd, het is bijna altijd starten - lopen. Moet de choke bij mij 3/4 uittrekken en wanneer de motor bijna op temperatuur is dichtdoen.
Succes
In de schuur ging het starten nog wel.. later bij mij nadat wij er een aantal keer meer gereden hadden niet meer zo makkelijk...
Ik heb de carburateur schoongemaakt, kleppen gesteld, nieuwe bougies en een onderhoudsbeurtje uitgevoerd, het is bijna altijd starten - lopen. Moet de choke bij mij 3/4 uittrekken en wanneer de motor bijna op temperatuur is dichtdoen.
Succes
Bedankt voor de vele tips.
Wanneer het droog weer is en dus niet vochtig start hij redelijk eenvoudig en valt hij bijna nooit uit, buiten misschien 1 keer en daarna nooit meer. Bij vochtig weer gebeurt het wel al wat vaker. Het starten is inderdaad wel wat uitzoeken en dit begint toch al beter te gaan. We gaan hem binnenkort nog eens binnen doen bij de garagist en rekening houden met wat er hier allemaal gezegd is geweest.
Wanneer het droog weer is en dus niet vochtig start hij redelijk eenvoudig en valt hij bijna nooit uit, buiten misschien 1 keer en daarna nooit meer. Bij vochtig weer gebeurt het wel al wat vaker. Het starten is inderdaad wel wat uitzoeken en dit begint toch al beter te gaan. We gaan hem binnenkort nog eens binnen doen bij de garagist en rekening houden met wat er hier allemaal gezegd is geweest.
Had het ook met de C Coupe 12N wat 18 jaar had stilgestaan, kleppen gesteld, de verdelerkap, puntjes, rotor, vernieuwd.
Hij start nu direct met de oude benzine wat er al 18 jaar erin zit, en blijft nu gewoon lopen als je er mee rijd en slaat niet af, bij afremmen of stilstaan bij een stoplicht.
Hij start nu direct met de oude benzine wat er al 18 jaar erin zit, en blijft nu gewoon lopen als je er mee rijd en slaat niet af, bij afremmen of stilstaan bij een stoplicht.
2x Manta A type1
OUDE LIEFDE, ROEST NIET.
OUDE LIEFDE, ROEST NIET.
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Problemen bij vochtig weer doet mij richting de bougiekabels denken.3lb4rt0 schreef:Bedankt voor de vele tips.
Wanneer het droog weer is en dus niet vochtig start hij redelijk eenvoudig en valt hij bijna nooit uit, buiten misschien 1 keer en daarna nooit meer. Bij vochtig weer gebeurt het wel al wat vaker.
Als die oud zijn kunnen ze uitdrogen en slecht worden. Misschien dat nieuwe kabels je probleem oplost.
Mijn start methode is volgens het boekje (dacht ik)
Vol choke, starten en dan slaat ie aan.
Vrijwel direct druk ik de choke wat terug tot de motor sneller begint te lopen. (en hou m'n voet bij het gas voor het geval dat ie wil afslaan)
Als je de choke wat verder indrukt en de motor gaat weer langzamer lopen, dan moet je net iets terug uittrekken.
(vervolgens niet volgens het boekje verder)
Zodra ik wat snelheid heb, druk ik de choke helemaal in en rij zonder choke. Zolang de motor koud is, trek ik de choke weer iets uit als ik moet schakelen of stoppen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten