Brandstof aanvoer ... injectie

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

koekwous
C gevonden
Berichten: 3
Lid geworden op: za jun 28, 2008 4:15 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door koekwous »

Hallo Erik,

Zoals hier boven al staat is het beste delen gaan uitsluiten van problemen.
Het kan zijn dat er wat rond zwerft in je tank een stukje papier of iets dergelijks, of dat de retour verstopt is.

Je schrijft dat de pomp hapert of uit valt,
Als de pomp harder gaat zoemen, betekend dit vaak dat de toevoer verstopt is of dat hij lucht staat te pompen, dan is het makkelijkste om een jerrycan te pakken en hier de brandstof uit te laten zuigen, als dit niet werkt kan je ook nog de retour hier in doen.

Als de pomp uitvalt, zal dit in de aansturing liggen, het beste is 2 draden direct op de accu aan te sluiten ( met een zekeringhouder er tussen zodat je makkelijk de pomp weer kan stoppen) en dan proberen, als hij dan nog steeds uitvalt dan is de pomp zelf defect.

iig sterkte

gr Arjen
Kadett "C" for your self
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Allemaal bedankt !!

Het probleem zat hem blijkbaar in het 'grof-filter' en hiermee bedoel ik het zwarte tonnetje dat tussen de tank & de pomp zat ... deze zat vol met rommel (waarschijnlijk uit de tank) en daardoor kreeg de pomp niet voldoende brandstof.

Had de pomp nl. rechtstreeks in een jerrycan gehangen en toen had hij een opbrengst van nog geen liter per minuut !!!

Mvg Erik

P.s. Mark bedankt voor de telefonische suggestie !! :wink:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

beter! mooi dat het gemaakt is..
denk dat ik die zwarte bij mij ook maar vast preventief ga vervangen...
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Tijs schreef:beter! mooi dat het gemaakt is..
denk dat ik die zwarte bij mij ook maar vast preventief ga vervangen...
Had jij al gevonden waar die verkrijgbaar is en wat die kost !?

Moet ik nl. dus ook nog ff naar kijken ... 8)

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

ik dacht dat toen ik met me pomp ooit hier bij de technische centrale was dat ze die wel konde leveren, ging over een paar euro (nog geen 10)..
zal maandag even langs hobbele.

en anders zijn er vast van een ander merk vergelijkbare filters verkrijgbaar toch :) als de aansluiting maar goed is..
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

Filter kun je gewoon kopen bij heuts en andere automateriaalzaken.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

haha ik vind de heuts toch nog steeds fout klinken, kan maar niet wennen aan die naam xD
ga in heerlen meestal naar de hanno.
in eindhoven technische centrale, brezan... etc.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Egon
Berichten: 1
Lid geworden op: di mei 08, 2012 8:46 pm

Re: Brandstof aanvoer ... injectie

Bericht door Egon »

Hallo!

Sorry voor het omhoog stoten van dit oude onderwerp, maar ik denk dat ik een gelijkaardig probleem heb.

M'n Kadett Coupé loopt perfect stationair, ook de eerste 5 minuten van de rit zijn er geen problemen. Maar na die 5 minuten krijg ik precies een soort hapering op m'n vermogen als ik de gaspedaal indruk. Het is ook maar als ik die pedaal op een bepaalde diepte induw dat hij hapert. Als ik hard genoeg gas geef, doet hij het niet, idem als ik nauwelijks doe. Maar tussen pakweg 2000 en 4000 toeren is het echt niet meer normaal, hij schokt alsof de benzine op is.

Daarom dacht ik dat het misschien de brandstoffilter was die verstopt geraakte, ook omdat het probleem geleidelijk erger wordt en bijna onmerkbaar begonnen is. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen beschrijven, iemand enig idee of het dit kan zijn?

(eerste post hier trouwens, hallo! :))

Egon
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Brandstof aanvoer ... injectie

Bericht door patrick de boer »

is je nieuwe pomp wel goed want die pompjes zijn in 2 jaar tijd bijna 2 keer zo duur geworden
95 € naar 155€
laat ruimte genoeg voor de chinezen om het goedkoop na temaken

denk dat je er toch een lampje tussen moet gaan zette
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten