Brandstof aanvoer ... injectie

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Brandstof aanvoer ... injectie

Bericht door Automatic-freak »

Volgende doet zich voor;

-Auto loopt stationeer perfect (ook als je gasgeeft) !!
-Ga je rijden en vraag je vermogen of ga je een bocht om; dan hoor je dat de brandstofpomp (NIEUW) ff hapert of er zelf een paar tellen mee ophoudt, wat resulteert in een auto die niet op het gas reageert en dat direct na het haperen...
-Tank zit prop-vol & is van een 1.6 !!
-Brandstoffilter is nieuw en geschikt voor dit injectie-systeem & pomp; als je deze er tussenuit haalt, dan blijft het probleem bestaan !!

Iemand een idee ... ik weet het ff niet meer !! :oops:

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

hoi Erik,
heb er ff. over zitten broeden en als alles wat jij zegt nieuw is, moet zich het probleem zich haast bij de tank zelf voordoen,ik denk aan welke aanvoernippels heb je in de tank gezet (diktes?) en heb je de aanvoer en retour op de goede plaats zitten,meen me te herinneren dat achter het aanvoernippeltje een buisje binnen in de tank ligt met een filtertje erachter. mocht het daar niet inzitten ben ik ook even door de ideeen heen.

gr,
Guus
DWARS DE HOEK OM
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Hallo Guus,

Bedankt voor je reactie.

Heb de aanvoer aan de dikke aansluiting zitten (de rechter), dit zijn de originele aansluitingen van de 1.6-tank ...
Als er een filtertje inzit; dan zou die natuurlijk ook verstopt kunnen zijn !?
Zit er uiteraard ook zelf over na te denken en misschien krijgt de tank wel geen lucht (ontluchting).. moet een injectietank toevallig niet een andere tanddop hebben als een carbu-tank !? :?

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

ontluchten gaat toch niet via de tankdop? naja ik heb een caravan, en bij mij zitten daar op de tank losse aanlsuitingen voor.
ik heb geen 1600 tank, maar een 1200 tank, en bij mij, zat aan de binnen kant idd een filter, dit is wel een vrij groot filter, denk niet dat het heel snel verstopt zal zitten.
kan evt eens kijken of ik er foto's van heb...

kwam er achter toen iemand voor mij een 12mm aansluiting op de tank ging lassen, bij het uitboren van de kleine 4mm viel er iets aan de binnenkant in de tank.. via het vlotterdeksel er uit gekomen..
--edit--
foto er al bij gezocht: (dit is dus wel van een 1200 tank!)
Afbeelding
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door fredje »

Stopt de pomp dan ook echt met pompen????
Dan zou het n kabeltje/contactje kunnen zijn, maart dat heb je zo getest met n lampje op dezelfde aansluitingen als de pomp, lampje uit is spanning weg, blijft t lampje aan, dan komt hij toch ergens op een of andere manier benzine tekort.

Gr Ferdie
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

mja ik weet eigenlijk niet wat doe pomp doet als ie geen vloeistof krijgt, ik denk eigenlijk gewoon lucht pompen, dus opzich is een loscontact nog zo gek niet...
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

van lucht pompen gaat de pomp snel kapot, de pomp moet ten alle tijden benzine verpompen anders gaat hij kapot.

Die tip van het lampje is goed. 8) Zou daar mee beginnen.
Saab powerrr
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Hallo allemaal,

Hij stopt volgens mij niet echt met pompen (als je op het geluid afgaat), maar krijgt om de een of andere redenen gewoon niets ... pomp loopt gewoon onregelmatig om de een of andere reden.
Snap alleen niet dat hij dan direct in gaat houden, als de pomp ff niets levert (duurd maar 1 of 2 seconden).
Had trouwens ook al een extra massa aangeloten, maar dit helpt dus ook niet ... :evil:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

mja zolang er druk in de leiding zit, (van het even pompen) zal de motor nog wel lopen, maar hoe snel die druk er af is? geen idee, anders toch eens een andere pomp proberen? denk dat dat het snelste uitsluitsel geeft
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Had een andere pomp en daarom heb ik dus een nieuwe aangeschaft, met het idee dat daardoor het probleem over zou zijn ... maar ja ... kost een berg geld, maar daar heb je dan ook niets voor :evil:

Dus; het ligt niet aan de pomp ... dat weet ik zeker !! :cry:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

mm, relais wat het aanstuurt? haal dat eens los, start em, en ga der eens mee rammelen.
tis vervelend dat hij stationair goedloopt. anders kon je veel makkelijker testen of bijv het filter verstopt zat door even benzine uit bijv een emmer aan te laten zuigen... en elk geval een andere bron als je tank.. dan weet je of het dat filter is bijv..
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

@ Erik
een 1.6 tank heeft aanvoer 8 en retour 6 mm.
gte tank heeft aanvoer 12 en retour 8 mm
maar jou ontluchtingsslangetje zou idd verstopt of afgeknelt kunnen zijn
van een speciale tankdop heb ik nog nooit gehoord, daar geloof ik dus niet zo in.

gr,
Guus.
DWARS DE HOEK OM
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

Sluit anders eens een directe + aan op de pomp en probeer het dan eens. op die manier schakel je het relais en de bedrading al uit als verdachte. :wink:

Kunt ook om te testen even de tankdop eraf laten met rijden, dan heb je genoeg ontluchting voor de tank. :)
Saab powerrr
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Met de tankdop eraf is er geen verschil ...

Dus of de tank is verstopt bij de aansluitingen of hij was vuil en de slangen zijn nu verstopt ...

Moet er ook bij zeggen dat de eerste keer dat ik hem wou starten dat de inlaatbuis condens begon te 'trekken' bij doorstarten (auto wou toen nog niet aanslaan); zou het zo zijn dat deze vol met brandstof gepompt wordt; dit aangezien het ook al zeer lang duurde (een minuut of wat ...), toen ik de brandstofpomp doorgeschakeld had om de leidingen 'op druk' te krijgen, voordat de brandstof uit de drukregelaar (voor de retour) kwam lopen !?
Kan dit een defecte drukregelaar zijn of een probleem met het 'koudestartventiel' ?

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Heeft iemand nog een suggestie waar ik het eerste na zou kunnen kijken !?

Hoop dat ik er zaterdag nog een beetje tijd voor heb, maar dan wil ik wel een "plan van aanpak" hebben ... zodat ik het af kan vinken wat ik gedaan heb en wat de mogelijke problemen kunnen zijn !?
Dit aangezien ik dit gedeelte van de hobby absoluut niet zo leuk vind !! :o :evil:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten