nieuw probleem grrrr!!!!
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
nieuw probleem grrrr!!!!
alles is nu goed, BEHALVE hij niet op de 2de cilinder wil vonken..
bougie heb ik nieuw gekocht, kabel is ook nieuw, rotor is nieuw en verdelerkap is nieuw
contactpuntjes zijn goed afgesteld en ontsteking staat op tijd
maar ik krijg maar geen vonk!
ik word en kots en kots misselijk van omdat ik er vanuit ging dat hij vandaag gekeurd was en dat ik zonder problemen kon rijden..
iemand een idee? het is enkel de 2de cilinder.
ik word HELEMAAL GEK!!!!!!!
bougie heb ik nieuw gekocht, kabel is ook nieuw, rotor is nieuw en verdelerkap is nieuw
contactpuntjes zijn goed afgesteld en ontsteking staat op tijd
maar ik krijg maar geen vonk!
ik word en kots en kots misselijk van omdat ik er vanuit ging dat hij vandaag gekeurd was en dat ik zonder problemen kon rijden..
iemand een idee? het is enkel de 2de cilinder.
ik word HELEMAAL GEK!!!!!!!
[img]http://i40.photobucket.com/albums/e231/lowdriver/Kadett-Heden.jpg[/img]
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Overal vonk, behalve op de 2e cilinder?
Dan zou ik het in de verdeler zelf zoeken.
Heb je met een proeflampje geprobeerd of dat wel werkt op alle 4 cilnders of nokken van de verdeler?
Het zou kunnen zijn dat de lagers van het asje versleten zijn en dat de speling genoeg is om af en toe de contactpunten niet te openen?
Dan zou ik het in de verdeler zelf zoeken.
Heb je met een proeflampje geprobeerd of dat wel werkt op alle 4 cilnders of nokken van de verdeler?
Het zou kunnen zijn dat de lagers van het asje versleten zijn en dat de speling genoeg is om af en toe de contactpunten niet te openen?
-
- C ervaren
- Berichten: 484
- Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
- Locatie: Zelhem
mss te simpel (toch al eens meegemaakt) maar zit de nieuwe kabel wel diep genoeg in de verdelerkap,zodat hij nu wellicht geen contact maakt ?
zo te horen kan het niet een te groot probleem zijn.
(hopelijk heb je de oude spullen nog,daar kun je dan nog ff mee proberen , er kan altijd een productiefout in het nieuwe spul zitten )
gr,
Guus.
zo te horen kan het niet een te groot probleem zijn.
(hopelijk heb je de oude spullen nog,daar kun je dan nog ff mee proberen , er kan altijd een productiefout in het nieuwe spul zitten )
gr,
Guus.
DWARS DE HOEK OM
IK WORD HELEMAAAL HELEMAAAL GEK!!!
ik heb er nu mijn oude ontsteking van mijn 1.2s op gezet en nu vonkt hij op de 2de wel maar op 1 en 4 niet AAAAAAAARGH
iemand de goude tip voor mij? zit er echt door heen en overweeg om hem in aan te steken!
ik heb er nu mijn oude ontsteking van mijn 1.2s op gezet en nu vonkt hij op de 2de wel maar op 1 en 4 niet AAAAAAAARGH
iemand de goude tip voor mij? zit er echt door heen en overweeg om hem in aan te steken!
[img]http://i40.photobucket.com/albums/e231/lowdriver/Kadett-Heden.jpg[/img]
Les 1. (is wel een moeilijke) laat je nooit op de kop zitten door een stuk ijzer.
Les 2.
Op 2 cilinders vonkt die niet.
Zitten alle kabels goed op de verdeler gedrukt.
en maken de kabels goed contact met de bougie.
Dat is bij die 1.2tjes een ramp af en toe dan zitten ze er niet goed op.
Les 2.
Op 2 cilinders vonkt die niet.
Zitten alle kabels goed op de verdeler gedrukt.
en maken de kabels goed contact met de bougie.
Dat is bij die 1.2tjes een ramp af en toe dan zitten ze er niet goed op.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
het asje van de ontsteking zelf is waarschijnlijk niet te best meer...
Pietje schreef:Les 1. (is wel een moeilijke) laat je nooit op de kop zitten door een stuk ijzer.
Les 2.
Op 2 cilinders vonkt die niet.
Zitten alle kabels goed op de verdeler gedrukt.
en maken de kabels goed contact met de bougie.
Dat is bij die 1.2tjes een ramp af en toe dan zitten ze er niet goed op.
monteur uit nijveen met supper mooi c kadettje .!!
hij doet het al! hij is gekeurd en rijd heerlijk!
ik had de ontsteking eruit gehaald en niet goed terug gezet, daarna alles losgehaald en opnieuw gekeken, daaruit bleek dat als ik de ontsteking monteerde dat ik hem niet goed op de 1ste cilinder zette.. daardoor vonkte hij niet op 1 en 4 en n
ik had de ontsteking eruit gehaald en niet goed terug gezet, daarna alles losgehaald en opnieuw gekeken, daaruit bleek dat als ik de ontsteking monteerde dat ik hem niet goed op de 1ste cilinder zette.. daardoor vonkte hij niet op 1 en 4 en n
[img]http://i40.photobucket.com/albums/e231/lowdriver/Kadett-Heden.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast