Carburateurproblemen kadett c 1200 ohv 1978

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Carburateurproblemen kadett c 1200 ohv 1978

Bericht door mark vds car hifi »

Hallo,

wellicht kan iemand mij een gouden tip geven:

Enkeler weken geleden wilde ik mijn carburateur van mijn 1200 n motor afstellen (kadett c). Helaas bleek deze niet meer te reageren op de stelschroeven.
Om deze rede heb ik de carb volledig gedemonteerd, ongeveer 1 wk in de petroleim laten weken waarna ik hem diverse dagen schoon heb gespoten met zeer agressieve carb reiniger.
Uiteindelijk waren alle kanel open

Vandaag gemonteerd en idd de carb reageerd weer netjes op zijn stelschroeven.

Echter heb ik het idee dat er iets misgaat bij het herstellenb van de basisafstelling (fabrieksinstelling)
Het boek van Kluwer geeft aan de stelschroef zover terug te draaien dat er speling op de hefboom komt van de shokeklep, de stationair toerentalafstelschroef volledig in te draaien en daarna het toerental weel op te schroeven met de eerder genoemde stelschroef naar 650 toeren en de gasklepafstelschroef aan te draaien totdat net de speling weg is.
Dat zou de basisafstellinf moeten zijn.
Echter vraag ik mij sterk af waarom de stationair mengsel afstelschroef hierbij niet wordt betrokken? Eraan draaien heeft wel degelijk invloed.
Ik kom er dan tot nu toe ook niet uit!!
De carb is dus wel afstelbaar maar het resultaat is er nog niet.

AlvAst bedankt,

Mark :D
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
kadettcoupe.20e
C liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: za sep 16, 2006 8:53 pm
Locatie: gouda

Bericht door kadettcoupe.20e »

hoi je kan de co schroef in draaien en dan +- 1.5/2.5 slagen uit draaien
dan staat die ongeveer goed en dan toerental opnieuw afstellen
als je het perfect wil moet je hem af stellen met een co meter

gr jurgen
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

kadettcoupe.20e schreef:hoi je kan de co schroef in draaien en dan +- 1.5/2.5 slagen uit draaien
dan staat die ongeveer goed en dan toerental opnieuw afstellen
als je het perfect wil moet je hem af stellen met een co meter

gr jurgen
Hoi Bedankt voor de tip,

Echter heb ik dit nu zelf alvast gedaan om de carb bij benadering af te stellen..
Het loopt prima maar ben absoluut nog niet overtuigd van het resultaat

Heb de stationair mengselschroef ongeveer 3 slage'n (anderhalve x rond) uit gedraait en daarna begonnen met de basisafstelling..

Na de basisafstelling te hebben bereikt heb k de stationair toerental schroef uitgedraait totdat ik het toerental vanm iets meer dan 800 ntoeren heb bereikt.. Dat doe ik dan toch juist?

iig bedankt,

Mark :D
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten