Ombouw 2.0S naar E

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Paullus
C liefhebber
Berichten: 211
Lid geworden op: di aug 05, 2008 9:45 am
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Ombouw 2.0S naar E

Bericht door Paullus »

Hallo kenners,

Ik wil mijn kadett 2.0S ombouwen naar een 2.0E. Ik kan aan een compleet injectiesysteem komen incl kabelboom. Ik weet dat er wel een aantal verschillen in de blokken zitten, zo is de nokkenas anders en schijnt de kop ook iets anders( grotere kanalen) te zijn. Heeft het dan nog wel zin, qua vermogenswinst, om deze ombouw te doen?
Helaas zit de brandstofpomp er niet bij. Zijn er meerdere brandstofpompen die ik kan pakken, of moet dit echt van 2.0E zijn? En moet de ontsteking dan ook vervangen worden door een electrische?
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt,

Paul
Kadett C2 Coupé 2.2E
Kadett E GSI 2.0 16v
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

ik zou gewoon lekker een originele pomp pakken die je achter in de kofferbak last.

Verder moet je het thermostaathuis van een inspuiter hebben omdat die meerdere aansluitingen hebben tov een 2.0S thermostaathuis. Of je ontsteking om moet zetten weet ik niet, volgens mij is dit niet pers
ex '78 C2 coupé
Noordermorsmotorsport
C gevonden
Berichten: 29
Lid geworden op: vr aug 08, 2008 12:16 pm

Bericht door Noordermorsmotorsport »

gewoon een opvoerpomp dr tussen in de koffer.
Paullus
C liefhebber
Berichten: 211
Lid geworden op: di aug 05, 2008 9:45 am
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Bericht door Paullus »

en hoe kom ik aan zo'n opvoerpomp?

groeten, Paul
Kadett C2 Coupé 2.2E
Kadett E GSI 2.0 16v
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

Noordermorsmotorsport schreef:gewoon een opvoerpomp dr tussen in de koffer.
dan moet je wel een retouraansluiting op je tank hebben :roll:
ex '78 C2 coupé
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

of je pakt een ontluchting voor je retour aan te hangen :)
of je maakt een retour aan in je vlotter klep, als het dan fout gaat alleen een nieuw klepje der in.

wat ik zelf lastiger vind aan een 1200 tank (vooral bij station) is dat het lastig is kwa ruimte om de pomp lager als de aansluiting van de tank te maken ivm alle plugjes die je nodig hebt om van 6mm naar 12mm slang te gaan...

ben er zelf momenteel ook mee bezig om injectie op mijn 2.0s te zetten.
let op dat je indien mogelijk ook alle waterslangen erbij krijgt! scheelt een hoop gepuzzel met slangen van de sloop....
(ik had niet goed opgelet en bij mij zaten die er dus niet bij! )

ook begreep ik dat je op 1 plek in je blok een extra water aansluiting moet maken (de plek is er al klaar voor, hoefd de aansluiting er alleen maar in te schroeven) ik weet die alleen niet zeker, omdat die er bij mij al wel in zat! (waarschijnlijk al injectie op gezeten ooit)

dat van de opvoerpomp wil ik ook wel even weten wat daar mee bedoeld word?
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

De opvoerpomp is gewoon de normale brandstof pomp. Die zorgt dat je voldoende druk behoudt op het injectie systeem.

en wat je ontluchting aan gaat. Ik heb me laten vertellen als je die op de ontluchting erbij zet dat je dan continue de benzine hoort lopen in de tank en dat je er op den duur helemaal gek van wordt.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

naja voor mij is het toch maar tijdelijk, ik wil er toch graag een 1600 tank in.. ook ivm de 12mm naar de pomp toe.
en kan als het eenmaal draaid altijd nog een retour in de vlotter maken natuurlijk :)

maar dat van het stromen heb ik idd al meer gehoord, dus misschien een minder goede oplossing voor definitief
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten