20E cih blok...vind hem erg traag :-(
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
heb je al eens een compressietest gedaan of laten doen bij deze motor?? zo ja wat waren de waardes dan??
heb je een oliedrukmeter?? wat geeft die aan?? gaat je olielampje soms branden bij stationaair? probeer eens de auto op de handrem en dan in 3 of 4 versnelling zonder gas te geven de koppeling heel rustig op te laten komen en zo de auto lager stationaair te laten lopen en gaat dan het olie lampje branden??
als je de bougies er uit draaid hebben dan alle 4 de bougies dezelfde kleur?? zo ja wat is die kleur?? wit/ grijs/ bruin/ zwart??
je hebt de kleppen gesteld op 0,30 maar volgensmij zit er toch verschil in uitlaat kleppen en inlaat en zal dacht ik iets van 0,20 voor de inlaat en 0,25 voor de uitlaat wezen, zoek eens precies uit wat de exacte klepspeling moet wezen want inlaat en uitlaat 0,30 komt mij niet bekend voor (kan best wezen dat 0.30 voor beide goed is hoor en dat ik het fout heb maar zoek het maar eens uit of het echt klopt).
als de motor vanuit stilstaand wel redelijk weg wil maar dan al snel minder vermogen leverd dan kan het ook nog zo zijn dat de uitlaat verstopt zit (verrotte demper ofzo) en dan zijn gassen niet goed kwijt kan dus controleer dit ook eens.
dan als laatste de injectie: weet je zeker dat alle onderdelen van de injectie bij elkaar horen en dat je niet perongeluk een verkeerde luchtmassameter hebt geplaatst ofzo??
het zou mooi zijn als je van iemand injectie onderdelen zou kunnen proberen om zo bepaalde dingen uit te sluiten zoals een kapotte luchtmassameter ofzo.
groeten.
heb je een oliedrukmeter?? wat geeft die aan?? gaat je olielampje soms branden bij stationaair? probeer eens de auto op de handrem en dan in 3 of 4 versnelling zonder gas te geven de koppeling heel rustig op te laten komen en zo de auto lager stationaair te laten lopen en gaat dan het olie lampje branden??
als je de bougies er uit draaid hebben dan alle 4 de bougies dezelfde kleur?? zo ja wat is die kleur?? wit/ grijs/ bruin/ zwart??
je hebt de kleppen gesteld op 0,30 maar volgensmij zit er toch verschil in uitlaat kleppen en inlaat en zal dacht ik iets van 0,20 voor de inlaat en 0,25 voor de uitlaat wezen, zoek eens precies uit wat de exacte klepspeling moet wezen want inlaat en uitlaat 0,30 komt mij niet bekend voor (kan best wezen dat 0.30 voor beide goed is hoor en dat ik het fout heb maar zoek het maar eens uit of het echt klopt).
als de motor vanuit stilstaand wel redelijk weg wil maar dan al snel minder vermogen leverd dan kan het ook nog zo zijn dat de uitlaat verstopt zit (verrotte demper ofzo) en dan zijn gassen niet goed kwijt kan dus controleer dit ook eens.
dan als laatste de injectie: weet je zeker dat alle onderdelen van de injectie bij elkaar horen en dat je niet perongeluk een verkeerde luchtmassameter hebt geplaatst ofzo??
het zou mooi zijn als je van iemand injectie onderdelen zou kunnen proberen om zo bepaalde dingen uit te sluiten zoals een kapotte luchtmassameter ofzo.
groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
-
- C ervaren
- Berichten: 252
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
- Locatie: Voorschoten
Nou, hier zijn we weer....de 20E wilt maar niet lukken...heb er laatst weer eens een stukje mee gereden: dacht dat de koppakking eruit lag: weinig vermogen, hoog verbruik, ploffen. In de 4e versnelling (4bak) heb ik bergje af nodig om de 120 te halen, anders haalt hij dat gewoon niet: geen vermogen.
Heb ik de auto door iemand even snel na laten kijken ivm de koppaking (dacht dus dat deze eruit lag); compressie gemeten => alle 4 de cilinders rond de 6,5bar. Jep, erg weinig, maar lijkt mij niet dat dit het euvel is..wel?
maar even verder lezen
Toen hebben ze even naar de bougies gekeken: 2 bougies waren nat en 2 waren wit...even wat stekkertjes losgetrokken naar de injectoren:
stekkertje los van injector cilinder
#1: auto gaat bokken en slaat af
#2: geen verschil / gebeurt niets
#3: geen verschil / gebeurt niets
#4: auto gaat bokken en slaat af
Stekkertjes onderling verwisselt: resultaat blijft zoals bovenstaande...geen verschil dus...
Bougies gekeken: ze vonken alle 4
Nou goed: conclusie was dat waarschijnlijk de injector van cilinder 2 en cilinder 3 slecht waren. Wellicht dat deze continu open stonden. Dit zou dan het ploffen in de uitlaat en het hoge benzine verbruik kunnen verklaren.
Vandaag aan de slag gegaan. Had nog wat reserve injectoren liggen.
Als eerste injector 3 vervangen voor een andere: geen verschil. Met of zonder stekkertje op deze injector: het blok blijft gewoon rustig draaien en de auto rijd er niet beter door.
Daarna injector 2 onder handen genomen. Dit keer heb ik de injector van cilinder 1 (als ik hier het stekkertje lostrok ging de motor bokken) losgehaald: deze op cilinder 2 gemonteerd en voor de cilinder 1 een andere injector gepakt. Resultaat: geen verschil...
Wederom:
stekkertje los van injector cilinder
#1: auto gaat bokken en slaat af
#2: geen verschil / gebeurt niets
#3: geen verschil / gebeurt niets
#4: auto gaat bokken en slaat af
Ook rijden maakt geen verschil tov eerst.
Dus als volgt de bougies los gedraaid en gekeken:
Bougie cilinder
#1: hartstikke wit
#2: koffiebruin
#3: koffiebruin
#4: hartstikke wit
Hoe kan dit dan nu??? krijgt het gehele systeem te weinig benzine waardoor de 2 werkende cilinders (1&4) wit uitslaan en staan de injectoren van cil 2&3 nog steeds open waardoor deze vet worden en dus (door de matige hoeveelheid benzine) koffiebruin worden???
maar dan nog: hoe kan het dat zelfs met werkende injectoren de cilinders 2 en 3 niet functioneren? Kleppen misschien afgesleten? Slechte nokkenas? iemand en idee??
M.a.w. Wie O wie kan mij helpen met een oplossing? ik snap het namelijk helemaaaaaaaal niet meer....
Heb ik de auto door iemand even snel na laten kijken ivm de koppaking (dacht dus dat deze eruit lag); compressie gemeten => alle 4 de cilinders rond de 6,5bar. Jep, erg weinig, maar lijkt mij niet dat dit het euvel is..wel?
maar even verder lezen
Toen hebben ze even naar de bougies gekeken: 2 bougies waren nat en 2 waren wit...even wat stekkertjes losgetrokken naar de injectoren:
stekkertje los van injector cilinder
#1: auto gaat bokken en slaat af
#2: geen verschil / gebeurt niets
#3: geen verschil / gebeurt niets
#4: auto gaat bokken en slaat af
Stekkertjes onderling verwisselt: resultaat blijft zoals bovenstaande...geen verschil dus...
Bougies gekeken: ze vonken alle 4
Nou goed: conclusie was dat waarschijnlijk de injector van cilinder 2 en cilinder 3 slecht waren. Wellicht dat deze continu open stonden. Dit zou dan het ploffen in de uitlaat en het hoge benzine verbruik kunnen verklaren.
Vandaag aan de slag gegaan. Had nog wat reserve injectoren liggen.
Als eerste injector 3 vervangen voor een andere: geen verschil. Met of zonder stekkertje op deze injector: het blok blijft gewoon rustig draaien en de auto rijd er niet beter door.
Daarna injector 2 onder handen genomen. Dit keer heb ik de injector van cilinder 1 (als ik hier het stekkertje lostrok ging de motor bokken) losgehaald: deze op cilinder 2 gemonteerd en voor de cilinder 1 een andere injector gepakt. Resultaat: geen verschil...
Wederom:
stekkertje los van injector cilinder
#1: auto gaat bokken en slaat af
#2: geen verschil / gebeurt niets
#3: geen verschil / gebeurt niets
#4: auto gaat bokken en slaat af
Ook rijden maakt geen verschil tov eerst.
Dus als volgt de bougies los gedraaid en gekeken:
Bougie cilinder
#1: hartstikke wit
#2: koffiebruin
#3: koffiebruin
#4: hartstikke wit
Hoe kan dit dan nu??? krijgt het gehele systeem te weinig benzine waardoor de 2 werkende cilinders (1&4) wit uitslaan en staan de injectoren van cil 2&3 nog steeds open waardoor deze vet worden en dus (door de matige hoeveelheid benzine) koffiebruin worden???
maar dan nog: hoe kan het dat zelfs met werkende injectoren de cilinders 2 en 3 niet functioneren? Kleppen misschien afgesleten? Slechte nokkenas? iemand en idee??
M.a.w. Wie O wie kan mij helpen met een oplossing? ik snap het namelijk helemaaaaaaaal niet meer....
-
- C ervaren
- Berichten: 252
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
- Locatie: Voorschoten
Welkom bij de 2.0 club, pfffffffffffff ik ben er vandaag ook weer even mee bezig geweest
Electronische ontsteking inbouwen helemaal niks meer doen he? de oude maar weer even teruggezet voor morgen naar tolbert...........
Maar even over de 2 cylinder (je hebt trouwens wel een unieke c-kadett zo) 1.0 2-Cyl
Geen ontstekings-probleem? als alle cylinders een zelfde druk aangeven ligt het mijns inziens niet aan de cylinders/kleppen anders zouden de "foute" andere waardes afgeven.
ik zou het persoonlijk uiteindelijk gaan zoeken in bougies/kabels/ontsteking, injectoren lijken mij okee, omdat andere geen verschil maken, misschien eens een andere regel-eenheid proberen?
Electronische ontsteking inbouwen helemaal niks meer doen he? de oude maar weer even teruggezet voor morgen naar tolbert...........
Maar even over de 2 cylinder (je hebt trouwens wel een unieke c-kadett zo) 1.0 2-Cyl
Geen ontstekings-probleem? als alle cylinders een zelfde druk aangeven ligt het mijns inziens niet aan de cylinders/kleppen anders zouden de "foute" andere waardes afgeven.
ik zou het persoonlijk uiteindelijk gaan zoeken in bougies/kabels/ontsteking, injectoren lijken mij okee, omdat andere geen verschil maken, misschien eens een andere regel-eenheid proberen?
[img]http://home.versatel.nl/cadona/klodderke.jpg[/img]
jeh, het is wat heh
maar ik bedacht mij vanmorgen dus: wat nu als ik de kabels van cil 2 en 3 eens omwissel? Misschien heb ik perongeluk mij vergist in de volgorde en dat hij dus niet 1342 maar 1243 ontsteekt...dat zou mij misschien nog wel logisch lijken...dan lopen de 1 en 4 wel goed, maar de 2 en 3 ontsteken als de zuiger onder is => benzine in de uitlaat en geen kracht
maar ik bedacht mij vanmorgen dus: wat nu als ik de kabels van cil 2 en 3 eens omwissel? Misschien heb ik perongeluk mij vergist in de volgorde en dat hij dus niet 1342 maar 1243 ontsteekt...dat zou mij misschien nog wel logisch lijken...dan lopen de 1 en 4 wel goed, maar de 2 en 3 ontsteken als de zuiger onder is => benzine in de uitlaat en geen kracht
Je weet wel zeker dat je lmm goed is???
En de bekabeling van je injectors??
Versleten nokkenas lijkt me sterk aangezien je wel compressie hebt, en is het bij een 2 liter niet zo dat alle injectoren gelijktijdig inspuiten???
Das volgens mij namelijk wel zo bij een 2 liter gsi motortje uit een kadett e.
Dan zou je de stekkers van de injectoren kunnen wisselen, en zou de auto gewoon moeten lopen, alleen zouden 1 en 4 niet goed meelopen.
Gr Ferdie
En de bekabeling van je injectors??
Versleten nokkenas lijkt me sterk aangezien je wel compressie hebt, en is het bij een 2 liter niet zo dat alle injectoren gelijktijdig inspuiten???
Das volgens mij namelijk wel zo bij een 2 liter gsi motortje uit een kadett e.
Dan zou je de stekkers van de injectoren kunnen wisselen, en zou de auto gewoon moeten lopen, alleen zouden 1 en 4 niet goed meelopen.
Gr Ferdie
oeps niet zo goed gelezen dan.
Hmmm dan is t wel n vaag probleem.
Compressie is idd wel wat aan de lage kant.
Staat de distributie netjes op tijd????
Waar woon je ergens?? misschien zijn er forumleden in de buurt die ff mee willen kijken.
Als je naar Eindhoven wil komen, kijk ik wel even mee.
Gr Ferdie
Hmmm dan is t wel n vaag probleem.
Compressie is idd wel wat aan de lage kant.
Staat de distributie netjes op tijd????
Waar woon je ergens?? misschien zijn er forumleden in de buurt die ff mee willen kijken.
Als je naar Eindhoven wil komen, kijk ik wel even mee.
Gr Ferdie
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten