Afstellen nieuwe carb

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Afstellen nieuwe carb

Bericht door Danoontje »

Aangezien mijn oude carb erg smerig en van binnen verkoold was heb ik een andere (zelfde!) 2e handse gekocht.

Deze erop...ff stationair afstellen en t werkt


Maaaarrr ben r niet tevree mee. De wagen start nu alleen nog maar zonder choke...ff choke uit en hij slaat uit. Ik moet echt goed doorstarten en HEEEEeeeel voorzichtig gas gaan geven, anders slaat hij af. En heb ook het id dat hij vermogenverlies heeft...

Ik kan niet meer dan 0.5-1cm choken, meer werkt niet...

Nu doet mijn pa dat ding op gehoor afstellen, maar in de loop der jaren is hij het wel wat vergeten....volgens mij heeft hij hem stationair ook gewoon afgesteld door de gasklep (of chokeklep) open of dichter te draaien in ruststand...

Kan iemand mij ff uitleggen hoe ik de carb goed terug zet naar basis stand om hem dan netjes te kunnen fijnafstellen?

Dank je!!!


Tis gewoon een solex 30/35
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Re: Afstellen nieuwe carb

Bericht door mark vds car hifi »

Danoontje schreef:Aangezien mijn oude carb erg smerig en van binnen verkoold was heb ik een andere (zelfde!) 2e handse gekocht.

Deze erop...ff stationair afstellen en t werkt


Maaaarrr ben r niet tevree mee. De wagen start nu alleen nog maar zonder choke...ff choke uit en hij slaat uit. Ik moet echt goed doorstarten en HEEEEeeeel voorzichtig gas gaan geven, anders slaat hij af. En heb ook het id dat hij vermogenverlies heeft...

Ik kan niet meer dan 0.5-1cm choken, meer werkt niet...

Nu doet mijn pa dat ding op gehoor afstellen, maar in de loop der jaren is hij het wel wat vergeten....volgens mij heeft hij hem stationair ook gewoon afgesteld door de gasklep (of chokeklep) open of dichter te draaien in ruststand...

Kan iemand mij ff uitleggen hoe ik de carb goed terug zet naar basis stand om hem dan netjes te kunnen fijnafstellen?

Dank je!!!


Tis gewoon een solex 30/35
Hoi,

ik zit enigzins met hetzelfde probleem...

Wellicht verduidelijkt dit het:



wellicht kan iemand mij een gouden tip geven:

Enkeler weken geleden wilde ik mijn carburateur van mijn 1200 n motor afstellen (kadett c). Helaas bleek deze niet meer te reageren op de stelschroeven.
Om deze rede heb ik de carb volledig gedemonteerd, ongeveer 1 wk in de petroleim laten weken waarna ik hem diverse dagen schoon heb gespoten met zeer agressieve carb reiniger.
Uiteindelijk waren alle kanel open

Vandaag gemonteerd en idd de carb reageerd weer netjes op zijn stelschroeven.

Echter heb ik het idee dat er iets misgaat bij het herstellenb van de basisafstelling (fabrieksinstelling)
Het boek van Kluwer geeft aan de stelschroef zover terug te draaien dat er speling op de hefboom komt van de shokeklep, de stationair toerentalafstelschroef volledig in te draaien en daarna het toerental weel op te schroeven met de eerder genoemde stelschroef naar 650 toeren en de gasklepafstelschroef aan te draaien totdat net de speling weg is.
Dat zou de basisafstellinf moeten zijn.
Echter vraag ik mij sterk af waarom de stationair mengsel afstelschroef hierbij niet wordt betrokken? Eraan draaien heeft wel degelijk invloed.
Ik kom er dan tot nu toe ook niet uit!!
De carb is dus wel afstelbaar maar het resultaat is er nog niet.

AlvAst bedankt,

Mark :D
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
lowdriver
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: wo jul 19, 2006 4:41 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door lowdriver »

we zitten met zijn 3e op het zelfde probleem te tobben :D kom op samen komen we er wel uit! haha ik ga weer aan de gang op mijn vrije dag, vanavond wil ik hem gekeurd hebben en goed lopent! :)
[img]http://i40.photobucket.com/albums/e231/lowdriver/Kadett-Heden.jpg[/img]
_gijs_
C liefhebber
Berichten: 105
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 6:09 pm

Bericht door _gijs_ »

ja kan lastige klus zijn,

heb paar weken geleden nog de carbs van mn suzuki (motorfiets) geheel uit elkaar gedraaid, (viercilinder met vier carbs)
alles goed schoon gemaakt, (beste werkt ff in een ultrasoonbadje)
en weer monteren, daarna eerst via werkplaatshandboek afstellen, en dan op gehoor zicht verder.


loopt weer perfect nu, (let wel, dus vier carbs, die ook synchroon moeten staan.

dus dat enkele carbje moe tjullei wel lukken boys!
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten